9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing [2ο μέρος]
Αυτό είναι το δεύτερο μέρος της σειράς μας με τις 9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing. Στο πρώτο μέρος είδαμε γιατί είναι σημαντικό να ξεκινήσετε με το email marketing (εάν ακόμα δεν το έχετε κάνει), καθώς και το πρώτο βήμα που είναι η εγγραφή σε μια πλατφόρμα email marketing. Συνεχίζουμε εδώ με το δεύτερο μέρος και δύο ακόμα σημαντικές ενέργειες.
Χτίστε μια λίστα με email
Για να στείλουμε μηνύματα email – χρειαζόμαστε διευθύνσεις email (λογικό). Πώς όμως θα τις βρούμε; Καταρχήν, να κάνουμε κάτι ξεκάθαρο από την αρχή. Ποτέ μα ποτέ ΜΗΝ αγοράσετε έτοιμες λίστες email. Θα βλάψετε σοβαρά την φήμη, την εικόνα και την δυνατότητα σας ως αποστολείς να στείλετε ξανά email στο μέλλον.
Πέρα από τον κανονισμό GDPR, που θα σας κοστίσει νομικά, υπάρχει το πρακτικό μέρος όπου τα email μπορεί να είναι ψεύτικα, ενώ όσα παραδοθούν το πιθανότερο είναι να βρεθούν στα Spam, γιατί εκεί θα τα στείλουν οι παραλήπτες τους (δεν σας ξέρουν). Αυτό σίγουρα δεν το θέλετε γιατί εάν το ποσοστό των παραληπτών που χαρακτηρίσουν ως Spam τα email σας είναι υψηλό, τότε σχεδόν σίγουρα και όλα τα μελλοντικά σας email θα οδηγούνται στα spam. Απλά ΜΗΝ το κάνετε.
Υπάρχει καλύτερος τρόπος. Ο τρόπος αυτός είναι να ζητήσετε την άδεια τους! Εδώ θα πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος, να αφήσει οικειοθελώς το email του ώστε να λαμβάνει το Newsletter σας, τις προσφορές σας, κλπ. Πώς θα το πετύχουμε αυτό;
4 βήματα:
- Σχεδιάζουμε κάτι που μπορούμε να δώσουμε δωρεάν (opt-in offer), πχ. ένα eBook, ένα εκπτωτικό κουπόνι, δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία, συμμετοχή σε κάποιον διαγωνισμό, κα.
- Φτιάχνουμε μια Landing Page στην ιστοσελίδα μας (εκεί κάποιος θα βρεις όλες τις πληροφορίες – και θα αφήσει το email του σε μια φόρμα για να λάβει την δωρεάν «προσφορά» σας (opt-in offer) από το προηγούμενο βήμα).
- Κάνουμε την εγγραφή σε μια πλατφόρμα email marketing (ο μηχανισμός που θα αποθηκεύει τα email και θα στέλνει τα μηνύματα μας – το είδαμε παραπάνω).
- Φέρνουμε επισκεψιμότητα σε αυτή την σελίδα.
Ένα παράδειγμα βλέπετε παρακάτω από το socialmediaexaminer.com, όπου προσφέρει ένα δωρεάν e-Book σε όσους αφήσουν το email τους.
Ο τρόπος αυτός δουλεύει εξαιρετικά. Δεν χρειάζεται να το κάνετε πολύπλοκο. Βρείτε κάτι που μπορείτε να δώσετε δωρεάν και ξεκινήστε. Εάν έχετε e-shop, ξεκινήστε απλά με ένα κουπόνι έκπτωσης (πχ. katespade.com):
Προσοχή: Εάν κάνετε κάτι ανάλογο, θα πρέπει να κάνετε σαφές στον ενδιαφερόμενο ότι μαζί με το eBook ή το κουπόνι, θα λάβει και το Newsletter σας, προσφορές, κ.α. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο τι θα λάβει κάποιος κάνοντας εγγραφή στην Λίστα σας.
Αποστολέας email
Όταν λαμβάνετε email – ποιος είναι ο Νο1 παράγοντας για να ανοίξετε το email; Σκεφτείτε προσωπικά τι κάνετε! Τι βλέπετε πρώτα που καθορίζει εάν θα ανοίξετε ή όχι τελικά το email; Οι περισσότεροι απαντούν το Subject line. Είναι όμως έτσι;
Ερώτηση: Εάν σας στείλει ο αδερφός σας ένα email ή η γυναίκα σας – θα το ανοίξετε; Κάποιος καλός πελάτης ή ο Λογιστής σας – θα το ανοίξετε; Θα το ανοίξετε! Θα το ανοίξετε ακόμα και εάν δεν έχει καν θέμα και είναι εντελώς κενό!
Άρα, το ποιος μας στέλνει το email είναι το πρώτο και σημαντικότερο συστατικό για να ανοίξει κάποιος το email μας. Το «Θέμα» ακολουθεί. Η πλατφόρμα email SendPulse το επισημαίνει χαρακτηριστικά στο παρακάτω γράφημα με στοιχεία από έρευνα του οργανισμού DMA με τίτλο «The most important factors influencing users’ choice to open an email»:
Η αναγνώριση του ονόματος του αποστολέα είναι στο 72% και ακολουθεί το «Θέμα» με 64%. Δώστε λοιπόν σημασία στον αποστολέα.
Τι προτείνω: Εάν έχετε προσωπική επιχείρηση, χρησιμοποιήστε το όνομα σας. Εάν εκπροσωπείτε ένα brand, χρησιμοποιήστε είτε το όνομα του brand, είτε το όνομα σας μαζί με το Brand πχ. «Vasils από Epixeirein». Προσωπικά χρησιμοποιώ το ονοματεπώνυμο μου.
Επίσης, ποτέ μην χρησιμοποιείτε το email που έχετε στο Gmail, Yahoo, Outlook, κλπ. για να στείλετε καμπάνιες email στους συνδρομητές σας. Το είδαμε και πιο πριν. Είναι ένα μεγάλο καμπανάκι για να πάνε τα email σας στα spam. Χρησιμοποιήστε πάντα το καταχωρημένο email της ιστοσελίδας σας, πχ. example@yoursite.gr.
Επίσης, ταιριάξτε το «From name» με το «From email address». Αν δηλαδή κάποιος λάβει ένα email με το όνομα «SMART Company», τότε θα περιμένει να δει και μια διεύθυνση email του τύπου info@smartcompany.gr.
Σε καμία περίπτωση όμως ΜΗΝ χρησιμοποιείται «Non-Reply». Είναι πραγματικά αστείο όταν το βλέπω. Φτάσαμε στο 2020 και ακόμα υπάρχουν εταιρείες που το χρησιμοποιούν. Αν για παράδειγμα έκανα λάθος το νούμερο παπούτσι που παρήγγειλα – που θα απαντήσω; Στο Non-Reply; Θα με βάλετε στην διαδικασία να μπω ξανά στην ιστοσελίδα σας, να ψάξω να βρω το email σας κλπ (βαρέθηκα ήδη).
Προσοχή λοιπόν στον «Αποστολέα». Έχει σημασία!
Βρείτε τα άρθρα της σειράς εδώ:
Σχόλια