Βουλγάρικο ή αλβανικό τσίπουρο σερβίρεται στα καφενεία της περιφέρειας... Uso di Athena (Γερμανία), Ouzaki Zorbas (με διαφημιστικό σλόγκαν «έλα, έλα» στη Βουλγαρία), Ouzon Soda (μη αλκοολούχο αναψυκτικό με γεύση γλυκάνισου, της Opa! Originals, που διατίθεται από την Stamoolis Brothers στη Γερμανία), Rouzo (Γερμανία) είναι μερικές μόνο από τις αμφιλεγόμενες ή και παράνομες ετικέτες που κυκλοφορούν στις αγορές του εξωτερικού, ανταγωνιζόμενες με αθέμιτους τρόπους τις εταιρείες που παράγουν νομίμως το ελληνικό οινοπνευματώδες ποτό στη χώρα της καταγωγής του.
Παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση (1576/1989) έχει εγκρίνει την κατοχύρωση της λέξης «ούζο» ως περιγραφής προϊόντος αποκλειστικά ελληνικής προέλευσης, πολλοί είναι αυτοί που την εκμεταλλεύονται παρανόμως. Μολονότι μάλιστα, οι αρμόδιες κυβερνητικές αρχές (Υπουργείο Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Υπουργείο Εξωτερικών), γνωρίζουν καλά τα εν λόγω στοιχεία, δεν έχουν πράξει κάτι περισσότερο από την αποστολή κάποιων επιστολών διαμαρτυρίας. Σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου ελληνικού Συνδέσμου (ΣΕΑΟΠ), οι πωλήσεις του ηδύποτου στο εξωτερικό ανέρχονται σε περισσότερα από 24 εκατ. ευρώ, από περίπου 22,5 εκατ. ευρώ το 2010 και 18 εκατ. ευρώ το 2009, με το 90% των εξαγωγών να πραγματοποιούνται στη γερμανική αγορά.
Την ίδια στιγμή, όργιο αισχροκέρδειας πραγματοποιείται και στην ελληνική αγορά όχι τόσο με το ούζο όσο με το τσίπουρο. Ο Μάκης Τσιλιλής, ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρείας, αποκαλύπτει ότι πολλά καφενεία ανά την Ελλάδα έχουν γεμίσει με αλβανικό ή βουλγαρικό τσίπουρο, το οποίο διατίθεται ως ελληνικό. Γεγονός που συνιστά παραπλάνηση του καταναλωτή και εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις που το διακινούν υπερβολικό κέρδος, καθώς το προμηθεύονται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αλλά το διαθέτουν σε τιμές ανάλογες του εγχωρίως παραγομένου. Ο ίδιος εκτιμά ότι η φοροδιαφυγή που πραγματοποιείται, η οποία αφορά στο χύμα προϊόν, κυμαίνεται σήμερα μεταξύ 200-300 εκατ. ευρώ. Το θετικό κατά τον ίδιο είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν διαπιστωθεί παράνομες ελληνοποιήσεις του προϊόντος στο εξωτερικό, όπου ήδη κάνει τα πρώτα του βήματα. Σήμερα διοχετεύεται στο εξωτερικό το 2% της εγχώριας παραγωγής, δηλαδή 70.000 λίτρα επί του συνόλου που φθάνει τα 3,5 εκατ. λίτρα.
Διαβάστε εδώ το άρθρο της Δέσποινας Καραγιαννοπούλου στο reporter.gr
Σχόλια