NEWSFLASH...
Top Stories από το Διαδίκτυο
ανάγνωση

«Θέλω να μου φτιάξεις τοστ, καφέ και χυμό, μ’ ακούς»

«Θέλω να μου φτιάξεις τοστ, καφέ και χυμό, μ’ ακούς»
31_05_2013 | 10:23 15_11_2016 | 11:24

Σήμερα η τεχνολογία δεν απέχει πολύ από αυτό. Και είναι πολύ πιθανό στο κοντινό μέλλον, να μπορούμε να δώσουμε μια παραγγελία σαν αυτή του τίτλου στο smartphone μας και να μας έρθει στο κρεβάτι!

Οι ευφυέστατες διαφημίσεις προϊόντων αλλά και τα έργα επιστημονικής φαντασίας του Χόλυγουντ, μας μεταφέρουν συχνά νοερά σ' έναν απίστευτο φανταστικό κόσμο του μέλλοντος, οδηγώντας πολλούς από εμάς να φανταζόμαστε πόσο διαφορετική θα μπορούσε να είναι η καθημερινότητα μας. Από τις μετακινήσεις ή την άνεση που θα μας προσφέρει το σπίτι μας, με τις εξελιγμένες τεχνολογικά οικιακές συσκευές, που για να πάρουν μπρος θα τους μιλάμε, μέχρι τον τρόπο προετοιμασίας των καταναλωτικών μας επιλογών, που θα άλλαζαν συνολικά τη ζωή μας κάνοντας τη να φαντάζει πιο μαγική, πιο συναρπαστική!.

Έτσι, και οι επιχειρήσεις λιανικής, αν εκμεταλλευτούν την τεχνολογία και τις εφαρμογές του διαδικτύου σε βάθος, ίσως έχουν την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν τη λειτουργία τους θέτοντας νέες και δημιουργικότερες βάσεις για το δικό τους αύριο. Πώς; Υιοθετώντας απλώς τις νέες επαναστατικές εφαρμογές, μέσω των κινητών τεχνολογιών, για την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Η κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή είναι σήμερα αναμφισβήτητα ο πρώτος κανόνας λειτουργίας μιας επιτυχημένης επιχείρησης λιανικής πώλησης. Με την υιοθέτηση των έξυπνων τηλεφώνων και τις διάφορες κινητές τεχνολογίες, οι λιανοπωλητές έχουν την ευκαιρία να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους όπως ποτέ πριν. Σήμερα, όπως δείχνουν πολλές έρευνες στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές – που συνήθιζαν να κάνουν τις αγορές τους από τα καταστήματα λιανικής – αγοράζουν πλέον απ' όπου κι αν βρίσκονται, στο σπίτι, στο δρόμο ή στο γραφείο τους.

Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα ηλεκτρονικών αγορών "Retrevo", διαπίστωσε, ότι ένα 43% των αγοραστών μέσω έξυπνων κινητών τηλεφώνων, κατέβασαν την εφαρμογή κάποιου λιανοπωλητή στο κινητό τους. Αλλά ότι μόνο το 14% των αγοραστών αυτών πραγματοποίησε κάποια αγορά μέσω της εφαρμογής αυτής. Βέβαια, κάποιος μπορεί να αντιπαραθέσει το επιχείρημα – για ποιο λόγο να εγκαταστήσει κάποιος λιανοπωλητής μια εφαρμογή στο διαδίκτυο από τη στιγμή που μόνο το 14% των καταναλωτών θα την χρησιμοποιήσει; Η απάντηση είναι πως αυτό δεν έχει καμία σχέση με την αναμφισβήτητη χρησιμότητα της τεχνολογίας των εφαρμογών, διότι σύντομα οι νέες τεχνολογίες θα έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν την εμπειρία των αγορών στα σημεία λιανικής, μέσω των εφαρμογών, σε κάτι πολύ δημιουργικό, ευχάριστο, ελκυστικό, αλλά και διασκεδαστικό.

Αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε το μέλλον των λιανικών αγορών, σίγουρα θα μοιάζει με κάτι τέτοιο:

Ας υποθέσουμε ότι σχεδιάζετε να πάτε σε ένα κατάστημα επίπλων για να αγοράσετε έναν καναπέ: πριν φύγετε από το σπίτι φωτογραφίζετε με το κινητό σας το χώρο του σαλονιού, εκεί οπού θέλετε να τοποθετήσετε τον νέο σας καναπέ. Κατόπιν, αποθηκεύετε τη φωτογραφία στην ηλεκτρονική εφαρμογή του καταστήματος επίπλων από όπου θέλετε να ψωνίστε. Μόλις φτάσετε στο κατάστημα ο πωλητής έχει βρει το προϊόν που επιθυμείτε, ακριβώς στα μέτρα σας, με το σωστό σχήμα, ύφασμα και χρώμα. Εσείς απλά θα περάσετε το τηλέφωνο σας πάνω από έναν αισθητήρα και η φωτογραφία του καναπέ θα εμφανιστεί αυτόματα στην φωτογραφία του σαλονιού σας (αυτή που τραβήξατε πριν φύγετε από το σπίτι σας).

Η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να σας βοηθήσει να κάνετε μια προεπισκόπηση, μεταξύ άλλων, για ένα νέο κοστούμι, ή για το πώς θα φαινόταν το εσωτερικό του σπιτιού σας με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις, ή το καθιστικό σας με ένα νέο χαλί και πολλά άλλα πράγματα που επιθυμείτε να αλλάξετε.

Η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας των εφαρμογών από τους λιανοπωλητές, μπορεί επίσης να προσδώσει και το προσωπικό στοιχείο στην αγορά ενός προϊόντος (δηλαδή έξτρα πόντους για τις αγορές που κάνετε). Για παράδειγμα, αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν είστε εξοπλισμένος με ένα έξυπνο τηλέφωνο και έχετε φορτώσει σ' αυτό την εφαρμογή ενός λιανοπωλητή. Μόλις κάνετε check-in, μπαίνοντας σ' ένα κατάστημα, θα μπορείτε να κερδίσετε πόντους ανταμοιβής, οι οποίοι θα αποθηκεύονται αυτόματα στο τηλέφωνο σας και θα μπορείτε να τους εξαργυρώσετε με τις επόμενες αγορές σας.

Μερικοί δε λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, έχουν ήδη ξεκινήσει την ενσωμάτωση ενός τσιπ πεδίου εγγύς επικοινωνίας (NFC - near field communication), γρήγορης ανταπόκρισης (quick response), και άλλων διαδραστικών τεχνολογιών που καθιστούν εφικτά όλα τα παραπάνω. Σήμερα, με τεχνολογίες όπως οι έξυπνοι λαμπτήρες, που αναπτύχθηκαν στα εργαστήρια του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) και της Intel, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια σειρά σχετικών πληροφοριών για ένα προϊόν, χωρίς καν να χρειαστούν μια φορητή συσκευή. Η τεχνολογία των έξυπνων λαμπτήρων, αισθάνεται πότε ένας χρήστης έχει πάρει ένα προϊόν από το ράφι ενός καταστήματος, και μπορεί να προβάλει εικόνες και διαδραστικά βίντεο στο ράφι (εκεί όπου κάποτε υπήρχε μια χάρτινη ετικέτα). Και όλα αυτά δεν αφορούν το μακρινό μέλλον, αλλά το σήμερα...

Διαβάστε εδώ το άρθρο του Πάνου Τσαγκαράκη στο reporter.gr

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr