NEWSFLASH...
Franchise
ανάγνωση

Καταρρίπτοντας 10 μεγάλους μύθους γύρω από το franchising

Καταρρίπτοντας 10 μεγάλους μύθους γύρω από το franchising

Η δικαιοχρησία παρουσιάζει ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Εντούτοις, η ανάπτυξη έχει δημιουργήσει και κάποιους μύθους γύρω από την συγκεκριμένη μέθοδο. Σήμερα, θα αναλύσουμε κάποιους από αυτούς, σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση γύρω από το franchising.

1.Το franchising είναι πολύ ακριβό

Η συγκεκριμένη λογική σχετίζεται με το ότι πολλοί συνδέεουν την μέθοδο με τα πολύ μεγάλα, παγκόσμια και γνωστά brands, τα οποία, όπως είναι φυσικό, ζητούν συνήθως και κάποιο (πολύ) υψηλό αντίτιμο. Υπάρχουν όμως αρκετά franchise - και ιδιαίτερα επιτυχημένα στον τομέα τους - τα οποία είναι διαθέσιμα με χαμηλότερο κόστος. Άλλωστε, θα πρέπει κάποιος να υπολογίζει όλα τα κόστη και όχι απλώς το αρχικό, πριν λάβει την τελική απόφαση.

2. Το brand ανήκει στον franchisee

Η συγκεκριμένη λογική είναι λανθασμένη, αφού εκείνος στον οποίο συνεχίζει να ανήκει το brand είναι ο franchisor. Αποκτώντας ένα franchise, αποκτάς τη δυνατότητα χρήσης του brand, των μεθόδων, των προϊόντων, των διαδικασιών και όλων όσων προβλέπονται για την επιχείρηση, δεν «αγοράζεις», όμως, το brand. Αυτό συνεχίζει να ανήκει στον ιδιοκτήτη του και σε εκείνο που σου δίνει τα δικαιώματα να το χρησιμοποιείς.

3. Ο franchisor τρέχει την επιχείρηση

Ναι, το brand δεν θα σας ανήκει και ο franchisor θα έχει έναν μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ελέγχου πάνω στο franchise, αλλά εκείνος δεν θα ασχολείται με την καθημερινότητα της επιχείρησης και την λειτουργία της. Ο franchisor θα σας παρέχει εκπαίδευση και υποστήριξη, αλλά θα είναι στο χέρι σας να μετατρέψετε την επιχείρηση σε επιτυχημένη, να προσλάβετε το κατάλληλο προσωπικό, να ελέγξετε τα οικονομικά, να διαχειριστείτε την επιχείρηση.

4. Όλα τα franchise είναι στη λιανική και την εστίαση

Αν και τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά franchise ανήκουν στους συγκεκριμένους χώρους, εδώ και αρκετά χρόνια κάνουν την εμφάνιση τους επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανήκουν σε τελείως διαφορετικούς κλάδους και που παρουσιάζουν ιδιαίτερη επιτυχία. Οπότε, όχι, δεν είναι όλες οι επιχειρηματικές ευκαιρίες γύρω από το franchise αποκλειστικά και μόνο στους συγκεκριμένους τομείς.

5. Απλώς αποκτάς ένα όνομα

Τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος που αποκτάς είναι μια σημαντική ευκαιρία και σου δίνει - ενδεχομένως - ένα προβάδισμα, σε σύγκριση με το αν ξεκινούσες μόνος σου τη δική σου επιχείρηση. Αλλά, όπως είδαμε και παραπάνω, το franchising δεν σου δίνει απλώς το brand, αλλά - μεταξύ άλλων - την εκπαίδευση και τις διαδικασίες για να «στήσεις» και να λειτουργήσεις την επιχείρηση. Με άλλα λόγια, είναι πολλά περισσότερα από ένα όνομα.

6. Η επένδυση στην εστίαση είναι μια σίγουρη επιλογή

Ναι, όλοι πρέπει να... φάνε. Και είναι αλήθεια πως τα franchise στην εστίαση είναι πολλά. Αν κοιτάξεις όμως γύρω σου, πόσο μάλλον, στην Ελλάδα, θα δεις πως ο χώρος προσφέρει πάρα πολλές επιλογές στους καταναλωτές, κάτι που σημαίνει και τεράστιο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει πως μια επένδυση στην εστίαση δεν είναι σίγουρη επιλογή από μόνη της.

7. Η επιτυχία είναι εγγυημένη

Στον επιχειρηματικό κόσμο, απόψεις όπως αυτή θα πρέπει να λαμβάνονται με καχυποψία. Καμία επιχείρηση δεν προσφέρει εγγυημένη επιτυχία, όσο κι αν ένα franchise με brand πολύ γνωστού ονόματος μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες. Ουσιαστικά, κανένα μέλλον δεν είναι εγγυημένο, καθώς η επιτυχία, ακόμη και στο franchising, είναι (και) στα χέρια του franchisee.

8. Δεν υπάρχει καμία δημιουργικότητα στο franchising

Αν και δίνονται τα συστήματα και οι διαδικασίες για την λειτουργία της επιχείρησης, είναι λάθος κάποιος να θεωρεί πως δεν χρειάζεται κάποιος να σκέφτεται σαν επιχειρηματίας, να βρίσκει λύσεις ή να «κατεβάζει» νέες ιδέες όταν αποκτά τα δικαιώματα ενός franchise. Όταν «τρέχεις» την δική σου επιχείρηση, υπάρχουν συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις από εσένα.

9. Ο franchisor δεν ενδιαφέρεται για το αν «κάνεις» για την επιχείρηση

Αυτό συνδέεται και με την λογική πως ο franchisor «θέλει απλώς να πάρει τα λεφτά». Όχι. Η επιτυχία του εξαρτάται από τη δική σου και οι περισσότεροι franchisors ακολουθούν συστήματα αξιολόγησης και εκπαίδευσης, ούτως ώστε να είναι βέβαιοι πως τη επιχείρηση θα πετύχει - εάν, τελικά, υπάρξει συμφωνία. Η επιτυχία του franchisor εξαρτάται άμεσα από εκείνη του franchisee. Θα έλεγε κανείς πως είναι μια «win - win» περίπτωση.

10. Θα είσαι επιτυχημένος μόνο σε κάτι που ξέρεις και αγαπάς

Κατά μια έννοια, αυτό μπορεί να βοηθήσει. Αλλά η διαδικασία επιλογής ενός franchise, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν χρειάζεται να περιορίζεται μόνο σε «οικίες» επιλογές. Άλλωστε, πολλοί άνοιξαν επιχείρηση σε κάτι που αγαπούσαν ή που νόμιζαν πως ήξεραν και απέτυχαν παταγωδώς. Ερευνήστε τις προοπτικές και τις διαθέσιμες επιλογές, χωρίς να τις περιορίζετε, αφήνοντας τις σε κάποιον άλλον.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr