NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Κοινωνία
ανάγνωση

Μια Ωδή στη ραπτική

Μια Ωδή στη ραπτική
13_10_2019 | 11:10
epixeiro icon Ειδήσεις | Κοινωνία, Events

Η Μαρία Διαμάντη και η ομάδα της -μαθητές μόδας από όλο τον κόσμο- "συνέθεσαν" μια Ωδή στη ραπτική και την παρουσίασαν στο Μουσείο Μπενάκη

Η Μαρία Διαμάντη "συνέθεσε" με κλωστές και υφάσματα μια "ωδή στη ραπτική" και μαζί με τους μαθητές της -μαθητές μόδας από όλο τον κόσμο- τίμησαν τους σπουδαίους Έλληνες Διεθνείς Σχεδιαστές μέσα από μια σύγχρονη προσέγγιση του έργου τους, μέσω του οποίου κάποτε κατέκτησαν το διεθνές στερέωμα. Παράλληλα απάντησαν σε τι βαθμό και για πόσο το μεγάλο αυτό γένος των Ελλήνων δημιουργών επηρέασε τη μόδα διεθνώς αλλά και ποια θέση τελικά κατέκτησε η Ελληνική μόδα στον Παγκόσμιο χώρο.

Με την ιστορική φράση της Coco Chanel: “Μόνο εκείνοι που δεν έχουν μνήμη επιμένουν για την πρωτοτυπία τους” και με τους εμπνευσμένους στίχους του Μιχαήλ 'Αγγελου σχετικά με το έργο του χρόνου, η Μαρία Διαμάντη παρουσίασε το θέμα πάνω στο το οποίο μελετούσαν και εργάζονταν εδώ και δυο χρόνια η ίδια και η ομάδα της στην έκθεση με τίτλο #ODE_COUTURE, το απόγευμα της Τετάρτης 25 Σεπτεμβρίου, στο μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138.

Μια Ωδή στη ραπτική

Η έκθεση συνίστατο από καινούριες δημιουργίες ρούχων που εμπνευστήκαν από το έργο 4 εμβληματικών Ελλήνων σχεδιαστών που σημάδεψαν την ιστορία της ελληνικής μόδας -και όχι μόνο- του 20ου αιώνα και διέπρεψαν στο εξωτερικό.

Δημιουργίες των Jean Desses, George Stavropoulos, James Galanos, Yiannis Evangelides απετέλεσαν το χώρο έρευνας, ανάλυσης και επαναδημιουργίας εμβληματικών φορεμάτων που σημάδεψαν την μόδα τα τελευταία εκατό χρόνια. Στόχος ήταν να ξανασυστηθεί στο κοινό το έργο τους, αναδημιουργώντας αυθεντικές δημιουργίες τους, «πειράζοντας» εν τούτοις το πρωτότυπο έργο τους και αλλάζοντας στοιχεία της δουλειάς τους, ώστε να αναδειχθεί η επικαιρότητά τους.

Μια Ωδή στη ραπτική

Διδασκαλία - επιμέλεια: Μαρία Διαμάντη
Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας
Φωτογραφία: Aργύρης Βαβουγυιός
Στην έρευνα από το Λονδίνο: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Στην έρευνα από την Ελλάδα: Κωνσταντίνα Αρχοντή
Κατασκευή σκηνικών: Βασίλης Παναγιώτου
Τεχνικός υπολογιστών: Κωνσταντίνος Μέγας
Συμμετείχαν οι σπουδαστές: Γεωργία Αναγνωστοπούλου, Σταυρούλα Αποστολάκου, Κωνσταντίνα Αρχοντή, Βιολέτα Βερδεμέζη, Δέσποινα Ζαγούδη, Αποστολία Καφφέ, Αρετή Κοντογιάννη, Ελένη Κουμπή, Μαρία Λέκκα, Αλεξάνδρα Μπακούση, Βενετία Ντάμπου, 'Αννα Οικονόμου, Τίνα Ορφανίδου, Βαρβάρα Παππά, Βικτορία Πατιό, , Άννα Σιάχος, Ευανθία Στεφανοπούλου.

Μια Ωδή στη ραπτική

Ένας επίλογος από την Μαρία Διαμάντη

"Η δημιουργική διαδικασία -επίπονη πολλές φορές- οφείλει να έχει, όπως όλες οι ανθρώπινες πράξεις, ως οδηγό την έμπνευση αλλά ως κίνητρο την αγάπη. Και μόνο τότε γεννιούνται έργα σημαντικά, αριστουργηματικά. Σας παρουσιάσαμε λοιπόν 14 -αριστουργηματικά δεν ξέρω αλλά σίγουρα συναισθηματικά - έργα που το κάθε ένα από αυτά διηγείται μια ιστορία, την δική του. Διηγείται το ταξίδι του στον χρόνο από την πρώτη στιγμή που σχεδιάστηκε έως σήμερα και ταυτόχρονα εγγυάται την πορεία του στο μέλλον. Διηγείται όλες του τις μεταπτώσεις μέχρι τη σημερινή του μορφή και προτρέπει κάθε καλλιτέχνη να το διαμορφώσει και να το παραδώσει στους επόμενους. Και είναι σημαντικά έργα ακριβώς για τον παραπάνω λόγο. Γιατί δεν κλείνουν πόρτες δημιουργικές, αντίθετα ανοίγουν μονοπάτια, δρόμους, λεωφόρους και βρίσκονται σε αυτή την αίθουσα για να πιστοποιήσουν αυτό και εξαιτίας αυτού. Από τους πρώτους εμπνευστές τους, τους Έλληνες εκείνους, το μεγάλο αυτό γένος, μέχρι και σήμερα και ως τους επόμενους που θα τα παραλάβουν με το πέρασμα του χρόνου, είναι εδώ για να αποδείξουν ότι ο χρόνος δεν περνάει. Περνάνε οι άνθρωποι και το μόνο που μένει είναι η αγάπη. Και τα έργα των ανθρώπων. Που αν οδηγούνται από την αγάπη είναι ωφέλιμα προς το συνολικό καλό. Αν όχι, όχι.
Αλλά κι αυτό ακόμα εξανεμίζεται καθώς μεταμορφώνεται σε κάτι άλλο.
Και αυτό είναι το έργο του χρόνο
υ."

Μια Ωδή στη ραπτική
Η Μαρία Διαμάντη φωτογραφίζεται κάτω από τους στίχους του Μιχαήλ Άγγελου -στίχους οι οποίοι αναφέρονται στο έργο του χρόνου και στη ματαιότητα σε αντίθεση με τη δύναμη της δημιουργίας- στους οποίους βασίστηκε το θέμα της έκθεσης, λίγο πριν την έναρξη της, στο φουαγιέ του αμφιθεάτρου του μουσείου Μπενάκη.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr