Στους δύσκολους καιρούς της κρίσης το ελληνικό αναψυκτικό αντιστέκεται. Επιμένοντας στην παράδοση και συνδυάζοντας την καινοτομία οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών ανατρέπουν την εικόνα της κρίσης και τα βάζουν με τις μεγάλες πολυεθνικές. Λανσάρουν νέα προϊόντα, επενδύουν και κάνουν σχέδια για το μέλλον, ενώ την ίδια στιγμή ανοίγουν τα πανιά τους για τις αγορές του εξωτερικού.
Παρά την ύφεση και την δύσκολη οικονομική συγκυρία, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών από την επαρχία, καταγράφουν άνοδο, ενώ αυξάνεται το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά. Οι βασικές εταιρείες που μπορεί να βρει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλης της Ελλάδας είναι:
ΛΟΥΞ
Η μικρή εταιρεία που ξεκίνησε την πορεία της το 1950 στην Πάτρα με ιδρυτή τον Παναγιώτη Μαρλαφέκα, συγκαταλέγεται σήμερα στις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση πίσως από τις δύο πολυεθνικές.
- Το 2008 η Λουξ συμπεριλαμβάνεται στη λίστα της Stat Bank με τις 100 ταχύτερα και υγιώς αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ελλάδας.
- Καταλαμβάνει την πρώτη θέση στα αναψυκτικά με βάση την Cola και τη δεύτερη θέση της κατηγορίας των all flavour αναψυκτικών (πορτοκαλάδες, λεμονάδες, βυσσινάδες) με μερίδιο 15,5%, αφήνοντας πίσω την "Pepsico HBH"
- Διεθάτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχονες μονάδες σε Κεφαλόβρυσο, Σαραβάλι και Αίγιο, που καταλαμβάνουν συνολική έκταση 33.000 τ.μ.
- Το 2011 τόσο ο κύκλος εργασιών, όσο και τα μεικτά κέρδη της εταιρίας σημείωσαν άνοδο, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός για μία ακόμη χρονιά παρέμεινε μηδενικός. Oι πωλήσεις της επιχείρησης το 2011 διαμορφώθηκαν στα 21,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα μεικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 18,4%.
- Πραγματοποιεί εξαγωγές σε Γερμανία, Καναδά, Ιταλία, ΗΠΑ, Κύπρο, Αγγλία, Καναδά και πρόσφατα μπήκε στην αγορά της Κίνας.
ΕΨΑ
Η ιστορία της ΕΨΑ ξεκινάει το 1924 στο παραθαλάσσιο χωριό Άγρα στο Πήλιο από την οικογένεια Κοσμαδόπουλου. Το 1969 περνάει στα χέρια των
Διαθέτει δύο γραμμές παραγωγής που φτάνει τις 30.000 φιάλες την ώρα και 18.000 κουτιά την ώρα.αδελφών Μοσκαχλαΐδη και τον Νίκο Τσαούτο. Ωστόσο, η μεγάλη στροφή γίνεται το 2001 με την εταιρεία να προσθέτει νέα γκάμα προϊόντων και γεύσεων.
- Το 2010 περιλαμβάνεται στη λίστα της ICAP με τις ισχυρότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα
- Τον Σεπτέμβριο του 2011 παρουσιάζει τα πρώτα βιολογικά αναψυκτικά
- Τον Μάρτιο του 2012 είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα, που λανσάρει στην αγορά τα αναψυκτικά με στέβια
- Τον Αύγουστο του 2012 δημιουργεί σε συνεργασία με την Μ5 το λάϊτ drops, το πρώτο ελληνικό γλυκαντικό σε υγρή μορφή με βάση τη στέβια.
- Η ΕΨΑ σχεδιάζει το άνοιγμά της στις διεθνείς αγορές, με αιχμή τα βιολογικά και τα αναψυκτικά με στέβια. Παράλλη, βρίσκεται σε συνομιλίες για την επέκτασή σε αγορές όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αγγλίας αλλά και τις ΗΠΑ και η Αυστραλία, όπου υπάρχει έντονο το στοιχείο της ελληνικής ομογένειας.
- Στόχος για το σύνολο του 2012 είναι οι πωλήσεις να αυξηθούν 30% και να ξεπεράσουν τα 11 εκατ. ευρώ, από 9 εκατ. που ήταν πέρυσι.
ΓΕΡΑΝΙ
Το ΓΕΡΑΝΙ είναι μία εταιρεία με παράδοση τριών γενεών στην Κρήτη. Ιδρύθηκε το 1928 στην αυλή του σπιτιού του Σοφοκλή Αναγνωστάκη στο Γεράνι
- Τη δεκαετία του 1960 το ΓΕΡΑΝΙ παράγει το Μπυράλ , το οποίο γνωρίζει γίνεται περιζήτητο και είναι το προϊόν αναφοράς
- Τα υλικά παρασκευής είναι από φρούτα και νερό της περιοχήςτης εταιρείας Κυδωνίας στα Χανιά. Η αρχική πορεία της εταιρείας ήταν περιορισμένη στην ευρύτερη περιοχή, όπου μοιράζονταν με το καροτσάκι.
- Διαθέτει 3.770 τ.μ. βιομηχανικής εγκατάστασης στα Χανιά
- Εξάγεται στην Αμερική και τον Καναδά
ΤΕΜΕΝΙΑ
Άλλη μία εταιρεία αναψυκτικών από τα Χανιά, που ιδρύθηκε το 1954 από τον Γεώργιο Γαροφαλάκη
- Το νερό που χρησιμοποιείται για την Παρασκευή των αναψυκτικών ΤΕΜΕΝΙΑ προέρχεται από τις ιαματικές πηγές των Τεμενίων
- Τα υλικά και τα φρούτα που χρησιμοποιούνται στα αναψυκτικά προέρχονται από ντόπιους παραγωγούς
- Με βασικό προϊόν το Μπυράλ, η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της εκτός Κρήτης και εκτός Ελλάδας
- Το 1999 εγκαινίασε το νέο της εργοστάσιο σε υψόμετρο 850 μέτρων
- Τον Φεβρουάριο του 1986, μετά τον θάνατο του Γεωργίου Γαροφαλάκη, τη διεύθυνση της επιχείρησης ανέλαβαν τα παιδιά του, ηλικίας από 16-25 ετών, που είναι και οι σημερινοί ιδιοκτήτες. Οι νέοι ιδιοκτήτες ανέλαβαν τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας φέρνοντάς την στη σημερινή της θέση
Διαβάστε εδώ το άρθρο του Νίκου Ιτσινέ στο reporter.gr
Σχόλια