10 tips για επιτυχημένο branding σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις από 10 Έλληνες experts!
Ποια στρατηγική θα πρέπει να ακολουθήσει μια μικρομεσαία επιχείρηση γύρω από το branding της; Ποια είναι τα σημαντικότερα tips, οι βασικότερες συμβουλές, για κάθε επιχειρηματία που ενδιαφέρεται για την «εικόνα» της προσπάθειας του; Δέκα Έλληνες ειδικοί του χώρου μας δίνουν... τα «φώτα» τους!
Σπύρος Δρακάτος, Founder & Creative Director, Spir.to Branding + Design
Το πιο σημαντικό προτέρημα ενός brand είναι η εμφανής παρουσία ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το οποίο δημιουργεί υπεραξία για το brand και το ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του, απέναντι στο στοχευμένο κοινό του. Όταν βρισκόμαστε στο ίδιο σακί με όλους τους υπόλοιπους, γιατί κάποιος να επιλέξει εμάς; Το επιτυχημένο branding για κάθε επιχείρηση, και ακόμη περισσότερο για τις μικρότερες, είναι αυτό που δουλεύει για την ανάδειξη του παραπάνω πλεονεκτήματος, δεδομένου βέβαια ότι αυτό έχει βρεθεί!
Γιάννης Γουγούλιας, Designer, Beetroot
Το επιτυχημένο branding σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι δύσκολο έργο και κρύβει αρκετές παγίδες. Σε αυτό το μέγεθος δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι ρόλοι μέσα στις επιχειρήσεις και ως αποτέλεσμα δημιουργείται συχνά σύγχυση. Θα προτείναμε στους επίδοξους επιχειρηματίες αποστασιοποίηση από το εγχείρημα και εμπιστοσύνη στους ειδικούς.
Γιώργος Αναστασιάδης, Managing Partner, MILK Branding Professionals
Να βασίσουν το branding σε μια ολιστική θεώρηση business και marketing και να μην περιοριστούν σε μια γραφιστική ή διαφημιστική διαδικασία. Ζούμε σε μια περίοδο που έχουν δημιουργηθεί αμέτρητες όμορφες εταιρικές ταυτότητες, καταστήματα και συσκευασίες, αλλά ελάχιστα brands που να διακρίνονται και να ευημερούν πραγματικά.
Κατερίνα Παπαναγιώτου - Founder & Creative director, MNP
To επιτυχημένο branding είναι αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας και σχέσης εμπιστοσύνης της επιχείρησης και του δημιουργικού γραφείου και αφορά όλα τα μεγέθη των επιχειρήσεων.
Χρήστος Γκόλφης - Art Director, Till noon
Δεν θα προτείνω το τετριμμένο, να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, καθότι εννοείται. Θεωρώ εξίσου σημαντικό το να καταφέρουν να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία μέσω του design. Τέλος, παρά τα διάφορα trends, πιστεύω ότι αξίζει να βρουν τη δική τους ταυτότητα που θα εκφράζει απόλυτα τις αξίες τους.
Γιώργος Πιζάνης, Creative Director, INK Design
To επιτυχημένο branding είναι σαν κινηματογραφική ταινία που αναφέρει ότι στηρίζεται σε αληθινή ιστορία, με αληθινά γεγονότα και ήρωες. Ο θεατής γίνεται πρωταγωνιστής, το αγκαλιάζει, το διαδίδει και συμμετέχει ενεργά, αφού έχει πειστεί ότι δεν πρόκειται για ακόμη ένα παραμύθι.
Γιώργος Καραγιάννης, Founding Creative Partner, 2yolk Branding & Design
Το μεγαλύτερο κοινό μυστικό, το οποίο όμως λίγοι ακολουθούν, για επιτυχημένο branding σε κάθε μέγεθος επιχείρησης, είναι η συνέπεια. Πρέπει κανείς να είναι ξεκάθαρος για το ποια εικόνα έχει αποφασίσει να ακολουθήσει και να την υπηρετήσει με συνέπεια χωρίς να περιμένει άμεσα αποτελέσματα. Το branding δεν είναι μια ενέργεια marketing με στόχο την άμεση αύξηση πωλήσεων, αλλά την σε βάθος χρόνου εδραίωση του brand μας στο κοινό που απευθυνόμαστε. Τα αποτελέσματα θα έρθουν.
Θεοφάνης Απατάγγελος, Managing Director, Kommigraphics
Επί της ουσίας το branding είναι ο σχεδιασμός της προβολής ενός brand στο κοινό του, επιτρέποντάς στην αγορά να το αναγνωρίσει και να το επιλέξει. Κατά τη διαδικασία αυτή, σημαντική είναι η παράμετρος της διαφοροποίησης του από τον ανταγωνισμό, δεδομένου πάντα ότι σχεδιάζεται για μια συγκεκριμένη αγορά. Να είναι κατανοητό, να προκαλεί το ενδιαφέρον, να είναι αναγνωρίσιμο και να δημιουργεί συναισθηματικούς δεσμούς με το κοινό του.
Σοφία Γεωργοπούλου, Brand Identity Designer, Freelance Graphic Designer
Να ξέρεις που απευθύνεσαι (ποιο είναι το αγοραστικό σου κοινό), να ξέρεις και να είναι κατανοητό γιατί ο πελάτης σου πρέπει να σε αγοράσει και σε τι διαφέρεις από τον ανταγωνισμό σου. Να έχεις κάτι να τους πεις. Μια ιστορία για να ταυτιστεί το κοινό σου με το brand σου. Να είσαι συγκεκριμένος και μοναδικός. Να υπάρχει λόγος πίσω από το καθετί που κάνεις και ανά πάσα στιγμή να είσαι περήφανος και έτοιμος να απαντήσεις σε κάθε ερώτηση. Και αυτό να «φαίνεται»!
Κώστας Καπαρός, Creative director & founder, Caparo design crew
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν και μικρομεσαία επικοινωνιακά budgets. Η διαφήμισή τους είναι περιορισμένη, άρα το προϊόν πρέπει να διακρίνεται ακόμα πιο έντονα από μόνο του στα σημεία πώλησης. Η συνθήκη αυτή δεν αφήνει και πολλές επιλογές σε μια τέτοια επιχείρηση από το να επιλέξει γενναίο, έντονο branding, που επικοινωνεί δυνατά το μήνυμα. Καμιά φορά οι brand owners μπορεί να νιώθουν ότι παίρνουν ρίσκο με έντονες δηλώσεις σε σύμβολα, χρώματα ή μηνύματα, αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερο ρίσκο για ένα brand από το να περνάει απαρατήρητο.
Σχόλια