International SEO: Τι είναι και γιατί είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις που εξάγουν;
Το International (διεθνές) SEO δεν αφορά μόνο τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Περιλαμβάνει πολύ περισσότερες ενέργειες και καθήκοντα, όπως για παράδειγμα το geo-targeting, το standard SEO και το localization marketing. Στόχος του είναι οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν εύκολα να εντοπίσουν ποιες χώρες θέλετε να προσεγγίσετε και ποιες γλώσσες χρησιμοποιείτε στις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες.
Το International (διεθνές) SEO γίνεται όλο και πιο σημαντικό για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στο εξωτερικό. Μάλιστα, όταν δομείται σωστά, ακόμα και μια μικρή επιχείρηση μπορεί να αναμένει ένα ιδιαίτερα υψηλό ROI. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει πληθώρα πληροφοριών για ενημέρωση και εκμάθηση, ωστόσο υπάρχουν αρκετές ξεπερασμένες πληροφορίες που μπορούν να οδηγήσουν σε παραπληροφόρηση και σύγχυση.
Στο σημερινό άρθρο θα δούμε μαζί ορισμένες βασικές και συχνές ερωτήσεις που αφορούν το International SEO και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές.
Πως διαφοροποιείται το International SEO από το Regular SEO;
Ένα site που απευθύνεται σε μια διεθνή αγορά δεν πρέπει να είναι μια «copy paste» έκδοση της ελληνικής ιστοσελίδας, αν και το παραπάνω είναι ένα εξαιρετικά συχνά φαινόμενο.
Η τοπική προσαρμογής μιας καλοδουλεμένης μετάφρασης είναι το πρώτο και απαραίτητο βήμα. Στη συνέχεια, οφείλετε να εστιάσετε στην βελτιστοποίηση (optimization) του site με βάση το τοπικό κοινό της χώρας στην οποία απευθύνεστε. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε με στοχευμένα μηνύματα, σωστά δομημένο περιεχόμενο και προσφορές να μεγιστοποιήσετε την συνολική εμπειρία του χρήστη από την περιήγηση στον ιστότοπό σας.
Να θυμάστε ότι ένα δημοφιλής site στην Ελλάδα ενδέχεται να έχει χαμηλή απόδοση στην αγορά για παράδειγμα της Αμερικής και να χρειάζεται πρόσθετες επεξεργασίες περιεχομένου και ειδικές ενέργειες βελτιστοποίησης (optimization work).
Ποια είναι η ιδανική χώρα για να εξάγω τα προϊόντα μου;
Αν δεν είστε απόλυτα σίγουροι για τις διεθνείς αγορές-στόχους που είναι ιδανικές για την δική σας επιχείρηση, δεν έχετε παρά να ανατρέξετε σε ειδικά market reports, παγκόσμια στατιστικά data, καθώς και στα analytics του δικού σας site. Σχετικό, χρήσιμο πληροφοριακό περιεχόμενο μπορείτε να βρείτε από:
- Κυβερνητικών και εμπορικών οργανώσεων ιστοσελίδες, όπως το Trade.gov και το WTO.org που παρέχουν τις τελευταίες διεθνείς επιχειρηματικές και εμπορικές ειδήσεις και στατιστικές.
- Εκθέσεις και στατιστικές σχετικά με το διαδίκτυο που παρέχουν πολλές εταιρίες, όπως τα Internet World Stats, Εconsultancy, McKinsey &Company και eMarketer.
- Τα δικά σας analytics. Υπάρχουν επισκέπτες στο site σας από άλλες χώρες; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη χώρα που σας στέλνει περισσότερη επισκεψιμότητα σε σχέση με άλλες χώρες;
Χρειάζομαι ξεχωριστό site για κάθε χώρα;
Αν η αγορά - στόχος στην οποία θα επενδύσετε είναι μεγάλη, σίγουρα ναι. Όχι μόνο για λόγους SEO, αλλά και για να προσφέρετε μια καλύτερη εμπειρία χρήστη στους local επισκέπτες. Ωστόσο, αυτή η επιλογή μπορεί να μην είναι εφικτή, τουλάχιστον στην αρχή της εξαγωγικής σας δραστηριότητας. Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε να επιλέξετε έναν κοινό ιστότοπο για όλες τις διαθέσιμες γλώσσες. Με αυτό τον τρόπο σας δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσετε τα «νερά» πριν βουτήξετε στα «βαθιά». Επίσης, μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Hreflang tags καθώς αποτελεί την ιδανική τεχνική λύση για sites που έχουν το ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικές γλώσσες.
Google or not Google;
Ενώ η Google είναι ξεκάθαρα η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης σε όλο τον κόσμο, σε ορισμένες χώρες υπάρχουν μηχανές αναζήτησης που ξεπερνούν την δημοτικότητά της.
Επομένως, εάν η χώρα στόχος σας είναι μια από αυτές που αναφέρονται παρακάτω θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στην παρακολούθηση των τοπικών sites και να εστιάσετε σε πρόσθετες ενέργειες βελτιστοποίησης.
- Κίνα
- Νότια Κορέα
- Ρωσία και χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Geo-targeting: πώς να αποφύγω πιθανά λάθη
H γεωγραφική στόχευση είναι ίσως μια από τις απλούστερες πρακτικές όπου πολλά sites κάνουν λάθη, κυρίως όταν οι κάτοχοί τους μετακινούνται από ccTLD και local market hosting.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να στοχοποιήσουμε γεωγραφικά το site και τις σελίδες μας και οι πιο δημοφιλείς είναι οι παρακάτω:
- Γεωγραφική στόχευση μέσω του Google Search Console
- Hreflang tag για την Google
- Language meta tag information για το Bing.
Όλα τα παραπάνω διδάσκονται στο Beyond Exports - Executive Diploma, το Πρώτο Εξειδικευμένο και Πιστοποιημένο Executive Diploma στις Εξαγωγές και το Διεθνές Εμπόριο που διεξάγεται από το IST College, υπό την αιγίδα του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Σχόλια