Έφτασε η στιγμή να μιλήσουμε για τους πιο hot όρους του SEO, οι οποίοι αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στον digital κόσμο (και) μέσα στο 2020! Και τα ονόματα αυτών; Οπτική αναζήτηση και φωνητική αναζήτηση - ή, αλλιώς, visual search και voice search, αντίστοιχα.
Γνωρίζατε ότι το 69% των νέων καταναλωτών δηλώνει ότι θα ήθελε, ιδανικά, να πραγματοποιεί αγορές μόνο μέσω visual search; Ή ότι τουλάχιστον το 20% των αναζητήσεων στην Google γίνεται μέσω voice search; Γι’ αυτούς, ακριβώς, τους λόγους αποφασίσαμε να αφιερώσουμε το σημερινό μας άρθρο στις δύο αυτές έννοιες. Ας τις πάρουμε, όμως, με τη σειρά!
Visual search: Τι είναι και πώς λειτουργεί;
Αναρωτιέστε τι σημαίνει οπτική αναζήτηση; Σκεφθείτε το εξής παράδειγμα: Επιθυμείτε να βρείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με ένα ζευγάρι παπούτσια που μόλις είδατε σε μια αφίσα. Δεν έχετε παρά να τραβήξετε μία φωτογραφία, εστιάζοντας στα παπούτσια, και να τη μεταφορτώσετε στο Internet. Αμέσως, θα εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνες και ιστότοποι με παπούτσια ίδια ή πανομοιότυπα με αυτά της φωτογραφίας σας.
Η παραπάνω διαδικασία ονομάζεται οπτική αναζήτηση και είμαστε σίγουροι ότι σας έχει ήδη εντυπωσιάσει!
Η οπτική αναζήτηση λειτουργεί ακριβώς όπως η αναζήτηση κειμένου, με μοναδική διαφορά ότι χρησιμοποιεί μία εικόνα ως ερώτημα, αντί για κείμενο. Μ’ αυτόν τον τρόπο, επιτρέπει στους καταναλωτές να ανακαλύπτουν πληροφορίες ή προϊόντα στο διαδίκτυο, απλώς μεταφορτώνοντας μία φωτογραφία και εστιάζοντας το ερώτημά τους στο μέρος της εικόνας που θέλουν να ερευνήσουν.
Τα αποτελέσματα μίας οπτικής αναζήτησης ενδέχεται να περιλαμβάνουν:
- Παρόμοιες εικόνες
- Ιστοσελίδες που περιλαμβάνουν την εικόνα
- Άλλα μεγέθη της ίδιας εικόνας
- Αναγνωρίζουν τα ομώνυμα
- Λαμβάνουν υπ’ όψιν την τοποθεσία
- Συνυπολογίζουν τα στοιχεία αναζήτησης
Πώς η οπτική αναζήτηση επηρεάζει το SEO;
Το ερώτημα που γεννάται, επομένως, είναι το εξής: Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της ανόδου του visual search για το SEO; Μα, φυσικά, η εκ νέου εστίαση στη βελτιστοποίηση της εικόνας! Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, οι ειδικοί SEOτείνουν να παραμελούν τις εικόνες, επικεντρώνοντας τις τεχνικές τους σε άλλα στοιχεία. Στο εξής όμως, οφείλουν να επαναπροσδιορίσουν τις πρακτικές τους, εστιάζοντας σε δομημένα δεδομένα και τεχνικές βελτιστοποίησης που θα ευνοούν την εμφάνιση των εικόνων στα αποτελέσματα οπτικής αναζήτησης.
Προς το παρόν, οι τεχνικές SEO που εφαρμόζονται στο visual search αφορούν ενέργειες όπως το alt-tagging, το schema markup και τα metadata (ιστοσελίδων και εικόνων). Προσοχή, λοιπόν! Το schema markup και τα metadata θα εξακολουθήσουν να αποτελούν δύο καθοριστικές τεχνικές SEO για την οπτική αναζήτηση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, μελλοντικά, όταν η οπτική αναζήτηση θα είναι ευρέως διαδεδομένη και ελάχιστο κείμενο θα πληκτρολογείται, τα δεδομένα αυτά θα είναι μία από τις μοναδικές πηγές κειμένου προς ανίχνευση για τις μηχανές αναζήτησης.
Voice Search: Τι είναι και πώς λειτουργεί;
Κατά πάσα πιθανότητα, σε αυτήν την περίπτωση, οι συστάσεις είναι περιττές, καθώς η φωνητική αναζήτηση έχει εδραιωθεί για τα καλά στην καθημερινότητά μας! Όπως μαρτυρά και ο ίδιος ο όρος, φωνητική αναζήτηση ονομάζεται η online αναζήτηση που πραγματοποιείται μέσω φωνητικής εντολής.
Αναμφίβολα, τα voice assistants, πλέον, είναι πιο βελτιωμένα από ποτέ. Ποιες είναι οι νέες τους δυνατότητες;
Πώς η φωνητική αναζήτηση επηρεάζει το SEO;
Η πρώτη αλλαγή εντοπίζεται στα keywords! Δεδομένου ότι θα χρησιμοποιούμε τον προφορικό λόγο, για να βρούμε μία πληροφορία, επόμενο είναι η αναζήτηση να μη βασίζεται πια σε 1-2 keywords, αλλά σε μία ολόκληρη ερώτηση. Τι σημαίνει αυτό; Μα, φυσικά, ότι o κανόνας των σύντομων keywords καταρρίπτεται! Επειδή, λοιπόν, η φωνητική αναζήτηση θα αποτελέσει το μέλλον του SEO, κάθε Digital Marketer οφείλει να επιλέγει στο εξής εκτενέστερα keywords, με πιο προφορικό ύφος.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά τα snippets. Όσο καλύτερα γραμμένα είναι τα snippets της ιστοσελίδας σας, τόσο πιο εύκολα η Google θα μπορεί να δίνει απαντήσεις στις ερωτήσεις που γίνονται μέσω φωνητικής αναζήτησης. Μην αμελήσετε, λοιπόν, στη SEO στρατηγική του 2020 να συμπεριλάβετε τη βελτιστοποίηση των snippets.
Επιπρόσθετα, σας προτείνουμε να εφαρμόσετε τις ακόλουθες πρακτικές:
- Προσθέστε schema markup στο περιεχόμενό σας
- Βελτιστοποιήστε τα microdata του site σας
- Εντάξτε ξεχωριστή σελίδα FAQ, εστιάζοντας σε ερωτηματικές αντωνυμίες και επιρρήματα όπως «ποιος», «τι», «πότε», «γιατί» κ.λπ.
Εν κατακλείδι
Εάν στοχεύετε στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και στην αύξηση traffic και conversion rate, ετοιμαστείτε να συμπεριλάβετε στην ατζέντα σας τη βελτιστοποίηση τόσο για την οπτική όσο και για τη φωνητική αναζήτηση. Είναι σαφές ότι το 2020 επιδιώκει να σας φέρει πιo κοντά στα voice assistants, αλλά και στη φωτογραφική σας κάμερα. Μήπως ήρθε η ώρα να πείτε ένα «γεια» στη συσκευή σας ή… έστω να τραβήξετε μία φωτογραφία για αυτήν;
Σχόλια