Νέα χρονιά, νέες social media τάσεις και είναι ώρα να μιλήσουμε για το πώς αναμένουμε να αλλάξει το τοπίο για brands, marketers και χρήστες!
#1 Stories, more stories
Τα stories ήρθαν για να μείνουν. Είναι το πιο επιτυχημένο είδος content σε επίπεδο engagement και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για αυτό. Η επιτυχία του εφήμερου περιεχομένου βασίζεται στη διάδραση και την αυθεντικότητα που προσφέρει στον χρήστη η παρακολούθηση stories από brands ή influencers σε πραγματικό χρόνο. Από την πλευρά των δημιουργών, το γεγονός ότι η διαφήμιση μέσω stories έχει καλύτερα αποτελέσματα, επιβεβαιώνεται και με πρόσφατη έρευνα της Hootsuite [1], στην οποία καταγράφηκε ότι το 64% των marketers χρησιμοποιούν ήδη ή σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν άμεσα Instagram Stories ως κομμάτι της στρατηγικής τους. Τελικά, ίσως η πραγματικότητα να είναι συχνά πολύπλοκη και τα stories της δίνουν την κατάλληλη φόρμα για άμεση αφήγηση.
Social Media Tip: Ξεκινήστε άμεσα να πειραματίζεστε με stories στο Instagram, το Facebook και το Snapchat ή αυξήστε το διαφημιστικό σας budget, αν έχετε ήδη ξεκινήσει.
#2 Video is the king of content
Η εποχή που ανεβάζαμε σχεδόν αποκλειστικά εικόνες με κείμενο στα posts ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Σύμφωνα με έρευνα της Cisco [2] ως το 2022 το 82% του συνολικού περιεχομένου στο web θα είναι video content. Η πλειοψηφία των users προτιμάει να παρακολουθήσει ένα video από το να διαβάσει ένα blog post. Επομένως, αν ακόμη σκέφτεστε να εντάξετε τα video στη στρατηγική περιεχομένου σας, το 2020 είναι η χρονιά για να το κάνετε.
Social Media Tip: Η τεχνολογία και τα smartphone apps θα σας βοηθήσουν για αρχή. Πειραματιστείτε με τα δημοφιλέστερα video apps (πχ magisto, wevideo κ.α) και βρείτε τον δικό σας τρόπο να παράγετε εύκολα και άμεσα όμορφα videos.
#3 New social media platforms
Μπορεί το Facebook, το Instagram και το YouTube να είναι οι κυρίαρχοι των social media, όμως τίποτα δεν αλλάζει πιο γρήγορα από τα social media. Οι marketers το αντιλαμβάνονται αυτό και εντάσσουν και άλλες πλατφόρμες στις στρατηγικές τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μόλις τριών ετών TikTok, το οποίο είναι ήδη πολύ δημοφιλές στις νεαρότερες ηλικίες και μαντέψτε: βασίζεται σε εφήμερο video content!
Social Media Tip: Για αυτή τη χρονιά προσθέστε ένα νέο κανάλι στη στρατηγική σας. Αν το κοινό σας είναι νεαρής ηλικίας, τότε σκεφτείτε Snapchat ή TikTok, αν είστε B2B brand τσεκάρετε το Reddit ή το Quora.
#4 Mind the influencers
Ακόμη μια τάση που αναμένουμε να γίνει must. Παρά τις κριτικές που κατά καιρούς έχει δεχτεί το influencer marketing, όταν γίνεται σωστά, είναι εξαιρετικά αποδοτικό. Οι influencers και μάλιστα οι micro και nano influencers, έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού καθώς είναι πιο κοντά στο μέσο χρήστη από μια διασημότητα και δημιουργούν μεγαλύτερη διάδραση. Πολλές εταιρείες εντάσσουν στη στρατηγική influencers, ενώ τα social platforms δίνουν συνεχώς νέα εργαλεία για να διασφαλίσουν τη διαφάνεια στη συνεργασία ανάμεσα σε δημιουργούς και brands, όπως το Facebook for Business Influencers.
Social Media Tip: Ξεκαθαρίστε από την αρχή το πλαίσιο συνεργασίας σας με τον/την influencer και μοιραστείτε insights, για να μην υπάρχουν υπερβολικές προσδοκίες ή λανθασμένοι χειρισμοί.
#5 Shopping goes social
Ήδη πολλά brands χρησιμοποιούν τα Social Media για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και το social commerce είναι trend. Μέσα στο 2020 αναμένουμε τα social να αποτελέσουν κύριο κανάλι πώλησης παράλληλα με τα e-shops και τα φυσικά καταστήματα. Αν δραστηριοποιήστε στο eCommerce, τότε αυτή η χρονιά είναι η ώρα να δώσετε περισσότερη σημασία στη στρατηγική σας και να αυξήσετε το conversion rate.
Social Media Tip: Προσθέστε στο e-shop σας chatbots για καλύτερο customer service ή και εργαλεία που δίνουν δυνατότητες για προσωποποιημένο περιεχόμενο και recommendations, όπως το e-marketer.
Extra Trend: AR τεχνολογία
Αυτό που πριν λίγα χρόνια φαινόταν μακρινό, είναι πλέον τακτική που εφαρμόζεται συχνά στο social media strategy. Η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στις κινητές συσκευές και επιτρέπει την ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος στο οποίο έχουν προστεθεί πληροφορίες, εικονικά αντικείμενα ή ακόμη και ολόκληροι χώροι σχεδιασμένοι μέσα σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μέσα από τα διάφορα φίλτρα και δυνατότητες της κάθε πλατφόρμας, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν για τους χρήστες μια μοναδική αγοραστική εμπειρία και να βοηθήσουν στις πωλήσεις τους μέσω διαδικτύου.
Από εφαρμογές για απλό fun, με bunny ears στο Instagram, μέχρι τη virtual δοκιμή make up που χρησιμοποίησαν beauty brands για την πώληση των προϊόντων τους στο Facebook, ο συνδυασμός AR με social media μπορεί να προσφέρει εμπειρίες που θα ενθουσιάσουν το κοινό σας.
Παρακολουθούμε με πολύ ενδιαφέρον τις ανατροπές που επιφυλάσσει η νέα χρονιά για τον κόσμο των Social Media, όπου ελάχιστα κρατούν για περισσότερο από 24 ώρες και αναμένουμε τις εξελίξεις σε κανάλια, πλατφόρμες και ιδέες. Καλή social έμπνευση σε όλους!
Σχόλια