Στη σύγχρονη εποχή της επιχειρηματικής ρευστότητας, η ανάπτυξη των επιχειρηματικών ιδεών σας δε φαντάζει, πάντα, ως ένα απλό εγχείρημα. Αναρωτιέστε πώς θα απογειώσετε οποιοδήποτε ανερχόμενο και φιλόδοξο project σας; Αξιοποιώντας στο έπακρο κάθε διαθέσιμο πόρο και, ταυτόχρονα, την εντυπωσιακή δυναμική του διαδικτύου. Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε παρακάτω!
1. Επενδύστε στην καινοτομία
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αποτελεσματική προώθηση των επιχειρηματικών ιδεών σας διαδραματίζει η έννοια της καινοτομίας, την οποία επιτάσσουν οι προκλήσεις των καιρών, καθώς και οι συνθήκες ανταγωνισμού. Γι’ αυτόν, ακριβώς, τον λόγο, αξίζει να εμφυσήσετε σε κάθε νέο project σας τις αρχές της δημιουργικότητας και της πρωτοπορίας, με στόχο την έντονη διαφοροποίηση και, παράλληλα, εδραίωσή σας στην αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε ή στοχεύετε.
2. Εντοπίστε τα ισχυρά & αδύναμα σημεία σας
Εξετάστε διεξοδικά την επιχειρηματική ιδέα σας, ξεκινώντας από την κεντρική αποστολή και τις προτεινόμενες μεθόδους υλοποίησης και καταλήγοντας στους κύριους στόχους σας, ώστε να επιτύχετε μία αρμονική ισορροπία μεταξύ του στρατηγικού σχεδιασμού σας και της φιλοσοφίας σας. Επιπρόσθετα, μέσω μίας πρώιμης μορφής SWOT Analysis, εντοπίστε τα ισχυρά και αδύναμα σημεία της ιδέας σας, εμβαθύνοντας στα επικρατέστερα πλεονεκτήματά σας.
3. Αναλύστε κάθε πτυχή του ανταγωνισμού
Ποιοι είναι οι άμεσοι ή έμμεσοι ανταγωνιστές σας; Προβείτε σε μία εκτενή έρευνα, αναζητώντας τους βασικούς ανταγωνιστές σας σε Ελλάδα και εξωτερικό, συλλέξτε πολύτιμες - στρατηγικές ή τεχνικές - πληροφορίες σχετικά με τη δράση και απόδοσή τους και, ακολούθως, αξιολογήστε τις πρακτικές τους σε βάθος.
4. Προχωρήστε σε ένα εύστοχο Positioning
…το οποίο, με τη σειρά του, θα οδηγήσει σε μία ουσιαστική διαφοροποίηση! Η τοποθέτηση της ιδέας σας στον «χάρτη» της αγοράς θα σας υποδείξει τον δρόμο μέσα από τον οποίο θα προβάλλετε στο κοινό σας τα σημεία υπεροχής του νέου εγχειρήματός σας. Τη στιγμή αυτή, οφείλετε να προσδιορίσετε με ακρίβεια τη στόχευσή σας, σκιαγραφώντας το προφίλ των επιμέρους target groups σας.
5. Αφοσιωθείτε στο Branding
Οι ενέργειες Brand Development και Branding προσδίδουν ιδιαίτερη αξία στη διαδικασία ανάπτυξης των επιχειρηματικών ιδεών σας, καθώς καθορίζουν την εικόνα κάθε νέου project σας προς το κοινό-στόχο σας. Εδώ, διαμορφώνετε την ποιότητα, το value proposition και το brand experience που αποκομίζουν οι πελάτες σας. Παράλληλα, σχεδιάζετε ή ανασχεδιάζετε την εταιρική σας ταυτότητα.
6. Εκπονήστε ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο
Δεν υπάρχει επιχειρηματική ανάπτυξη δίχως επιχειρηματικό πλάνο! Υλοποιήστε ένα ολοκληρωμένο και ακριβές Business Plan, το οποίο εστιάζει στην υφιστάμενη κατάσταση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, της αγοράς και του ανταγωνισμού, των κύριων στόχων και στρατηγικών σας, καθώς και των επιμέρους λειτουργικών προγραμμάτων σας.
Στη συνέχεια, δώστε έμφαση στο χρονοδιάγραμμα και στον προϋπολογισμό σας, κατανέμοντας αντιστοίχως κάθε ξεχωριστή τακτική σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε θέση να προγραμματίσετε ανάλογα κάθε τύπο των πόρων σας και, κατ’ επέκταση, να παρακολουθείτε στενά την εξέλιξη της ιδέας σας σε κάθε στάδιο.
7. Καταρτίστε το πιο ευφάνταστο Marketing Plan
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα αναπόσπαστο συστατικό του Business Plan σας. Παρ’ όλα αυτά, αξίζει μία ειδική αναφορά στο Marketing Plan που θα εκτοξεύσει τις φρέσκες επιχειρηματικές ιδέες σας στα ύψη. Σε αυτό το σημείο, S.M.A.R.T. στόχοι, έξυπνες στρατηγικές μάρκετινγκ, marketing mix, action plans και προγράμματα εκτάκτου ανάγκη συνθέτουν, με τον πιο ελκυστικό τρόπο, το χρυσό διαβατήριό σας προς τον προορισμό που ακούει στο όνομα «ανάπτυξη»!
8. Εξασφαλίστε τη χρηματοδότηση της ιδέας σας
Ωραία όλα τα παραπάνω - πώς, όμως, θα μετατραπούν από σχέδια σε πραγματικότητα; Φυσικά, με την επαρκή χρηματοδότηση! Προσεγγίστε πιθανούς επενδυτές, παρουσιάζοντας τον πυρήνα των ιδεών σας, τονίζοντας τα σημεία διαφοροποίησης σας και, τέλος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο προβλεπόμενο ROI για τον εκάστοτε επενδυτή. Επιπλέον, στραφείτε και σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης (crowdfunding κ.λπ.).
Εν κατακλείδι
Όσο μεθοδευμένες και άρτια μελετημένες κι αν είναι οι προσπάθειές σας, το αποτέλεσμα είναι αμφίβολο εάν απουσιάζουν τέσσερα ζωτικά στοιχεία: το εσωτερικό κίνητρο, το όραμα, η διάθεση για ανάληψη ρίσκου και το πάθος! Ποιο κρίνεται, κατά συνέπεια, ως το απόλυτο μυστικό για την εγκαθίδρυση των επιχειρηματικών ιδεών σας, ανεξάρτητα από κάθε άλλη συγκυρία; Ο συνδυασμός του dreaming με την πρωτοβουλία και την εντατική δράση. Επομένως, dream big και… καλή σας επιτυχία!
Σχόλια