NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Ο κόσμος του 2020 χρειάζεται ανθρώπους και εταιρείες με νέες ικανότητες!

Ο κόσμος του 2020 χρειάζεται ανθρώπους και εταιρείες με νέες ικανότητες!

Όλοι μας κατανοούμε πως βρισκόμαστε σ’ έναν κόσμο όπου το digital επηρεάζει έμμεσα ή άμεσα την καθημερινότητά μας. Η αλήθεια όμως είναι, πως όταν αναφερόμασταν πριν 10 χρόνια στο digital transformation, ελάχιστοι μπορούσαμε να οραματιστούμε αυτά που βιώνουμε σήμερα.

Το 2020, ο μέσος άνθρωπος στον ανεπτυγμένο κόσμο θα κάνει καθημερινά περισσότερες συζητήσεις με bots από ό,τι με τον/την σύζυγο του. Ενώ παράλληλα, το 2020 εκατό εκατομμύρια καταναλωτές, θα αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το augmented reality.

Πέραν όμως της τεχνολογίας που μας προσφέρει ο νέος «ψηφιακός κόσμος» που βιώνουμε σήμερα, υπάρχουν και άλλα χαρακτηριστικά στα οποία πρέπει να επενδύσουν οι επιχειρήσεις για να έχουν πιστό κοινό στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τα σημαντικότερα εξ’ αυτών είναι:

  • Άμεση συνδεσιμότητα/επικοινωνία
  • Διαφάνεια των πληροφοριών για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παρέχουν
  • Πάρα πολύ περιεχόμενο. «Content is the King»!

Και ενώ όλα τα παραπάνω έχουν μπει στην καθημερινότητά μας, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια παγκόσμια μετατόπιση από το πολύ corporate, απόμακρο brand στο πιο οικείο και ανθρώπινο. Ίσως αυτό να έγκειται στο ότι και η κοινωνία μας έχει μετατοπιστεί παράλληλα, ως εκ τούτου από την κυριότητα έχουμε πάει στην πρόσβαση, από τις αγορές έχουμε πάει στα δίκτυα και από τον καταναλωτισμό στην αειφορία. Όπως αναφέρει και ο Jeremy Rifkin, βαδίζουμε τάχιστα στην Ανθρώπινη Εποχή (Human Age).

Δεν είναι υπερβολή λοιπόν να πούμε πως το digital transformation έχει αλλάξει άρδην το παγκόσμιο οικοσύστημα και τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις λειτουργούν. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τους disruptors, που είναι οι επιχειρήσεις που «αναστάτωσαν/διέσπασαν» με τον τρόπο λειτουργίας τους παραδοσιακά businesses, όπως η Airbnb, το Netflix, η Tesla και πολλές άλλες, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως ο παγκόσμιος επιχειρηματικός χάρτης μετασχηματίζεται δραστικά στις μέρες μας.

«Το 75% των εταιρειών του Fortune 1000 έχουν αντικατασταθεί τα τελευταία 10 χρόνια και το 50% της Fortune 500 προβλέπεται να αντικατασταθεί τα επόμενα 10 χρόνια».

Στη σημερινή παγκόσμια οικονομία οι νίκες και οι ήττες στις επιχειρήσεις συμβαίνουν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι παρελθόν και οι επιχειρήσεις που δεν προσαρμόζονται σε αυτή την ταχύτητα μένουν πίσω...

Και ενώ στο παρελθόν, μια επιχείρηση το πιθανότερο που θα ζητούσε από ένα στέλεχός της για την ανάπτυξή του, θα ήταν η βελτίωση των soft skills του, πλέον αυτό που απαιτείται είναι ένας πλήρης μετασχηματισμός του. Επιπροσθέτως, ενώ για μια επιχείρηση η δημιουργία ενός νέου συστήματος στο παρελθόν πιθανώς θα απέφερε ανάπτυξη και ευημερία, στο σημερινό γίγνεσθαι αυτό που απαιτείται είναι η δημιουργία ενός νέου οικοσυστήματος.

Μ’ αυτά τα δεδομένα λοιπόν, κάποιοι μπορεί να βλέπουν διαταραχές και κινδύνους, ενώ κάποιοι είναι σίγουρο πως βλέπουν ευκαιρίες! Το κλειδί για το πώς αντιλαμβάνεται κάποιος τα «νέα δεδομένα» είναι το AQ (Adaptability Quotient), ή αλλιώς η ικανότητα προσαρμογής και ευπραγίας σ’ ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Από τη μία οι άνθρωποι και οι εταιρείες που έχουν ανεπτυγμένο AQ θα είναι οι μελλοντικοί «Game Changers» και από την άλλη, αυτοί που δεν θα προσαρμοστούν θα δυσκολευτούν πάρα πολύ προκειμένου να καταφέρουν να επιβιώσουν!

«Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι αυτοί που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν, αλλά αυτοί που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν», Alvin Toffler.

Όμως, γιατί μια εταιρεία που αυτή τη στιγμή διάγει ένα πολύ κερδοφόρο παρόν, να μπει στη διαδικασία ν’ αλλάξει και να προσαρμοστεί στις επιταγές του μέλλοντος; Αυτό είναι ένα από τα πιο κοινά ερωτήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στην Generation Y, ως trusted advisors στον χώρο του digital και των επιχειρήσεων. Και κάθε φορά που μου γίνεται προσωπικά η συγκεκριμένη ερώτηση, απαντάω μ’ αυτό που έχει πει ο Δαρβίνος: «Δεν είναι το ισχυρότερο από το κάθε είδος που επιβιώνει, ούτε το πιο έξυπνο, είναι αυτό που είναι πιο προσαρμοστικό στην αλλαγή».

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να κλείσω με μια ερώτηση που ο καθένας σας που διαβάζει το παρόν είναι σημαντικό να απαντήσει μέσα του: «Θες να οδηγείς εσύ τις εξελίξεις και την αλλαγή, στον κόσμο όπου όλοι μας έχουμε στην τσέπη μας περισσότερη υπολογιστική ισχύ από όση διέθετε η NASA όταν πήγε δύο ανθρώπους στο φεγγάρι, ή θέλεις να οδηγείσαι από αυτήν»;

Αν ναι, η λύση είναι απλή, είναι στο χέρι σου και λέγεται προσαρμοστικότητα!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr