Οδηγός για φοιτητές με επιχειρηματικές ανησυχίες σε έξι βήματα από την Κατερίνα Κ. Πουρναροπούλου.
Βήμα Πρώτο: Αυτογνωσία
Μάθε ποιος είσαι και τι θέλεις να κάνεις στη ζωή σου. Όσο απλό και αν ακούγεται, στην πράξη είναι αρκετά δύσκολο. Ποτέ κανείς δεν έφτιαξε κάτι στη ζωή χωρίς να έχει γνώση του εαυτού του. Η περίοδος που οι πανελλήνιες ήταν ο ορίζοντάς των στόχων σου, τώρα έχει περάσει. Ξεκίνα να φαντάζεσαι ποιος-α θέλεις να είσαι και βάλε πλώρη για την υλοποίηση της καλύτερης εκδοχής του εαυτού σου. Τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος να ορίσεις νέους ορίζοντες και η συνειδητοποίηση αποτελεί την αφετηρία για αυτό. TIP: Αν έχεις επιχειρηματικές ανησυχίες θα πρέπει πρώτα να ελέγξεις αν είναι στον χαρακτήρα σου το vivere pericolosamente.
Βήμα Δεύτερο: Εμπειρίες
Αναμφίβολα το πρώτο βήμα δημιουργεί ερωτήματα (όπως πώς γίνεται κανείς συνειδητοποιημένος-η;) και η ροή της καθημερινότητας συχνά μας αποσπά από την απαραίτητη ενδοσκόπηση. Αντιστάσου λοιπόν στην δύναμη της συνήθειας, ήτοι σχολή-καφέδες με φίλους- ξενύχτια και τούμπαλιν και προσπάθησε να αποκτήσεις νέα ενδιαφέροντα. Μερικές ιδέες; εθελοντισμός σε κάποιο ΜΚΟ, συμμετοχή σε ενδιαφέροντες διαγωνισμούς και σε προγράμματα όπως το Erasmus, πρακτική άσκηση σε κάποια εταιρεία που σε ενδιαφέρει, εκμάθηση μιας νέας ξένης γλώσσας (στο διαδίκτυο και στα πανεπιστήμια υπάρχουν δωρεάν προγράμματα), πτώση με αλεξίπτωτο, ιστιοπλοΐα κλπ.
Βήμα Τρίτο: Περιβάλλον
Φρόντιζε να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που σε ''ανεβάζουν'' και δεν σε ''κατεβάζουν''. Λίγος ανταγωνισμός ποτέ δεν έβλαψε κανένα, ιδίως όταν κινείται στα όρια του ευ αγωνίζεσθαι. Με απλά λόγια όταν οι φίλοι σου έχουν στόχους, κινητοποιείσαι κ εσύ ο ίδιος-α για να προχωρήσεις μπροστά και μακριά. Ο ωχαδερφισμός είναι πλέον ξεπερασμένος και αποτελεί ήδη αποτυχημένο μοντέλο μιας γενιάς, της οποίας πληρώνουμε τον λογαριασμό. Για αυτό όπου πάς να μοιραστείς τα σχέδιά σου και ακούς ''πού να τρέχεις τώρα'' τρέξε μακριά από τις ''κακές επιρροές'' και φτάσε τους στόχους σου.
Βήμα Τέταρτο: Πληροφόρηση
Ο Αριστοτέλης Ωνάση εργαζόταν ως νυχτερινός τηλεφωνητής και με αυτόν τον τρόπο υπέκλεπτε επιχειρηματικές πληροφορίες από ήδη καταξιωμένους εμπόρους της εποχής του. Φυσικά στις μέρες μας δεν χρειάζεται να μπει κανείς σε τέτοιου είδους διαδικασία, αφού υπάρχει ήδη πρόσβαση στην πληροφόρηση μέσω του διαδικτύου και των σχετικών εντύπων που κυκλοφορούν. Θα πρέπει όμως να είσαι προσεκτικός-ή σχετικά με την ποιότητα της πληροφόρησης και να βρίσκεις πηγές, οι οποίες δεν είναι προσβάσιμες σε όλους πχ. η ηλεκτρονική έκδοση Business File με ειδική προσφορά για φοιτητές. Αν θες να δημιουργήσεις κάτι δικό σου, να φροντίσεις να βρίσκεσαι μέσα στις εξελίξεις παρακολουθώντας τα πολιτικά και οικονομικά δρώμενα, αφού αποτελούν σημαντικούς παράγοντες της επιχειρηματικότητας.
Βήμα Πέμπτο: Μελέτη
Εκτός από την επίκαιρη ενημέρωση, έχε στο νού σου ότι θα χρειαστείς πρότυπα τα οποία έχουν δράσει επιτυχώς στο παρελθόν. Απόκτησε ένα επιχειρηματικό είδωλο του χώρου στον οποίο θέλεις να κινηθείς και μελέτησέ το. Τι τον/την χαρακτήρισε; Μερικές ιδέες μπορείς να βρεις στο βιβλίο ΑΥΘΕΝΤΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ, του Adrian Wooldridge, εκδόσεις ΚΕΡΚΥΡΑ, (διαθέσιμο και μέσω του eshop).
Βήμα Έκτο: Υπομονή και Επιμονή
Αν είσαι από τους ανθρώπους που παρατάνε εύκολα τους στόχους τους, η επιχειρηματικότητα ίσως να μην είναι για σένα. Οι επιτυχίες έρχονται σε αυτούς που δεν τα παρατάνε και δεν αποθαρρύνονται με την πρώτη δυσκολία. Οι δυσκολίες μπορούν να αφορούν τόσο τις επιτακτικές καθημερινές λειτουργίες και υποχρεώσεις που πρέπει να διατελέσεις (οι οποίες πίστεψε με είναι πολύ λίγες, μπροστά σε αυτές που θα έχεις να αντιμετωπίσεις ως απόφοιτος), όσο και αντικειμενικά εμπόδια (π.χ. έλλειψη κεφαλαίου ή χρηματοδότησης). Αντί τέλους παραθέτω την φράση του Ουίνστον Τσώρτσιλ ''η επιτυχία είναι να προχωράς από αποτυχία σε αποτυχία, χωρίς να χάνεις τον ενθουσιασμό σου''.
Πηγή: economia.gr
Σχόλια