9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing [1ο μέρος]
Είσαστε από αυτούς που θεωρούν ότι το email έχει πεθάνει; Και ότι δεν το χρειαζόμαστε αφού έχουμε πλέον νέα κανάλια marketing, όπως το Facebook Messenger, τα social media και τους influencer; Εάν ναι, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.
Αυτή την στιγμή, ο οργανισμός Radicati υπολογίζει ότι υπάρχουν 3,9 δις χρήστες email και το νούμερο αυτό αναμένεται να φτάσει τους 4,25 δις χρήστες μέχρι το 2023. Κάτι επίσης εντυπωσιακό είναι τα μηνύματα που στέλνονται καθημερινά μέσω email. Στέλνονται 293 δις μηνύματα κάθε ημέρα, ενώ μέχρι το 2023 το νούμερο αυτό θα ανέβει στα 347 δις (επαναλαμβάνω - κάθε ημέρα!).
Οτιδήποτε και εάν κάνουμε σήμερα online χρειαζόμαστε email, από τις αγορές μας σε κάποιο e-Shop μέχρι την εγγραφή μας και την χρήση διαφόρων υπηρεσιών. Δεν θα φύγετε από το Facebook και τα social, ούτε θα σταματήσετε να συνεργάζεστε με Influencers. Το αντίθετο! Όλα έχουν τον δικό τους ρόλο να παίξουν. Ο συνδυασμός τους όμως με το email δίνει ένα δυναμικό μείγμα που μπορεί να ενισχύσει σημαντικά το marketing που κάνετε σήμερα.
Εάν έχετε επιχείρηση με online παρουσία και ακόμα δεν έχετε συμπεριλάβει το email στη στρατηγική marketing της επιχείρησης σας – προτείνω να το κάνετε το συντομότερο! Θα ξεκινήσουμε σήμερα με το πρώτο μέρος της διαδικασίας, την εγγραφή σε μια πλατφόρμα email marketing.
Εάν θέλετε να κάνετε αποτελεσματικό email marketing θα πρέπει να κάνετε εγγραφή σε μια online πλατφόρμα με τέτοιες υπηρεσίες (Email Service Provider - ESP). Από εκεί θα γίνεται όλη η δουλειά. Η συλλογή και αποθήκευση των email, η παρακολούθηση των στατιστικών, το tracking των μηνυμάτων, η δημιουργία αυτοματισμών, και πολλά άλλα.
Στην ερώτηση «γιατί δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω το gmail, yahoo, ή το hotmail για να στέλνω email», η απάντηση μου είναι «όχι δεν μπορείτε». Και για να είμαι πιο ακριβής, μπορείτε αλλά θα έχετε προβλήματα. Για παράδειγμα, όσον αφορά στο Gmail που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι – γνωρίζετε ότι έχει όριο στην ημερήσια αποστολή και λήψη email;
Έχει. Και το όριο αυτό είναι 500 email την ημέρα. Αυτό ισχύει είτε στείλετε 1 email σε 500 άτομα, είτε στείλετε 100 email σε 5 άτομα (με όλους τους συνδυασμούς). Εάν στείλετε παραπάνω email, θα λάβετε ένα μήνυμα που λέει «you have reached a limit for sending mail» και θα σας μπλοκάρει από το να στείλετε άλλα email από 1 έως 24 ώρες. Ο λόγος που το Gmail το κάνει αυτό, είναι για την αποφυγή spam.
Δεν μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε το Gmail για να στείλουμε μαζικά email στο κοινό μας όταν χρειαστεί (πχ, για να στείλουμε το μηνιαίο Newsletter μας). Επίσης, δεν μας δίνει καμία δυνατότητα παρακολούθησης των email που στέλνουμε. Δεν ξέρουμε πόσοι άνοιξαν το email μας, πόσοι έκαναν click σε κάποιο link ή ποιοι από αυτούς επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας. Όλες αυτές τις πληροφορίες τις έχουμε εύκολα διαθέσιμες από μια πλατφόρμα Email Marketing.
Ορισμένες τέτοιες πλατφόρμες είναι το Mailchimp, Active Campaing, ConvertKit, Drip, Aweber, Mailerlite, Moosend, Constant Contact και πολλές άλλες ακόμα. Η σελίδα του sumo.com έχει φτιάξει το παρακάτω διάγραμμα. Βλέπουμε ότι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα είναι αυτή του Mailchimp και ακολουθούν οι υπόλοιπες.
Μια εταιρεία Email Service Provider (ESP), μας παρέχει ουσιαστικά όλα τα εργαλεία – την πλατφόρμα – για να κάνουμε email marketing. Για να έχετε μια εικόνα, το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 10-20 ευρώ για 2.000 διευθύνσεις email και ανεβαίνει ανάλογα, όσο αυξάνονται τα email στην λίστα μας.
- Μια καλή πλατφόρμα email μας βοηθάει να χτίσουμε την λίστα των email μας (μέσα από μια σειρά εργαλεία όπως landing pages, pop-ups, κ.α.), να τα αποθηκεύσουμε και να τα τμηματοποιήσουμε ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.
- Μας βοηθάει να φτιάξουμε email newsletters μέσα από ένα περιβάλλον φιλικό στην χρήση του (ιδανικά drag & drop).
- Μας επιτρέπει να στέλνουμε προσωποποιημένα και στοχευμένα email σε τμήματα της λίστας μας, χωρίς να κάνει την ζωή μας δύσκολη, ψάχνοντας πώς θα το κάνουμε.
- Κάνει tracking την αποτελεσματικότητα των email μας (Opens, Clicks, sales, κ.α.).
- Μια καλή πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα να στέλνει αυτοματοποιημένα μηνύματα, ανάλογα την συμπεριφορά των συνδρομητών μας. Αυτό ονομάζεται Email Automation και είναι κάτι πολύ σημαντικό στο email marketing.
Και βεβαίως, και ίσως σημαντικότερο, μια καλή πλατφόρμα email θα πρέπει να έχει καλό deliverability – δηλαδή να μας διασφαλίζει ότι τα email μας θα παραδίδονται στο inbox και όχι στο spam folder (αν και γι’ αυτό παίζουν και άλλοι παράγοντες ρόλο που θα δούμε στα υπόλοιπα μέρη αυτού του αφιερώματος).
Στο επόμενο μέρος, θα συνεχίσουμε με τις ενέργειες Νο2. Πώς θα χτίσετε μια Λίστα με Email (με τον σωστό τρόπο), και Νο3. Με τον βασικό παράγοντα που μας κάνει να ανοίγουμε ένα email.
Βρείτε τα άρθρα της σειράς εδώ:
Σχόλια