Ο Scott Gerber γράφει στο Entrepreneur.com, την στήλη Young Entrepreneur.
Αυτο το άρθρο είναι για σένα εάν: Είσαι νέος επιχειρηματίας, γεννάς καθημερινά 10 νέες επιχειρηματικές ιδέες, ασχολείσαι με 5 διαφορετικά αντικείμενα, πιστεύεις οτι είσαι φτιαγμένος για επιχειρήσεις και οτι τα ξέρεις όλα, οι ιδέες σου είναι τόσο καλές που πιστεύεις οτι οι επενδυτές θα συρρέουν για να επενδύσουν στην επιχείρηση σου, είσαι επίμονος, πεισματάρης και δεν παραιτείσαι ποτέ.
Αυτές είναι οι 10 συμβουλές που δεν πρέπει να αγνοείτε όταν σκέφτεστε και δράττε επιχειρηματικά.
1. Focus. Focus. Focus.
Πολλοί νέοι επιχειρηματίες νιώθουν την ανάγκη να ασχολούνται με κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται μπροστά τους, χωρίς να ιεραρχούν την σημαντικότητα τους. Προσοχή στην ενασχόληση με πολλά πράγματα γιατί μπορεί να σας αποδιοργανώσει. Το να διαιρείς τις δυνάμεις σου και την παραγωγικότητα σου σε πολλά πράγματα, οδηγεί σε αμφίβολα αποτελέσματα. Ασχολήσου με 1 πράγμα 100% και τελειοποίησε το. Εάν νιώσεις την ανάγκη να μεταπηδήσεις σε ένα άλλο project, αυτό σημαίνει κάτι για την αρχική σου ιδέα.
2. Να ξέρεις τι κάνεις και κάνε αυτό που ξέρεις.
Μην ξεκινάτε μια επιχείρηση απλά και μόνο επειδή σας υπόσχετε μεγάλα κέρδη ή σας φαίνεται πιασάρικη. Να κάνετε πάντα κάτι που αγαπάτε. Οι επιχειρήσεις που χτίζονται γύρω απο τι ικανότητες και τα ταλέντα ενός ανθρώπου ή ανθρώπων, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Η κερδοφορία δεν πρέπει να είναι το μόνο κίνητρο σας. Ειναι πολύ σημαντικό να διοικείς και να αναπτύσσεις αυτό που αγαπάς κάθε μέρα απο λίγο. Εάν η καρδιά σας δεν είναι στην δουλειά σας, πιθανόν να αποτύχει.
3. Πες το σε 30'' αλλιώς μην το λες καθόλου.
Πρέπει να είστε έτοιμος να εξηγήσετε σε όλους, απο τον πελάτη σας μέχρι ένα πιθανό επενδυτή, τι κάνει η επιχείρηση σας και σε τι αφορά η επιχειρηματική σας ιδέα. Σε λιγότερο απο 30 δευτερόλεπτα, πρέπει να του έχετε εξηγήσει το όραμα σας, τις υπηρεσίες που παρέχετε και τους στόχους σας, με καθαρό και ακριβή τρόπο. Σκεφτείτε το καλά!
4. Να ξέρεις τι ξέρεις, τι δεν ξέρεις και τι ξέρουν οι άλλοι οτι δεν ξέρεις.
Κανείς δεν γνωρίζει τα πάντα, οπότε μην το παίζετε οτι τα ξέρετε όλα. Προτιμήστε να είστε ανάμεσα σε συμβούλους και μέντορες που μπορούν να σας νουθετήσουν και να σας μετατρέψουν σε καλύτερο ηγέτη και επιχειρηματία. Να κάνετε παρέα με επιτυχημένα άτομα και άτομα με επιχειρηματικές γνώσεις και κουλτούρα, με τους οποίους μοιράζεστε κοινά ενδιαφέροντα και επιχειρηματικούς στόχους και οι οποίοι βλέπουν την αξία σας και θέλουν να δουλέψουν μαζί σας για μεγάλο χρονικό διάστημα.
5. Είσαι αρχάριος.
Ξεχάστε τα ακριβά γραφεία, τα ακριβά αμάξια και τα υπέρογκα έξοδα. Το πορτοφόλι σας είναι αυτό που τροφοδοτεί την επιχείρηση σας. Εξασκήσου στην τέχνη της λιτότητας. Να είστε συνεπής με τα χρήματα σας και να διπλο τσεκάρετε τα έξοδα σας. Διατηρήστε χαμηλά τα λειτουργικά σας έξοδα μέχρι να αρχίσετε να πουλάτε το προιόν σας ή τις υπηρεσίες σας.
6. Για σένα πέφτω στην φωτιά αν έχει σβήσει φυσικά.
Κανένα επιχειρηματικό βιβλίο ή επιχειρηματικό σχέδιο δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον και να σας προετοιμάσει πλήρως για το πως να γίνεται ο πιο πετυχημένος επιχειρηματίας. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε τέλειο σχέδιο. Δεν υπάρχει ο τέλειος δρόμος να ακολουθήσεις, ούτε ο πιο εύκολος δρόμος. Ποτέ μην πηδάτε με τα μούτρα σε μια επιχειρηματική κίνηση χωρίς να την έχετε σκεφτεί αναλυτικά και χωρίς να την έχετε σχεδιάσει, αλλά απο την άλλη μην περιμένετε και μήνες ολόκληρους για να υλοποιήσετε μια καλή ιδέα, απο φόβο. Το να γίνεις ικανός επιχειρηματίας προυποθέτει να περάσεις μέσα απο την φωτιά και πολλές φορές και να καείς. Το πιο σημαντικό είναι να μάθεις απο τα λάθη σου και ποτέ μα ποτέ να μην κάνεις το ίδιο λάθος. Το δυς εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.
7. Λεφτά υπάρχουν.
Κανείς δεν πρόκειται να επενδύσει στην επιχειρηματική σας ιδέα εάν είναι πολύ φανταχτερή και πολύ μεγαλεπίβολη. Εάν πιστεύετε οτι χρειάζεστε μεγάλα επενδυτικά ποσά για να ξεκινήσετε, αναθεωρήστε και σκεφτείτε την δραστηριότητα σας απο την αρχή. Βρείτε ένα σημείο έναρξης, όχι ένα σημείο λήξης της ιδεάς σας. Ξεκινήστε απο ενα προσιτό σημείο, που να αντιπροσωπεύει την οικονομική σας κατάσταση. Υποσκελήστε τα ακριβά σας σχέδια και τα μεγαλεπίβολα έξοδα σας. Απλοποιήστε την ιδέα σας μέχρι να είναι διοικήσιμη και προσιτή, όπως θα έπρεπε να είναι κάθε νέα επιχείρηση. Απο δω και πέρα πρέπει να αποδείξετε την αξία της ιδέας σας και της επιχειρηματικής σας ικανότητας. Εάν το κονσεπτ σας είναι επιτυχημένο τότε οι πιθανότητες επιτυχίας και ανεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων θα αυξηθεί κατακόρυφα.
8. Η Ισορροπία.
Όχι, δεν είμαι η μαμά σας. Έχω δεί όμως ανθρώπους να εξουθενώνονται στην δουλειά και να μην είναι παραγωγικοί. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μια δουλειά με ωράριο 7-3, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν πρέπει να τρέφεστε σωστά, να γυμνάζεστε και να βρίσκετε χρόνο για να ευχαριστείτε τον εαυτό σας και να διατηρείτε την ισορροπία σας.
9. Θύμα της δικής σου προπαγάνδας;
Μην μιλάτε για πράγματα εάν δεν μπορείτε να τα πράξετε, μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσετε. Θα κερδίσετε τους άλλους με τις πράξεις σας όχι με τις συζητήσεις. Φυσικά και να υποστηρίζετε την ιδέα σας με θέρμη, αλλά και να υλοποιείτε για να κερδίσετε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη. Αποφύγετε όσο μπορείτε υπερβάλουσες αλήθειες και μυθικούς στόχους σαν να είναι βεβαιότητες. Δεν κάνει καλό ούτε στο εγώ σας, ούτε στην εμπιστοσύνη απο τους άλλους.
10. Παραδώσου λοιπόν.
Σε αντίθεση με την κοινή πεποίηση, ο καπετάνιος δεν πρέπει να βουλιάξει μαζί με το πλοίο. Μην αφήσετε το εγώ σας να καθοδηγήσει την πτώση σας. Εάν δείτε πως η ιδέα σας δεν αποδίδει και δεν οδηγεί στην επιτυχία, έχει έρθει η ώρα να αποχωρήσετε. Οτιδήποτε άλλο και να κάνετε θα είναι χάσιμο χρόνου και δύναμης. Η αυτοκριτική πρέπει να ακολουθήσει την εγκατάληψη μιας ιδέας ή την αποτυχία. Τι εκανα λάθος, τι έφταιξε, τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα, τι πρέπει να αποφύγω την επόμενη φορά; Εάν δεν γίνει αποτίμηση του τι πήγε λάθος, η αποτυχία θα επαναληφθεί με τον ίδιο τρόπο. Μην ανησυχήτε, η αποτυχία υπάρχει και στις καλύτερες οικογένειες, όμως ένας αληθινός επιχειρηματίας ξέρει να υπερισχύει των αντιξοοτήτων.
Δείτε εδώ το άρθρο της Αθηνάς Ιωαννίδου, στο Allegria blog, το οποίο προέρχεται από το entrepreneur.com.
Σχόλια