Ε. Πάνζαρη, Χρυσός Οδηγός: Η αμεσότητα του digital marketing αυξάνει την πιθανότητα της πώλησης
Η Ειρήνη Πάνζαρη, Director of Strategy & Marketing του «Χρυσού Οδηγού», μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τη σημασία του digital marketing, τον ρόλο του για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη «δύναμη» που έχουν εταιρείες όπως οι Facebook και Google στη συγκεκριμένη αγορά.
Ο Χρυσός Οδηγός αποτελεί ένα brand με ιστορία δεκαετιών. Πώς προσαρμόζεται στη σημερινή εποχή, στην εποχή της ψηφιοποίησης;
Ο Χρυσός Οδηγός ξεκίνησε την έκδοση του το 1971 και μέχρι σήμερα συνεχίζει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εκάστοτε εποχής, για αυτό άλλωστε παραμένει ένα από τα πιο διαχρονικά ελληνικά brands.
Το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρουμε είναι πλέον ψηφιακές, εξυπηρετούνται από την εξειδικευμένη τεχνική ομάδα του Χρυσού Οδηγού και καλύπτουν τις ανάγκες κάθε μικρής ή μεσαίας επιχείρησης. Στόχος μας είναι να λειτουργούμε ως ο βασικός ψηφιακός συνεργάτης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (one-stop-shop) και να τους κατευθύνουμε για το σύνολο της digital παρουσίας τους.
Συγκεκριμένα, εδώ και 18 χρόνια ο έντυπος κατάλογος έχει μεταφερθεί στο internet, στο xo.gr, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σε επισκεψιμότητα websites στην Ελλάδα με κοντά στις 7 εκατομμύρια επισκέψεις μηνιαίως. Παρέχουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες ψηφιακής διαφήμισης στα πιο δημοφιλή κανάλια όπως το Google, το Facebook, το Yandex και το Baidu καθώς κι αναλαμβάνουμε και τη δημιουργία των websites τους, είτε πρόκειται για ιστοσελίδες περιεχομένου, είτε για ηλεκτρονικά καταστήματα. Συνολικά μετράμε στα τελευταία 10 χρόνια τη δημιουργία πάνω από 1.700 διαφημιστικών εκστρατειών σε Google και Facebook και το development πάνω από 5.000 ιστοσελίδων.
Επίσης, προσφέρουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες συμμόρφωσης με την Οδηγία περί προσωπικών δεδομένων (GDPR), η οποία αγγίζει σχεδόν το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων. Επιπροσθέτως, επενδύουμε στην καινοτομία, έχοντας λανσάρει το 2019, την πρωτοποριακή εφαρμογή Doc Assist, η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε ιατρούς με στόχο να τους διευκολύνει στην ψηφιοποίηση του ιατρείου τους και των επιμέρους διαδικασιών τους.
Τα παραπάνω για να επιτευχθούν απαίτησαν και απαιτούν μια μεγάλη επένδυση, τόσο στην στελέχωση της εταιρείας με τεχνικά καταρτισμένο προσωπικό, τη συνεχή εκπαίδευση αυτού στις νέες τεχνολογίες που αναδύονται, αλλά πρωτίστως μια εκ βάθρων αλλαγή της κουλτούρας της εταιρείας ώστε να αποκτήσει μια digital-first λογική σε όλο το φάσμα των διαδικασιών και δραστηριοτήτων της.
Ποια η διαφορά που μπορεί να κάνει το digital marketing για μια επιχείρηση; Ποια η θετική του επίδραση και ο άμεσος αντίκτυπος που θα «δει» ο ιδιοκτήτης;
Το digital marketing προσφέρει τεχνικές στόχευσης που επιτρέπουν στον επιχειρηματία να επικοινωνήσει πιο άμεσα και αποτελεσματικά με τον πιθανό του πελάτη, καθώς και να τον «ακολουθήσει» κατά τη διάρκεια της πώλησης και μετά. Αυτό είναι μια ουσιαστική διαφορά που μέχρι πρότινος τα παραδοσιακά μέσα αδυνατούσαν να επιτύχουν, καθώς απευθύνονταν σε μάζες. Αυτή η αμεσότητα και η μικροστόχευση αυξάνει την πιθανότητα της πώλησης και το κόστος συνήθως είναι σημαντικά χαμηλότερο από αυτό των παραδοσιακών μέσων.
Δίνουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις την απαιτούμενη σημασία στο digital marketing; Υπάρχουν συχνά λάθη που παρατηρείτε ή λάθος «λογικές»;
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν καταλάβει τη σημασία του digital marketing. Αυτό το οποίο κάνουν λάθος, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι συχνά τείνουν να θεωρούν ότι ο σχεδιασμός μιας digital στρατηγικής είναι κάτι που μπορούν να κάνουν μόνοι τους, χωρίς βοήθεια, επειδή μπορεί να χρησιμοποιούν καθημερινά το internet ως χρήστες και άρα θεωρούν ότι αυτό τους οπλίζει με την απαραίτητη γνώση. Η συνέπεια αυτής της στρεβλής εντύπωσης είναι ότι συχνά δεν ξέρουν να αξιοποιήσουν σωστά τις δυνατότητες των μέσων, δεν βλέπουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα και ως εκ τούτου αφορίζουν το διαδίκτυο στο σύνολό του.
Ο σχεδιασμός μιας digital στρατηγικής είναι αρκετά σύνθετος και τεχνικός, με τα εργαλεία να εξελίσσονται καθημερινά και φυσικά απαιτεί γνώσεις μάρκετινγκ που δεν είναι απαραίτητο να διαθέτει η κάθε επιχείρηση εσωτερικά. Με την αντίστοιχη, λοιπόν, σοβαρότητα οφείλει να αντιμετωπίζεται, εάν προσβλέπει η επιχείρηση σε σημαντικά οφέλη.
Ποιος ο ρόλος που έχουν σήμερα brands όπως η Facebook και η Google στην αγορά του digital marketing; Ποια η γνώμη σας για την κυριαρχία που δείχνουν να έχουν στο συγκεκριμένο θέμα;
Θεωρώ ότι τη δεδομένη στιγμή η αγορά του digital marketing είναι συνυφασμένη με αυτά τα δύο brands.
Λογικό και αναμενόμενο, καθώς ήταν οι πρώτες πλατφόρμες που εισήγαγαν στο μυαλό της μικρομεσαίας επιχείρησης την έννοια της digital διαφήμισης στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά. Πέρα όμως από το χρονικό προβάδισμα, αμφότερες διαθέτουν εξαιρετικά εργαλεία μικροστόχευσης κοινού, τα οποία είναι πολύτιμα για κάθε επαγγελματία που μέχρι σήμερα, εάν δεν διέθετε ένα σεβαστό διαφημιστικό budget, δεν είχε ουσιαστικά πρόσβαση σε μέσα διαφήμισης. Θα έλεγα, ότι τόσο το Google όσο και το Facebook «εκδημοκράτισαν», τρόπον τινά, το marketing δίνοντας την ευκαιρία και στη μικρότερη επιχείρηση να διεκδικήσει ένα share of voice.
Θα ήθελα να σταθούμε και σε πιο «κλασσικά» κανάλια, όπως είναι τα newsletters. Ποια η δική τους δυναμική; Ακολουθούν φθίνουσα πορεία;
Το email marketing, στο οποίο περιλαμβάνονται και τα newsletters, είναι από τα πιο κομβικά κανάλια χτισίματος σχέσης με τον καταναλωτή, από τη στιγμή της πρώτης του συναίνεσης για επικοινωνία, στην πρώτη πώληση και μετά στο χτίσιμο loyalty. Οι δε πλατφόρμες που υπάρχουν στην αγορά συμβάλλουν σημαντικά στην καλύτερη στόχευση και αξιοποίηση της βάσης δεδομένων που διαθέτει η κάθε επιχείρηση.
Αυτό που λείπει είναι το ανθρώπινο δυναμικό στις επιχειρήσεις που θα αντιληφθεί τη δυναμική της αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για τη δημιουργία ουσιαστικής επικοινωνίας με τον χρήστη /πελάτη ώστε να χτίσει μεγάλο μέρος της στρατηγικής loyalty της επιχείρησης πάνω σε αυτό το κανάλι. Ο μεγάλος όγκος της βάσης email δεν είναι το ζητούμενο πια, όσο η πληθώρα των αξιοποιήσιμων δεδομένων που έχουμε για τον καθένα από αυτούς.
Οι επιχειρήσεις που το έχουν αντιληφθεί αυτό εγκαίρως είναι λογικό να περιμένουν σημαντικά αποτελέσματα από το κανάλι του email marketing και με τη σωστή αξιοποίηση να το επιτύχουν κιόλας.
Προς ενίσχυση αυτού του σκοπού και στα πλαίσια της αξιοποίησης της βάσης επαγγελματιών που διαθέτουμε ως Χρυσός Οδηγός (και των οποίων τη συναίνεση έχουμε εξασφαλίσει), δίνουμε τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις που επιθυμούν να επικοινωνήσουν με επαγγελματίες συγκεκριμένων κλάδων να αποστείλουν, μέσω της πλατφόρμας του Χρυσού Οδηγού, στοχευμένα emails όπου να προβάλουν την επιχείρησή τους. Είναι μία από τις πιο δημοφιλείς μας υπηρεσίες με μεγάλη ζήτηση στον χώρο των ΜμΕ.
Ποια είναι τα τελευταία trends που υπάρχουν γύρω από το digital marketing; Ποιες οι νεότερες καινοτομίες, που στρέφουν την προσοχή τους οι μεγάλες εταιρείες;
Η αξιοποίηση του artificial intelligence (AI) στο marketing automation είναι θεωρώ μία σημαντική εξέλιξη που τώρα είναι σε εμβρυακό στάδιο και η οποία μόλις γίνει mainstream θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο που σκεφτόμαστε και υλοποιούμε το marketing.
Αν ξεχωρίζατε ένα βασικό tip, όσον αφορά στη στρατηγική που θα πρέπει να έχει μια ΜμΕ στο digital marketing, ποιο θα ήταν αυτό;
Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να έχει σωστά οριοθετημένο το βασικό στόχο τον οποίο θέλει να επιτύχει από τη digital marketing στρατηγική της, ανάλογα και με τη θέση της στην αγορά, τους εμπορικούς της στόχους και τη φάση στην οποία βρίσκεται. Συχνά, στην ερώτηση «τι περιμένεις να σου φέρει το digital marketing» η απάντηση είναι στεγνά «πωλήσεις» και μάλιστα γρήγορα.
Σαφώς η οικονομική βιωσιμότητα μιας επιχείρησης είναι επιτακτικός στόχος. Ωστόσο, εάν η επιχείρηση πχ. είναι καινούρια και δεν την γνωρίζει το καταναλωτικό κοινό είναι ένας στόχος πιο μακρινός, που έπεται της αναγνωρισιμότητας η οποία έρχεται με τη μεγάλη και μακρόχρονη έκθεση και άρα αποτελεί τον πρώτο στόχο στην προκειμένη περίπτωση. Και αυτό είναι μια περίπτωση μόνο.
Ας κλείσουμε όπως ξεκινήσαμε, για τον Χρυσό Οδηγό. Ποια η δική του στρατηγική γύρω από το digital marketing; Πώς παρακολουθείτε και προσαρμόζεστε βάσει του feedback και ποιοι οι άμεσοι στόχοι;
Ο Χρυσός Οδηγός με τη διττή του υπόσταση, καθώς απευθύνεται σε B2C & B2B κοινό ταυτόχρονα, κάθε χρόνο διεξάγει και για τα 2 κοινά, έρευνες ικανοποίησης. Βάσει των σχετικών ευρημάτων προσαρμόζει τη digital στρατηγική του, μετατοπίζοντας διαρκώς το marketing budget από τα offline στα online μέσα, τόσο όσον αφορά στις ενέργειες προβολής όσο και στην επένδυση σε ψηφιακές πλατφόρμες και automation tools.
Στόχος του Χρυσού Οδηγού είναι να αποτελεί το πιο αξιόπιστο σημείο αναφοράς για όσους ψάχνουν για πληροφορίες σχετικά με επιχειρήσεις, με ολοένα αυξανόμενο direct traffic στο xo.gr, με μεγάλη οργανική επισκεψιμότητα και ταυτόχρονα να παρέχει στους πελάτες του ολοκληρωμένες υπηρεσίες ψηφιακής προβολής χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και ψηφιακές πλατφόρμες που εξασφαλίζουν υψηλό ROI σε κάθε διαφημιστική επένδυση.
Σχόλια