Ο κλάδος της «φιλοξενίας» - όπως σωστά ονομάζεται ο ξενοδοχειακός κλάδος - διανύει μια περίοδο πρωτοφανών και αμετάκλητων ανακατατάξεων και είναι προφανές ότι, σύντομα, το αυριανό επιχειρηματικό μοντέλο θα είναι διαφορετικό και σίγουρα πολύ περισσότερο προσαρμοσμένο σε ένα ψηφιακό κόσμο.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν μετατοπίσει τη διαπραγματευτική ισχύ προς τον πελάτη ενώ η γενιά των Millennials καταναλωτών, μεγαλωμένων σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, επηρεάζει σημαντικά αυτόν τον πελατοκεντρικό κλάδο.
Στη χώρα μας, η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο ανάπτυξης. Αναμφισβήτητα έχουν γίνει σημαντικές πρόοδοι στο θέμα της υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αλλά μπορούν και πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά περισσότερα.
Στον αντίποδα του θετικού αντίκτυπου που έχουν οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν, την ενίσχυση της λειτουργικότητας στις επιχειρησιακές διεργασίες και την εξοικονόμηση κόστους, βρίσκεται ο ολοένα και αυξανόμενος κίνδυνος εξαιρετικά μεγάλων οικονομικών απωλειών από τις κυβερνοεπιθέσεις και όχι μόνo, λόγω κακόβουλων επιθέσεων αλλά και ανθρώπινων λαθών.
Τα τελευταία στατιστικά δείχνουν ότι μετά τον κλάδο της υγείας, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και των ασφαλειών, ο ξενοδοχειακός κλάδος δέχεται τις συχνότερες και μεγαλύτερες παραβιάσεις συστημάτων και απώλειας δεδομένων.
Από τα παραδοσιακά ασφαλιστήρια που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των ευθυνών των ξενοδοχειακών μονάδων φυσικά δεν μπορούν να καλυφθούν απαιτήσεις για κινδύνους κυβερνοεπιθέσεων η διαρροής προσωπικών δεδομένων, οπότε η λύση είναι μόνο τα σύγχρονα και ολοκληρωμένα ασφαλιστήρια CYBER5 RISKS, μέσω των οποίων θωρακίζονται ασφαλιστικά αρκετές πλέον ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους.
Οι μικρές επιχειρήσεις είναι πιο ευάλωτες λόγω έλλειψης κεφαλαίου που μπορεί να επενδυθεί σε συστήματα και εφαρμογές ενώ, οι μεγάλες επιχειρήσεις, παρά την ισχυρή θωράκιση τους, αποτελούν περιζήτητο στόχο λόγω των πιθανών απολαβών από εκβιασμό των επιτιθέμενων.
Με τα εξειδικευμένα συμβόλαια CYBER RISKS oι επιχειρήσεις μπορούν να «μεταφέρουν» τον κίνδυνο και να συμβάλλουν στην προστασία των εσόδων αλλά - κυρίως - στην προστασία της φήμης της επιχείρησης, αφού μια κακόβουλη επίθεση η ένα σοβαρό λάθος διαρροής στοιχείων μπορεί, ανάλογα με το εύρος αυτής, να αποτελέσει καίριο πλήγμα στο κύρος και την φήμη μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης.
Τα άμεσα και έμμεσα κόστη που καλύπτονται μέσω αυτών των συμβολαίων, αφορούν ένα ευρύτατο φάσμα εξόδων και υπηρεσιών τρίτων που θα κληθεί να αναλάβει την αντιμετώπιση και διαχείριση παρόμοιων καλυπτόμενων περιστατικών.
Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά στις παραπάνω κατηγορίες ανήκουν κόστη όπως: Έξοδα αντικατάστασης hardware η software, πρόστιμα για τη μη τήρηση της νομοθεσίας, έξοδα για την επίτευξη επιχειρησιακής συνέχειας, αμοιβές εξειδικευμένων δικηγόρων υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων αλλά και ειδικών ψηφιακής εγκληματολογίας, απώλεια εσόδων λόγω απώλειας συνεργατών, πελατών κ.α.
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δίνεται τόσο από τους εξειδικευμένους ασφαλιστικούς συμβούλους όσο και από τους ασφαλισμένους:
- στις καλυπτόμενες σύγχρονες υπηρεσίες τρίτων που μπορούν να περιορίσουν σημαντικά τη δυσφήμιση αλλά ίσως και τη μείωση της μετοχικής αξίας μιας μεγάλης ξενοδοχειακής. όπως επίσης και
- στα simulation services, που μπορούν να αποτελέσουν σοβαρά εργαλεία πρόληψης, βελτίωσης της ετοιμότητας και καλύτερης αντιμετώπισης. Ιδίως για το τελευταίο, αρκετές πλέον εξειδικευμένες συμβουλευτικές επιχειρήσεις και μάλιστα συνεργαζόμενες με ασφαλιστικές εταιρίες παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες προσομοίωσης, έχοντας σχεδιαστεί ακριβώς για να ενισχύσουν την ετοιμότητα στελεχών διοίκησης και εργαζομένων στην άμεση ανταπόκριση και αποκατάσταση περιστατικών κλίμακας cyber attack.
Σχόλια