Η τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμη να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη και την ανανέωση της τουριστικής βιομηχανίας. Ένα δωμάτιο ξενοδοχείου που εξατομικεύεται αυτόματα στις προτιμήσεις του πελάτη, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας ως φυλλάδια, chatbots για να απαντήσει σε ερωτήσεις σε παραθεριστές 24 ώρες την ημέρα: νέες τεχνολογίες αναδύονται στον τομέα του τουρισμού.
Στο ξενοδοχείο του μέλλοντος, η υποδοχή μπορεί να γίνει ακόμα και με χρήση ενός καθρέφτη αναγνώρισης προσώπου. Στη συνέχεια, το δωμάτιο θα προσαρμόζεται αμέσως σε όλα τα αιτήματα που γίνονται κατά την κράτηση: θερμοκρασία, ελαφριά ατμόσφαιρα, επιλογή καμβά στα ψηφιακά πλαίσια που κρέμονται στους τοίχους.
Η τεχνητή νοημοσύνη υπήρξε εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά βλέπουμε ότι φτάνει τώρα σε μια άλλη διάσταση, χάρη στους πιο ισχυρούς υπολογιστές και τον πολλαπλασιασμό των διαθέσιμων δεδομένων. Με την ικανότητά της να συγκεντρώνει όλους τους τομείς δραστηριότητας, είναι αναμφισβήτητο ότι αποτελεί μεγάλο ενδιαφέρον για τον τουρισμό. Με τον πλούτο των δεδομένων που διατίθενται στους επαγγελματίες, υπάρχουν σήμερα πολλές εφαρμογές τεχνολογιών και συστάσεων, chatbot σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες υπηρεσίες θυρωρού. Στόχος είναι να απλουστευθεί το έργο των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου ώστε να μπορέσουν να επιστρέψουν στην κύρια δραστηριότητά τους με ισχυρά εργαλεία και τεχνολογίες και να κάνουν σημαντική διαφορά από πλευράς κέρδους και ικανοποίησης των πελατών.
Άνθρωπος και chatbot: δύο συμπληρωματικοί ρόλοι
Παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να θεωρείται συχνά ως τεχνολογία φουτουριστικών, είναι ήδη παρούσα στην καθημερινότητά μας και ειδικά όταν πηγαίνουμε σε διακοπές.
Σύμφωνα με μελέτη που είχε πραγματοποιηθεί από την Gartner, μέχρι το 2020 υπολογιζόταν πως το 85% της πελατειακής σχέσης δεν θα είχε άμεση αλληλεπίδραση με έναν άνθρωπο στην επιχείρηση. Αυτές είναι μόνο οι προβλέψεις, αλλά μπορούμε ήδη να δούμε ότι τα chatbots αντιπροσωπεύουν μια πραγματική επανάσταση. Είναι πράγματι το ιδανικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα για τον τουρισμό, διότι δίνει μια γρήγορη και συνεπή απάντηση στους πελάτες της, 24 ώρες/7 ημέρες αλλά και χάρη στην ικανότητά της να αποθηκεύει πληροφορίες για τους πελάτες.
Παρέχονται στους τουρίστες συνομιλίες ποιότητας
Από τις συμβουλές πωλήσεων των αεροπορικών εισιτηρίων προς την εξυπηρέτηση πελατών για ενοικιάσεις διακοπών, τα chatbots γίνονται πλήρεις μέσα επικοινωνίας, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να είναι καλά σχεδιασμένα και να ανταποκρίνονται στα ζητήματα των πελατών. Ο ταξιδιώτης δεν πρέπει να χρησιμεύει ως ινδικό χοιρίδιο που θα έρθει να σχηματίσει το chatbot με το οποίο έχει συνομιλία. Δεν είναι πιθανό να αναγκαστεί να επαναδιατυπώσει την ερώτησή του πολλές φορές για να πάρει τη σωστή απάντηση, εξ ου και η ανάγκη να εκπαιδεύσει σωστά την τεχνητή νοημοσύνη του, έτσι ώστε το ρομπότ συνομιλίας να καταλάβει μια ερώτηση που δεν θα ήταν στα μοντέλα που του παρασχέθηκαν.
Μια οικονομική αναταραχή και μια ανακατανομή των ρόλων
Σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα "Δείκτης αυτόματης εξέλιξης 2018 " που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 7.000 διεθνών εργαζομένων, το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η συνεργασία μεταξύ ανθρώπων και ρομπότ δεν είναι μόνο κερδοφόρα για τις εταιρείες, συνεπώς και σημαντική παραγωγικότητα. Τέλος, το 73% όλων των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), διευκολύνει την εργασία.
Η πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις ενόψει της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η αυτοματοποίηση αλλά το επίπεδο προσόντων των προφίλ που πρέπει να αναθεωρηθούν προς τα πάνω. Ο αρχικός σκοπός των βιομηχανικών ρομπότ παραμένει να απελευθερώνει τον άνθρωπο από ορισμένα καθήκοντα και να διευκολύνει τη δουλειά του. Για να συμβαδίσει με τον ταχύ και συνεχή ρυθμό της τεχνολογικής προόδου, οι εταιρείες θα χρειαστούν όλο και πιο εξειδικευμένα ταλέντα.
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός, που ανακινεί τους κώδικες και τον τρόπο εργασίας. Ωστόσο, στο τέλος, ο άνθρωπος παίρνει φυσικά τις αποφάσεις. Συνεπώς, είναι αδιανόητο να το κάνουμε χωρίς τους ανθρώπους, αλλά πρέπει να επικεντρωθεί εκ νέου στην προστιθέμενη αξία του και να επικεντρωθεί σε πιο ειδικευμένα θέματα.
Επομένως, ο τουριστικός κλάδος χρειάζεται τεχνολογία που μπορεί να αναφέρεται στους ανθρώπους όταν φτάνει στα όριά του. Με μια τέτοια συσκευή, οι τουρίστες μπορούν πάνω απ 'όλα να έχουν πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες όσο το δυνατόν απλούστερα και ανά πάσα στιγμή. Για να είναι ανταγωνιστικές, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι σε θέση να επιτύχουν αυτό το έξυπνο μείγμα που συνδυάζει στιγμιαία και διαθεσιμότητα του σύννεφου που συνδέεται με εξατομικευμένες και αναντικατάστατες συμβουλές από ανθρώπους. Αυτή η συμπληρωματικότητα μεταξύ του ανθρώπου και της τεχνολογίας θα επιτρέψει τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών υπηρεσιών πελατειακών σχέσεων, πάντα σε αναζήτηση ικανοποίησης των πελατών.
Πόσο μακριά μπορεί να ωθήσει η τεχνητή νοημοσύνη την τουριστική βιομηχανία;
Δεν πρέπει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο. Τα ρομπότ χρησιμοποιούνται για ορισμένα καθήκοντα, αλλά όχι ως αντικαταστάτης του ανθρώπου, αν και, μακροπρόθεσμα, αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αλλά το πρόβλημα της ενέργειας που καταναλώνουν τα ρομπότ πρέπει να λυθεί. Αναφερόμενοι στην τεχνητή νοημοσύνη, αν προσπαθεί συχνά να συγκριθεί με την ανθρώπινη νοημοσύνη, είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε ότι ο σκοπός των γνωστικών συστημάτων δεν είναι να αντικαταστήσουν τα ανθρώπινα όντα. Τα ρομπότ δεν μπορούν να παράγουν λόγο ή να μάθουν, όπως μπορεί να κάνει ο άνθρωπος. Εξυπηρετούν τις ανάγκες και τη φαντασία των τουριστικών επαγγελματιών οι οποίοι, χάρη στις γνώσεις τους, επωφελούνται από αυτές με τη βοήθεια συνεργατών. Ο τουρισμός, όπως και όλοι οι βιομηχανικοί κλάδοι, ψηφιοποιείται και δίνει μια δυνατότητα δεδομένων όπου μπορεί κανείς να εφαρμόσει μηχανική μάθηση. Έτσι, η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), είναι μια επανάσταση που εξελίσσεται, στο βαθμό που οδηγεί σε νέους τρόπους σκέψης σχετικά με την προσφορά του προμηθευτή.
Πηγές
- Javed, A.( 2017) How Artificial Intelligence is impacting the Tourism Sector?
- Hamana, P.-C. (2018) L’intelligence artificielle et le tourisme : une opportunité bien plus qu’une menace
- Gartner, Inc. (2019) Gartner Says 25 Percent of Customer Service Operations Will Use Virtual Customer Assistants by 2020
Σχόλια