NEWSFLASH...
Top Stories από το Διαδίκτυο
ανάγνωση

Στέβια: Η «νέα» ζάχαρη γλυκαίνει το Marketing

Στέβια: Η «νέα» ζάχαρη γλυκαίνει το Marketing
21_06_2012 | 17:15 15_11_2016 | 11:25

Το «γλυκό φύλλο» από τη Νότια Αμερική τονώνει την προϊοντική καινοτομία και δημιουργικότητα. Μετά τις εγκρίσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη, η στέβια μπαίνει όλο και περισσότερο στο λεξιλόγιο της αγοράς τροφίμων και ποτών.

altΈνα «μπαράζ» λανσαρισμάτων προϊόντων τα οποία αντί για ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικές ουσίες περιέχουν στέβια, σημειώθηκε από τα τέλη του 2011 μέχρι σήμερα.

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, αναζητώντας διαρκώς νέες προτάσεις για τους καταναλωτές της και υπακούοντας στην τάση για υγιεινή διατροφή, βρήκε στην στέβια, το «γλυκό φύλλο» από τη Ν. Αμερική, έναν πολύτιμο σύμμαχο.

Τί είναι όμως η στέβια;

Η στέβια (stevia rebaudiana) είναι θαμνώδες φυτό της οικογένειας των χρυσανθέμων, το οποίο έχει μακρόχρονη ιστορία ως γλυκαντική ύλη. Το φυτό αυτό αναπτύσσεται, συλλέγεται και χρησιμοποιείται στη Νότιο Αμερική ως γλυκαντική ύλη σε τρόφιμα και ποτά εδώ και δύο αιώνες. Η φυλή των Γκουαράνι της Παραγουάης ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν κονιορτοποιημένα φύλλα του φυτού στέβια για να δώσουν γλυκιά γεύση σε ποτά.

Το 2010, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) προέβη σε αξιολόγηση της ασφάλειας των γλυκοζιτών στεβιόλης και καθόρισε μια Αποδεκτή Ημερήσια Πρόσληψη (ΑΗΠ) για την ασφαλή κατανάλωσή τους. Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε με την τελική ρυθμιστική έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την γλυκαντική ύλη από στέβια. Οι γλυκοζίτες στεβιόλης, το εκχύλισμα δηλαδή που χρησιμοποιείται ως γλυκαντική ύλη, προέρχονται από το πιο εύγευστο τμήμα των φύλλων του φυτού στέβια και έχουν γλυκαντική ισχύ 200 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της επιτραπέζιας ζάχαρης, χωρίς όμως να περιέχουν θερμίδες και κατά συνέπεια δεν επιβαρύνουν το θερμιδικό φορτίο των τροφίμων και των ποτών στα οποία χρησιμοποιούνται.

Παράλληλα, δεδομένων των ιδιοτήτων της αυτών, η στέβια, όπως και οι υπόλοιπες γλυκαντικές ύλες χαμηλής ή μηδενικής θερμιδικής αξίας, μπορούν να έχουν θετική επίδραση στον έλεγχο του σωματικού βάρους, όταν καταναλώνονται στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής και σε συνδυασμό με τακτική σωματική άσκηση. Επίσης, είναι μια ασφαλής επιλογή και για τα άτομα με διαβήτη, αφού τους προσφέρουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν τη γλυκιά γεύση, χωρίς το φόβο ότι θα επηρεαστούν τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα.

Λανσαρίσματα στην ελληνική αγορά

Η έγκριση της στέβια από τις ευρωπαϊκές αρχές, έφερε και στην ελληνική αγορά το λανσάρισμα προϊόντων με στέβια, σε μία ευρεία γκάμα. Η The Coca-Cola Company ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες στην Ευρώπη που λάνσαρε ρόφημα με συνδυασμό στέβια και άλλων γλυκαντικών φυσικής προέλευσης. Όπως είχαν επισημάνει σε σχετικό αφιέρωμα στο Marketing Week στα τέλη του 2011 η Αναστασία Σιδέρη, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Υποθέσεων, Coca-Cola Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα και η Θάλεια Κωνσταντινίδου, Διευθύντρια Επιστημονικών Υποθέσεων και Καινοτομίας, η κυκλοφορία προϊόντων της Coca-Cola με συνδυασμό στέβια και άλλων γλυκαντικών υλών στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, ξεκινά από το 2012.

Στις 30 Μαρτίου 2012, από την Coca-Cola Τρία Έψιλον λανσαρίσθηκε το Nestea με στέβια, μειώνοντας τα σάκχαρα και τις θερμίδες κατά 30% και καλωσορίζοντας στην Ελλάδα και στην κατηγορία του παγωμένου τσαγιού, τη στέβια. Παραμένοντας στο χώρο των αναψυκτικών, είχαμε το λανσάρισμα από την Έψα της νέας σειράς αναψυκτικών ΕΨΑ λάϊτ με στέβια. Οι ΕΨΑ λάϊτ λεμονάδα και ΕΨΑ λάϊτ πορτοκαλάδα είναι τα πρώτα ελληνικά αναψυκτικά τα οποία περιέχουν στέβια. Διατηρούν την αυθεντική γεύση της ΕΨΑ, κυκλοφορούν σε slim συσκευασίες, περιέχουν ελάχιστες θερμίδες ανά κουτάκι και διατίθενται ήδη σε επιλεγμένα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Η επικοινωνία της νέας σειράς προϊόντων, την οποία επιμελείται η Admine, υποστηρίζεται από τηλεοπτική και ραδιοφωνική καμπάνια, καμπάνιες στα digital και social media, καθώς και χορηγίες τηλεοπτικών εκπομπών. Στον τομέα των τροφίμων, είχαμε το λανσάρισμα της Hellmann's Ketchup με Stevia, με 50% λιγότερη ζάχαρη. Η νέα Hellmann's Ketchup με Stevia είναι φτιαγμένη με την ίδια συνταγή από διαλεχτές Ελληνικές ντομάτες που ωριμάζουν στον ήλιο, χωρίς συντηρητικά. Στόχος της Hellmann's είναι να φέρει έτσι μια νέα εναλλακτική πρόταση για όλους όσοι προσέχουν τη διατροφή τους, χρησιμοποιώντας στη νέα της συνταγή τη Stevia, που προσφέρει γλυκιά γεύση στη ketchup χωρίς να την επιβαρύνει με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.

Πρόσφατα είχαμε επίσης το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά του Sweete, από την Φάρμασερβ-Lilly. Το Sweete Stevia είναι φυσικό επιτραπέζιο γλυκαντικό από φύλλα stevia, χωρίς θερμίδες, εναλλακτικό της ζάχαρης και των συνθετικών γλυκαντικών ουσιών. Ένας φακελίσκος (1,5g) Sweete ισοδυναμεί σε γλυκύτητα, με δύο κουταλάκια ζάχαρης. Το Sweete δεν είναι συνθετικό και δεν περιλαμβάνει τεχνητά συστατικά, ούτε τροποποιείται χημικά ή δομικά κατά την εκχύλιση από το φυτό της Stevia. Είναι επίσης κατάλληλο για τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, δεν περιέχει νάτριο ή αλάτι, ούτε γλουτένη.

Διατίθεται στην ελληνική αγορά σε μορφή κρυσταλλικής σκόνης και συσκευασία των 40 φακελίσκων-stick και είναι διαθέσιμη σε όλα τα φαρμακεία. Η Φάρμασερβ-Lilly αποτελεί κοινοπραξία ανάμεσα στην Ελληνική Φάρμασερβ και την Αμερικανική φαρμακευτική Eli Lilly, την οποία εκπροσωπεί αποκλειστικά στην Ελλάδα. Το λανσάρισμα του Sweete συνοδεύθηκε από διαφημιστική καμπάνια, την οποία επιμελήθηκε η DDB Athens. Στην ταινία, ένα «απειλητικό» γλυκό εξημερώνεται, με τη βοήθεια του Sweete. «Μη φοβάσαι το γλυκό», έλεγε το μήνυμα της επικοινωνίας, παραπέμποντας στις ιδιότητες του brand.

Πηγή: marketingweek.gr

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr