Στα τέσσερα πρώτα λεπτά σχηματίζουμε το 90% της άποψης μας για τους ανθρώπους με τους οποίους συναντιόμαστε για πρώτη φορά. Το 84% της επιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μας κατά τη διάρκεια μίας παρουσίασης, έγκειται στη εξωλεκτική επικοινωνία, δηλαδή όχι στο τι λέμε αλλά στο πως το λέμε.
Αυτοί οι δύο στατιστικοί δείκτες αποδεικνύουν την ύπαρξη του συναισθήματος στην επικοινωνία. Σκεφτόμαστε και αποφασίζουμε συναισθηματικά.
Το 90% της άποψης μας στα τέσσερα πρώτα λεπτά σχηματίζεται από το συναίσθημα το οποίο προκαλούμε και εκπέμπουμε. Οι άνθρωποι μας ταυτίζουν με το συναίσθημα το οποίο τους μεταφέρουμε. Ο τρόπος που κινούμαστε, κοιτάζουμε, το χαμόγελο μας, το πάθος μας, το πώς αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους.
Ο εγκέφαλος μας αρχειοθετεί όλες τις πληροφορίες. Στο πρώτο στάδιο αποφασίζει πως θα μας χαρακτηρίσει, δηλαδή αποφασίζει για εμάς. Οι πληροφορίες αρχειοθετούνται και ανακαλούνται, όποτε πρέπει να χρησιμοποιηθούν για το όποιο επίπεδο επικοινωνίας.
Μπορεί ένας άνθρωπος να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του και να επηρεάσει το συναίσθημα το οποίο μεταφέρει; Και βέβαια. Η επικοινωνία είναι επιστήμη και διδάσκεται. Προϋπόθεση είναι η αλλαγή στον τρόπο σκέψης. Κανένας άνθρωπος δεν θεωρεί πως έχει άδικο.
Πρώτη μέθοδος
Η πρώτη μέθοδος με την οποία μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε είναι η ενσυναίσθηση, δηλαδή να μπορούμε να κατανοήσουμε τις συμπεριφορές των ανθρώπων με τους οποίους επικοινωνούμε ή αλληλεπιδρούμε. Τι σημαίνει «θύμωσα» με κάποιον άνθρωπο; Πως απλά αυτός δεν συμφωνεί με τις δικές μου απόψεις, σκέψεις, τα δικά μου πιστεύω.
Ο θυμός έρχεται όταν
- θεωρούμε πως έχουμε αδικηθεί ή πως έχουμε δεχθεί κάποια επίθεση έχοντας την πεποίθηση πως ο επιτιθέμενος έχει παραβεί σημαντικούς κανόνες.
- θεωρούμε πως κάποιος μας συμπεριφέρεται άδικα, ότι μας πλήγωσε σκοπίμως ή ότι μας στέρησε κάτι που δικαιούμασταν.
- δίνεται μεγάλη έμφαση στο δίκαιο, τη λογική και την προδοσία
Συνεπώς, εάν κατανοήσουμε και τις απόψεις - σκέψεις του άλλου, τότε πιστεύω θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε πως σκέφτεται και να δούμε τον δικό του κόσμο. Από εκείνη τη στιγμή, όλα θα αλλάξουν και θα επικοινωνούμε με πολύ πιο αποτελεσματικά.
Δεύτερη μέθοδος
Σκεφτόμαστε πάντα και μόνο αισιόδοξα. Δεν υπάρχει αποτυχία και ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν θεωρεί τίποτα ως αποτυχία αλλά ως εμπειρία, υπό την στατιστική απόδοση, δηλαδή θεωρεί κάθε αποτυχία ως εμπειρία, ως δεδομένα, ως πληροφορία.
Κάθε πράξη στη ζωή είναι μία εμπειρία, μην κατηγορείτε συνεχώς τον εαυτό σας, δείτε χαρούμενα - αισιόδοξα - ευχάριστα. Να είστε ευτυχισμένοι «χωρίς λόγο» γιατί ζούμε, γιατί χαίρεστε τη ζωή, γιατί μας αγαπούν, γιατί αγαπάμε.
Ο διεθνής ορισμός του πλούτου αναφέρει πως «πλούσιος δεν είναι αυτός που έχει πολλά, πλούσιος είναι αυτός που έχει αυτά που θέλει».
Οι βασικές οδηγίες της άρτιας επικοινωνίας:
- να ακούτε πολύ προσεκτικά
- να είστε σαφείς στην επικοινωνίας σας
- να προετοιμάζεστε καλά πριν από κάθε επικοινωνία σας
- να κοιτάζετε στα μάτια τους ανθρώπους
- να μιλάτε καθαρά και με επιτονισμό
- να είστε πάντα αισιόδοξοι
- να χαμογελάτε
- να χρησιμοποιείτε θετικές φράσεις
- μην επικρίνετε καμία συμπεριφορά
- να βλέπετε τα θετικά σημεία κάθε ανθρώπου και να τα αναφέρετε
Σχόλια