Μία είναι η έγνοια των λιανεμπορικών επιχειρήσεων, η οποία και κορυφώνεται κατά την περίοδο των εορτών. Πως θα πάνε από πλευράς πωλήσεων και κατά συνέπεια εσόδων. Αυτή τη χρονιά, με την προοπτική ότι θα «πέσει» χρήμα στη αγορά, λόγω των 31,5 δις, που θα φέρουν την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών καθώς και την πληρωμή μέρους των οφειλών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, φαίνεται να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια, έστω και πρόσκαιρη, αναθέρμανση της αγοράς ενόψει των Χριστουγέννων.
Έτσι, μπορεί τα σκληρά μέτρα και η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών να εξακολουθούν να αποτελούν τον εφιάλτη της αγοράς, χρειαζόμαστε ωστόσο να φωτίζουμε με μια πιο αισιόδοξη αντίληψη τα πράγματα. Πιστεύω, λοιπόν, ότι υπάρχουν ευκαιρίες τις οποίες μπορούν να εκμεταλλευτούν οι λιανοπωλητές για να τονώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να διευκολύνουν την πρόσβαση στα προϊόντα/υπηρεσίες τους.
Μια συνηθισμένη πρακτική τόνωσης του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, είναι οι ειδικές συμφωνίες και εκπτώσεις στα προϊόντα, όπως η δωρεάν αποστολή και τα εκπτωτικά κουπόνια για τους πιστούς πελάτες. Αλλά τι άλλο μπορεί να κάνει τους λιανοπωλητές να αυξήσουν τις πωλήσεις τους online; Και πώς θα πείσουν τους αγοραστές να επιστρέψουν όταν θα έχουν τελειώσει οι εορτές;
Οι ειδικοί συμφωνούν πως εάν οι λιανοπωλητές θέλουν να είναι οι πρώτοι που θα προκαλέσουν την προσοχή των καταναλωτών, θα πρέπει να ετοιμαστούν από τώρα. Υπάρχουν, περίπου 55 ονομαστικές εορτές μέχρι τα Χριστούγεννα. Για τις οποίες θα πρέπει να προετοιμαστούν παρουσιάζοντας αναλόγως τις κατάλληλες ευκαιρίες και προσφορές.
Πολλοί λιανοπωλητές που διαθέτουν ιστοσελίδες στο διαδίκτυο και προσφέρουν στους καταναλωτές online αγορές, έχουν ήδη αναρτήσει τις προτάσεις και προσφορές τους. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αποβάλλουν το άγχος τους σε κάθε στάδιο της διαδικασίας πώλησης.
Όσο σοφά και αν επιλέξετε τα προϊόντα ή τις ομάδες προϊόντων ή υπηρεσιών για να δημιουργήσετε το σωστό μείγμα προσφορών στο κοινό σας, δεν μπορείτε να μην υποστηρίξετε το κύκλο της πώλησης μέχρι το τέλος. Οι μετρήσεις δείχνουν ότι το 9,9% περίπου του συνόλου των δώρων που ανταλλάσσονται κατά τη διάρκεια των εορτών καταλήγουν να επιστραφούν. Έτσι, οι πληροφορίες που παρατίθενται για το καλάθι των αγορών και την ολοκλήρωση της παραγγελίας, θα πρέπει να κάνουν σαφείς τους όρους και τις προϋποθέσεις που αφορούν τις λεπτομέρειες της αποστολής και την πολιτική επιστροφής των αγορών από τους καταναλωτές.
Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως αν οι καταναλωτές έχουν την παραμικρή αμφιβολία για την παραλαβή των αγορών τους στο χρόνο που επιθυμούν, είναι πολύ πιθανό να περάσουν στο επόμενο online κατάστημα.
Σημαντικό είναι επίσης, να αντιλαμβανόμαστε πως ένα online κατάστημα μπορεί να έχει πελάτες σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, από τη Μέση Ανατολή έως την Κίνα ή γιατί όχι τη Λατινική Αμερική. Φροντίστε λοιπόν να σας καταλαβαίνουν παντού ή σχεδόν παντού. Μεταφράστε τις σελίδες σας στα αγγλικά και σε όσες περισσότερες από τις βασικές γλώσσες μπορείτε. Αν αποφασίσετε να απευθυνθείτε στην παγκόσμια αγορά μη κάνετε πρόχειρη δουλειά. Σκεφτείτε το διαφορετικό νόημα που έχουν οι εορτές για τις διαφορετικές κουλτούρες των διαφόρων χωρών και προσέξτε, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, να προσαρμόζετε το οπτικό υλικό που συνοδεύει τα προϊόντα σας ή τον τρόπο που διαφημίζετε τα εμπορεύματά σας. Κάτι που μπορεί να είναι «cool» σε μια γλώσσα μπορεί να είναι προσβλητικό σε μια άλλη. Ή κάτι που μπορεί να ακούγεται υπερβολικό για κάποιους μπορεί να είναι το τέλειο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για κάποιους άλλους.
Τα online καταστήματα δεν λειτουργούν στο κενό, στην πλειοψηφία τους συνδέονται με κανονικά εμπορικά καταστήματα ή πολυκαταστήματα. Και είναι γεγονός ότι όπως έχει αποδειχθεί, το 70% των καταναλωτών που επιλέγουν την ασφάλεια της παραγγελίας online, στη συνέχεια ολοκληρώνουν την αγορά τους σε κάποιο «φυσικό» κατάστημα. Τα emails, οι κινητές εφαρμογές, οι online προσφορές, και τα social media είναι εξαιρετικά εργαλεία για την αύξηση των πωλήσεων τόσο online όσο και στα ίδια τα καταστήματα. Για να πετύχει μια τέτοια πολύπλευρη στρατηγική πρέπει οι έμποροι λιανικής να εκπέμπουν συνεπή μηνύματα σε κάθε μέσο και σε κάθε γλώσσα που χρησιμοποιούν.
Είναι γνωστό πως το 40% σχεδόν του συνολικού ετήσιου τζίρου στις λιανικές πωλήσεις, πραγματοποιείται τους δύο τελευταίους μήνες του έτους. Χρειάζεται, όμως, καλή προετοιμασία. Μη σας τρομάζει η κρίση. Ανοίξτε την πόρτα του site σας σε όσους περισσότερους επισκέπτες από όλο τον κόσμο μπορείτε. Ο σωστός προγραμματισμός, οι επιτυχημένες μεταφράσεις του περιεχομένου σας, ο εύκολος εντοπισμός της ιστοσελίδας σας, οι σωστές και διαφανείς διαδικασίες αγορών, σε συνδυασμό με έξυπνες προσφορές και εντυπωσιακά πακέτα, θα γεμίσουν τα καλάθια αγορών των επισκεπτών σας και θα κάνουν αυτή την εορταστική περίοδο πολύ πιο χαρούμενη και φωτεινή!
Διαβάστε εδώ το άρθρο του Πάνου Τσαγκαράκη στο reporter.gr
Σχόλια