9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing [4ο μέρος]
Αυτό είναι το τέταρτο μέρος της σειράς μας με τις 9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing. Ελπίζω μέχρι στιγμής να βρίσκετε την σειρά αυτή των δημοσιεύσεων ενδιαφέρουσα και κυρίως όσα διαβάσατε μέχρι στιγμής και όσα θα βρείτε στην συνέχεια, να σας βοηθήσουν στην πράξη πάνω στο email marketing. Συνεχίζουμε σήμερα με το τέταρτο μέρος και τρεις ακόμα σημαντικές ενέργειες για αποτελεσματικό email marketing.
5. Τμηματοποίηση της λίστας μας
Κάθε email ανήκει σε έναν άνθρωπο ή μια εταιρεία-οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να φτιάξουμε συγκεκριμένες ομάδες email που έχουν ίδια ή παρόμοια χαρακτηριστικά. Αυτό ονομάζεται τμηματοποίηση (segmentation) και είναι κάτι που μας βοηθάει σημαντικά στο email marketing.
Δεν ταιριάζουν όλα σε όλους – ούτε μπορούμε να πούμε τα ίδια σε όλους. Ο κάθε ένας που βρίσκεται στην λίστα μας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και βρίσκεται σε διαφορετικό αγοραστικό στάδιο (buyers journey). Δεν μπορούμε να συμπεριφερθούμε σε όλους το ίδιο.
- Για παράδειγμα μπορούμε να φτιάξουμε μια ομάδα με email πελατών.
- Μια άλλη ομάδα με τα email μη-πελατών.
- Μια άλλη ομάδα πελατών που όμως δεν έχουν αγοράσει τους τελευταίους 3 ή 6 μήνες.
- Μια άλλη ομάδα με email όσων ΔΕΝ άνοιξαν κανένα μήνυμα μας τους τελευταίους 6 μήνες.
Γενικά, μπορούμε να κάνουμε όσες ομάδες θέλουμε βάσει κάποιων χαρακτηριστικών που μας ενδιαφέρουν.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Εάν υποθέσουμε ότι πουλάμε βιβλία μαγειρικής online – και θέλω να στείλω ένα email με μια ενημέρωση ή προσφορά για ένα νέο βιβλίο με τις «10 πιο γευστικές Μεσογειακές συνταγές» – στέλνω το email μου αποκλειστικά και μόνο σε ένα τμήμα της λίστας μου (ομάδα) που έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται για τα «Μεσογειακά» φαγητά και συνταγές. Δεν το στέλνω σε κανέναν άλλο γιατί δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλο. Δεν θα το στείλω σε όσους ενδιαφέρονται για Ασιατική ή Μεξικάνικη κουζίνα.
Προσωπικά, προσπαθώ διαρκώς, μέσα από ερωτηματολόγια και έρευνες, να τμηματοποιώ την λίστα μου διαρκώς, ώστε να μπορώ να στείλω όσο πιο «σχετικά» email γίνεται.
Μέσα από την τμηματοποίηση πετυχαίνουμε μεγαλύτερα Open Rates, μεγαλύτερα Click Rates, και μικρότερα ποσοστά Unsubscribe. Και όλα αυτά επειδή στέλνουμε το «μήνυμα» μας στο σωστό κοινό.
6. Email automation
Ο σπουδαίος μαρκετίστας Chris Brogan, έχει πει «To Automate is Human». Χωρίς την «αυτοματοποίηση» δεν θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε σωστά τους πελάτες και συνδρομητές μας. Θα ήταν σχεδόν αδύνατο.
Παράδειγμα: Όταν κάποιος ζητάει να λάβει το δωρεάν eBook μας, εάν θέλουμε να είμαστε σοβαροί επαγγελματίες θα πρέπει να του το στείλουμε. Εάν είναι 1-2 άτομα την ημέρα, μπορούμε να τους το στείλουμε χειροκίνητα. Τι κάνουμε όμως όταν υπάρχουν 50 την ημέρα που θέλουν το eBook μας;
Και ταυτόχρονα έχουμε και τους 50 της προηγούμενης ημέρας που θέλουμε να τους στείλουμε ένα email σχετικά με τις υπηρεσίες μας και πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε; Και ταυτόχρονα έχουμε και τους 50 της προ-προηγούμενης ημέρας που θέλουμε να τους στείλουμε ένα email με το τελευταίο άρθρο μας;
Καταλαβαίνετε ότι θα ήταν αδύνατο να τα κάνουμε όλα αυτά χειροκίνητα σε μια ημέρα! Εδώ λοιπόν έρχεται η «αυτοματοποίηση» του email.
Τα έχουμε ετοιμάσει όλα αυτά μια φορά – και αυτόματα όποιος βρεθεί στην λίστα μας, λαμβάνει τα email που έχουμε φτιάξει – χωρίς να χρειάζεται από την πλευρά μας να κάνουμε κάτι άλλο.
Το να αυτοματοποιήσουμε την διαδικασία αποστολής των email, μας επιτρέπει:
- Να έχουμε «1-προς-πολλούς» προσέγγιση για να χτίσουμε μια σχέση με νέους υποψήφιους πελάτες.
- Να στέλνουμε περιεχόμενο σχετικό με αυτά που ενδιαφέρει το κοινό μας – κάθε φορά.
- Μας επιτρέπει να φτιάξουμε περιεχόμενο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καθημερινά – χωρίς να χρειάζεται κάθε μέρα να φτιάχνουμε καινούριο.
Όλες οι πλατφόρμες email που είδαμε στο Μέρος #1, έχουν την δυνατότητα του αυτοματισμού. Κάποιες περισσότερο και κάποιες λιγότερο. Όταν επιλέξετε πλατφόρμα email marketing, φροντίστε να έχει αυτή την δυνατότητα.
7. Behavioral email marketing
Συνδέεται με το παραπάνω και την αυτοματοποίηση του email. Μπαίνουμε όμως σε μεγαλύτερο βάθος.
Όταν αναφερόμαστε σε Behavioral targeting email (Στόχευση email βάση Συμπεριφοράς), εννοούμε ουσιαστικά την μέθοδο όπου δημιουργούμε και αποστέλλουμε σχετικά email και περιεχόμενο – βάσει της συμπεριφοράς του μέλους της λίστας μας, συμπεριλαμβανομένων των open, clicks, και σελίδων που επισκέφθηκε στην ιστοσελίδα μας ή αγορές που έκανε.
Παραδείγματα:
Εφόσον λοιπόν έχουμε ήδη το email κάποιου πελάτη μας, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την «συμπεριφορά» του και να φτιάξουμε:
- Έναν αυτοματισμό ώστε να λάβει αυτόματα ένα email με ένα εκπτωτικό κωδικό, όταν επισκεφθεί μια σελίδα μας με ένα συγκεκριμένο προϊόν περισσότερες από 4 φορές.
- Όταν πάει να αγοράσει αλλά εγκατέλειψε στην μέση την διαδικασία αγοράς (cart abandonment) – μπορούμε να στείλουμε αυτόματα ένα email για να έρθει και να ολοκληρώσει την παραγγελία του.
- Όταν αγοράσει – να λάβει αυτόματα μετά από 5 ημέρες ένα email που θα ζητάμε feedback ή Review.
Μπορούμε επίσης, σε κάποιον συνδρομητή μας που έκανε click σε ένα email μας για να διαβάσει ένα άρθρο ή να δει ένα video, κλπ – να τον στείλουμε σε έναν νέο αυτοματισμό email (σημαίνει ότι έχει ενδιαφέρον), ώστε να λάβει συγκεκριμένα μηνύματα. Όλοι υπόλοιποι θα συνεχίσουν να λαμβάνουν κανονικά το Newsletter μας. Το βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.
Όταν η στόχευση γίνει βάση της συμπεριφοράς, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.
Στο επόμενο και τελευταίο μέρος δείχνουμε τις ενέργειες 8. Re-targeting στα Socila media, και τέλος την ενέργεια 9. Πώς θα κρατήσετε την Λίστα σας καθαρή, και κλείνουμε με την πρόταση μου για το επόμενο βήμα ώστε να μπορέσετε να εφαρμόσετε όσα έχουμε πει.
Βρείτε τα άρθρα της σειράς εδώ:
Σχόλια