Πώς να αποφύγεις το «jargon» και να επικεντρωθείς στην ουσία του digital marketing
Από τότε που κυριάρχησε δυναμικά το Digital Marketing έναντι του παραδοσιακού Marketing, έχει επικρατήσει σε αρκετά σημαντικό βαθμό να ορίζεται το Jargon – η τεχνική γλώσσα διαχείρισης ορολογίας και επικοινωνίας δραστηριοτήτων – από τα πλέον σημαντικά skills που πρέπει να έχει ο υποψήφιος εργαζόμενος.
Τα αυστηρά job descriptions είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το πως οφείλει να πλαισιωθεί το τελικό πλαίσιο της πραγματικής δουλειάς με προσανατολισμό το digital revenue.
Κάπου εκεί αρχίζουν τα λάθη – πριν ακόμα γίνουν προβληματισμοί που διαιωνίζονται – συνειδητοποιώντας πως ξεχνιέται η μεγάλη εικόνα για την οποία εργάζεται το διανοητικό και ανθρώπινο κεφάλαιο που θα εκτελέσει την πραγματική εργασία για την σταδιακή ανάπτυξη του brand. H Hannah Thorpe, Founder & Business Director του FOUND, ενός Λονδρέζικου Digital Performance Agency, σημειώνει πολύ εύστοχα σε μια πρόσφατη ομιλία της πως καλό είναι να ξεχάσουμε τη σύνθετη ορολογία και την παραπλανητική εμμονή με τις νέες τεχνολογίες. Και συνεχίζει τονίζοντας πως αυτό που χρειάζονται τα brands είναι να συνδέσουν τις πληροφορίες ώστε να μπορέσουν να χτίσουν μια πλήρη εικόνα για τους πελάτες τους.
Πως γίνεται λοιπόν να αξιοποιείται η δύναμη των data προκειμένου να σχεδιάζονται αποτελεσματικές καμπάνιες που φέρνουν έσοδα και ευκαιρίες για ανάπτυξη; Προφανώς και το ROI είναι κάτι με το οποίο όλοι θέλουν να είναι σε μια... ανοιχτή σχέση διαρκείας. Τι γίνεται όμως όταν κυνηγάμε το κάθε καινούργιο feature, το πιο φρέσκο plugin, την πλέον τελευταία τεχνολογική ορολογία – που είναι οριακά αποδοτικότερη από την προηγούμενη – και χάνουμε την ουσία; Γιατί η ουσία δεν έρχεται από το «γλωσσάρι» του digital performance.
Η εμπορική επιτυχία διαμορφώνεται από την ξεκάθαρη διαχρονική απλότητα στα κέρδη ή στις (πραγματικές και όχι πλασματικές) ζημιές. Κανέναν πελάτη δεν ενδιαφέρει το inbound marketing, το programmatic advertising, το automation ή ακόμα και το growth ή το lead και όλα αυτά τα βαρύγδουπα στερεότυπα της εκάστοτε χρονιάς που είναι στην μόδα του Jargon Marketing και συνδέουν μονάχα τα στελέχη πρώτης γραμμής με μια μικρή αίσθηση ματαιοδοξίας. Με το να ενδιαφέρεσαι πρωτίστως ποιο είναι το νέο context που επιβάλλει η ψηφιακή βιομηχανία μετά από ένα μεγάλο διεθνές event ή summit για τον κλάδο, δεν λύνει απαραίτητα και την αδυναμία που έχει ο πελάτης να κάνει περισσότερα χρηματοοικονομικά νούμερα διαπιστώνοντας ορισμένους δείκτες ή να μαθευτεί ακόμα πιο πολύ το brand του. Σημασία έχει να «δουλεύει» το skillset που αποκτάμε σαν άνθρωποι της επικοινωνίας και του Marketing για τον πελάτη μας. Γιατί γι’ αυτόν εργαζόμαστε και από αυτόν – επιτρέψτε μου την έκφραση – τρώμε ψωμί όλοι μας. Παράγοντας κύκλους εργασιών, δημιουργικότητας και πωλήσεων.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω μια αντίστροφη ετυμολογία στην επόμενη φράση του Αμερικανού συγγραφέα Zig Ziglar που λέει ότι κάθε πώληση έχει πέντε εμπόδια: δεν υπάρχει ανάγκη, δεν υπάρχουν λεφτά, δεν υπάρχει βιασύνη, δεν υπάρχει επιθυμία, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη. Τώρα αντιστρέψτε τη λέξη (δεν) με τη λέξη (να). Σκεφτείτε λίγο περισσότερο τι πραγματικά χρειάζεται ένα πλάνο Marketing και φυσικά Digital Marketing. Εκεί βρίσκεται, εκεί βρισκόταν και εκεί θα βρίσκεται το KPI σε όλες τις ενέργειες που γίνονται για την βέλτιστη στρατηγική.
Και αυτό ξεκινάει από τη θέληση, την πρωτοβουλία και την καινοτομία σκέψης που έχει ένας επαγγελματίας για να «τρέξει» το Marketing Curriculum που του αναλογεί. Γιατί καλή και η ορολογία αλλά ακόμα καλύτερη η εμπορική κατάκτηση των στόχων με ότι θεμιτό και δημιουργικό μέσο χρειάζεται για να επιτευχθεί. Και αν θυμάστε οι παλιότεροι, ένα γνωμικό έλεγε το εξής: Γραμματιζούμενοι πολλοί, μορφωμένοι λίγοι! Είναι απλώς ένα format συμπεριφοράς και στάσης στην νέα εποχή που εξελίσσονται και γίνονται οι δουλειές. Όχι κάτι άλλο.
Σχόλια