Ο Άη βασίλης είναι ο Mad Men των διαφημιστών! Δεν είναι ποτέ στο γραφείο, στήνει όλο το χρόνο ένα launch για μια ημέρα, έχει ένα concept που έχει υπερβεί το προϊόν που μοιράζει και ξέρει ότι τα Χριστούγεννα - όπως η διαφήμιση - στηρίζονται σε ένα μόνο πράγμα, την ευτυχία και το πόσο παροδική αυτή είναι! Τεράστια απόδοση επένδυσης ή απογοήτευση - χαμηλή απόδοση ROI και σπατάλη προϋπολογισμού; Κάντο όπως ο Αη Βασίλης!
Ο Άη Βασίλης δουλεύει έναν ολόκληρο χρόνο για ένα επιτυχημένο performance που διαρκεί 24 ώρες και εσύ θες έτσι απλά ένα brand να καταφέρει να κάνει το ίδιο, με χαλαρή προετοιμασία 2 -4 εβδομάδων; Το ίδιο και καλύτερα από τον Αη Βασίλη; Με το 3,8% της προσπάθειας του! Φευ!
Τα πιο επιτυχημένα, brand αντί να προσπαθούν να κάνουν εξυπνάδες, μαθαίνουν από τον κόκκινο παπούλη (που αρχικά ήταν πράσινος αλλά αυτό είναι μια τελείως ξεχωριστή ιστορία, γιατί μετά έκανε rebrand και από τότε όποια ομοιότητα με τον πράσινο αδύνατο γεράκο είναι απλά συμπτωματική!).
Θέλεις success story τα Χριστούγεννα; Κάντο με τη μέθοδο του Άη Βασίλη!
xmas tip #1: Σχεδίασε νωρίς!
Από την επόμενη κιόλας μέρα, αφού μοιράσει τα δώρα, ο Άη Βασίλης ξεκινάει τις προετοιμασίες για την επόμενη φορά. Γιατί; Γιατί βελτιστοποιεί! Καθαρίζει,τσεκάρει ότι έγιναν όλα τα task, μετράει αποτελέσματα, κρατάει χρόνους, ταΐζει και επιβραβεύει τους ταράνδους του, στέλνει το έλκηθρο για σέρβις, καταγράφει απρόοπτα και εκπλήξεις και αυξάνει την ευφυΐα του κάθε φορά περισσότερο. Δεν βαλτώνει, προχωράει!
brand tip: Ξεκίνα νωρίς! 3 μήνες είναι λίγοι για μεγάλο campaign με πραγματικά αποτελέσματα. 6 είναι καλά. 8 είναι τέλεια αν μιλάμε για μεγάλα brand. Αν πάλι είσαι μικρο brand με τίποτα κάτω από 2, αν δεν θες να πετάξεις τα budget σου στα σκουπίδια!
xmas tip #2: Κρατα έξυπνα αρχεία CRM!
Όσο ακόμα θυμάται ο Αη βασίλης, προσθέτει στοιχεία, ενισχύει την λίστα με τα comments από άτακτα παιδιά, από καλά παιδιά και από υπερβολικά πιστά παιδιά. Από γονείς, από παππούδες, ακόμα και από τους τάρανδους!
brand tip: Ότι είναι τα παιδιά για τον Αη βασίλη, είναι για ‘σένα οι άνθρωποι που έχουν διάδραση με το brand σου. Αν δεν είσαι ένα συνοικιακό μαγαζί που ψωνίζει μόνο η γειτονιά, πρέπει να έχεις ένα συστηματικό τρόπο να τους γνωρίζεις, να τους θυμάσαι και να τους καταλαβαίνεις! Αν θες να γίνεις pro πρέπει και να τους προβλέπεις. Η διοίκηση ενός crm είναι σοβαρή υπόθεση για σοβαρό loyalty και σοβαρά κέρδη!
xmas tip #3: Φτιάξε μια καλή ιστορία για τα Χριστούγεννα!
Την ιστορία των Χριστουγέννων την έφτιαξε ο Αη βασίλης (μην ψάξουμε ποια ήταν η ιστορία πριν, η ιστορία του Άη Βασίλη επικράτησε και οι άνθρωποι οριακά δεν θυμούνται ότι υπήρξε άλλη πριν και πότε ήταν αυτό). Αυτή είναι η ιστορία των ιστοριών σου. Εσύ πρέπει να φτιάξεις απλά μια ιστορία για τα Χριστούγεννα. Και όταν λέμε ιστορία εννοούμε ιστορία. Όχι ευχή!
brand tip: Βρες κάτι που να αφορά τους ανθρώπους, να αντανακλά το brand και τις αξίες του, να μην έχει χιλιοφορεθεί και δημιούργησε μια νέα αφηγηματική φόρμα. Κάντο λέξεις, εικόνες, συναισθήματα και ήχους. Έπειτα μοίρασε το σε ότι κανάλι εξωστρέφειας έχεις, φροντίζοντας να αφηγείσαι κάτι που έχει συνοχή, σωστή απεύθυνση και σημασία για τους ανθρώπους.
xmas tip #4: Δουλεψε personalized!
Ο Αη Βασίλης μπαίνει από καμινάδες, αφήνει γράμματα με το μικρό όνομα του παιδιού και τρώει μπισκότα για να επιβεβαιώσει ότι πέρασε από εκεί.
brand tip: Κάνε κάτι που να τραβάει την προσοχή στο content σου, πρόσεξε να κάνει σωστό fit σε κάθε μέσο που επιλέγεις (φαντάσου ο Αη βασίλης να σφήνωνε στην καμινάδα γιατί δεν μέτρησε σωστά τις διαστάσεις πριν βουτήξει) και δούλεψε personalized όσο περισσότερο μπορείς. Προσωποποίησε το interaction στα social media, χρησιμοποίησε bot αντί για καλικάντζαρους για να μην ξεχάσεις κανένα όνομα και έξυπνο remarketing για να μην ξεχάσεις καμία επιθυμία. Τέλος, χρησιμοποίησε τα social media για να πιστοποιήσεις ότι δάγκωσες τον κουραμπιέ και αφήνεις τη σκόνη του για τους άλλους! Awareness στο targeting επιβάλλεται τα Χριστούγεννα.
xmas tip #5: Μην ξεχνάς ότι πρέπει να έχεις έλκηθρο και ταράνδους!
Όχι, ο Αη βασίλης δεν κυκλοφορεί τη μια χρονιά με ταράνδους και έλκηθρο, την επόμενη με Sport Cabrio και μετά με άμαξα και άλογα γιατί είναι nostalgia year.
brand tip: Το έλκηθρο είναι το brand σου, οι τάρανδοι τα brand assets της οπτικής επικοινωνίας σου. Δεν αλλάζεις το brand με βάση τα trends γιατί κανείς δεν θα το πάρει σοβαρά μετά! Τα trend δεν επεμβαίνουν στο brand, κάνουν μόνο support και επίκαιρες ή noticeable τις ιστορίες μας.
xmas tip #6: Κάνε delivery που μένουν αξέχαστα!
Τι κάνει ο Άι Βασίλης; Μαζεύει γράμματα και μαθαίνει τις επιθυμίες των παιδιών! Έτσι όταν σερβίρει τα δώρα κανείς δεν ξενερώνει!
brand tip: Τι να κάνεις για αυτό; Να επενδύσεις στο product σου, να βάλεις το marketing να στήνει αυτί στους ανθρώπους και να ξέρεις τι επιθυμίες τους νωρίς και βαθιά. Να βρίσκεις τρόπους να τις καλύπτεις. Το σωστό delivery & το after sales support το ίδιο.
xmas tip #7: Επένδυσε στο concept σου πρώτα εσύ!
O Άι Βασίλης χρησιμοποιεί χαρτί περιτυλίγματος με έλατα και μαγκούρες σαν γλειφιτζούρια, βάζει το πρόσωπο του στις σακούλες, σκορπίζει κάρτες με ταράνδους και φωτάκια και αφήνει χρυσόσκονη παντού.
brand tip: Ντύσε τα brand touchpoint σου με βάση την καμπάνια σου. Όλα! Το website σου, τα social media, τα insta stories, τα fb ads, κάνε ειδικά link, χρησιμοποίησε visuals που να έχουν στοιχεία της καμπάνιας σου και μην αφήσεις τίποτα να θυμίζει κανονικότητα!
xmas tip #8: Μην ξεχάσεις ποια μέρα έχεις performance!
Όπως και να έχει προετοιμαστεί ο Αη Βασίλης έχει performance που διαρκεί 24 ώρες, συγκεκριμένη μέρα και συγκεκριμένες ώρες. Καμία αλλαγή στο deadline!
brand tip: Στήσε το performance marketing mix σου έγκαιρα ώστε να βγει η καμπάνια on time, να αναπτυχθεί και να πιάσει τους στόχους της. Τίποτα δεν επιτρέπει να ακυρωθεί το performance ή να γίνει σε λάθος χρόνο!
Σχόλια