Νέες, όλο και πιο ευφάνταστες γεύσεις, εντυπωσιακές συσκευασίες και πολλά ακόμη, επιστρατεύονται για άλλη μια χρονιά στην αγορά του παγωτού. Οι εταιρείες χτίζουν πάνω στο θετικό κλίμα του 2012 και στην διευρυνόμενη τάση κατανάλωσης στο σπίτι.
Ως ελπιδοφόρα χρονιά για τον τομέα του παγωτού χαρακτήρισαν το 2012 παράγοντες της αγοράς, ελπίζοντας σε ανάλογο κλίμα και για το 2013. Ιδιαίτερα σημαντική ανάπτυξη εμφάνισαν οι πωλήσεις παγωτών μέσω των super market, ενώ η ενίσχυση της τάσης για ψυχαγωγία στο σπίτι λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, στάθηκε ιδιαίτερα ωφέλιμη.
Από κει και πέρα, η καινοτομία, η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών με νέα λανσαρίσματα αλλά και οι οικονομικές προτάσεις εκ μέρους των εταιρειών, οδήγησαν σε οριακή, αλλά αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Η αύξηση σε όγκο πωλήσεων το 2012 σε σχέση με το 2011, ξεπέρασε το 20%, με την αύξηση σε αξία πωλήσεων να κυμαίνεται στο 4,8%. Κατά τη διετία 2009-2010 η αγορά παγωτού παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,8%, ενώ το 2011 παρουσίασε μείωση σε όγκο και αξία περίπου κατά 15% σε σχέση με το 2010.
Διείσδυση 72,6% του συσκευασμένου παγωτού
Σύμφωνα με στοιχεία της TNS Icap, η αγορά του συσκευασμένου παγωτού για την εντός σπιτιού κατανάλωση εμφανίζεται ιδιαίτερα ανοδική, γεγονός που θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι οι Έλληνες καταναλωτές περνούν περισσότερο χρόνο μέσα στο σπίτι. Έτσι λοιπόν για την αγορά παγωτού παρατηρείται αύξηση στον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν την κατηγορία. Η διείσδυση έχει φτάσει στο 72,6% κερδίζοντας 3 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι. Επιπρόσθετα, τα νοικοκυριά ενίσχυσαν και τη συχνότητα με την οποία αγοράζουν την κατηγορία, καθώς ο μέσος όρος αυξήθηκε από 4,5 φορές σε 5, υποδηλώνοντας ότι η κατηγορία γίνεται πιο σημαντική για τους αγοραστές της.
Κυρίαρχος παίχτης στην αγορά του συσκευασμένου παγωτού είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους στην αγορά, φτάνοντας το 55% των συνολικών πωλήσεων και το 61% των συνολικών πακέτων. Από την άλλη μεριά, ανάμεσα στους επώνυμους παίχτες κερδισμένοι ήταν αυτοί που μέσω έντονων προωθητικών ενεργειών κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τις τιμές τους.
Ανερχόμενο το κανάλι του super market
Το μεγαλύτερο μερίδιο ανά κανάλι διανομής στο παγωτό, το έχει η παραδοσιακή αγορά (περίπτερα, mini markets-ψιλικά και γενικά μικρά σημεία), όπου διατίθεται κυρίως ατομικό παγωτό. Όπως όμως επισημαίνει ο Δημήτρης Χατζηγιάννης, Διευθυντής Marketing της Κρι Κρι, ανερχόμενο είναι το κανάλι των super market, μέσω του οποίου διατίθενται κυρίως οικογενειακό παγωτό και πολυσυσκευασίες.
«Άλλη μια τάση που γίνεται εντονότερη τελευταία είναι η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι σε αντιδιαστολή προς την παραδοσιακή μορφή κατανάλωσης παγωτού», λέει ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι αυτό το γεγονός πριμοδοτεί τις οικογενειακές συσκευασίες και τις πολυσυσκευασίες. «Το νεανικό κοινό, που αποτελεί και τους κυρίως καταναλωτές παγωτού, περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, όπως άλλωστε και ο μέσος καταναλωτής / οικογένεια».
Η αύξηση πέρυσι στις πωλήσεις οικογενειακών παγωτών έφτασε το 38,4% σε όγκο και το 17,5% σε αξία, σε σχέση με τις πωλήσεις του 2011. Όσο για τις πολυσυσκευασίες των μίνι παγωτών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες για μεγαλύτερη πρακτικότητα και έλεγχο στην κατανάλωση, παρουσίασαν αύξηση όγκου πωλήσεων σε ποσοστό 29% και αύξηση σε αξία 6%. Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία του κλάδου έχει δώσει ειδική σημασία στη συγκεκριμένη υποκατηγορία, προσφέροντας μεγάλη ποικιλία γεύσεων και συνδυασμών, σε ανταγωνιστικές τιμές.
«Τα ξυλάκια και οι πύραυλοι είναι παραδοσιακά "τα αφεντικά" ανάμεσα στις υποκατηγορίες του παγωτού και αυτό δεν έχει αλλάξει», αναφέρει η Διεύθυνση Marketing της Nestle στον τομέα του παγωτού και επισημαίνει: «Αυτό που ειδικά στις μέρες μας εμφανίζει αυξανόμενη ζήτηση είναι προϊόντα που διατηρούν υψηλή ποιότητα σε προσιτή τιμή, όπως, για παράδειγμα, η οικονομική σειρά παγωτών της Nestle "και τα ρέστα παγωτό"».
Παγωτό: Η καινοτομία του πάει πολύ
Η καινοτομία αποτελεί μέρος της στρατηγικής που ακολουθούν όλες οι εταιρείες στον τομέα του παγωτού. Ο καταναλωτής κάθε χρόνο ζητά νέες γευστικές απολαύσεις, ψάχνει τις πλούσιες και εμπλουτισμένες γεύσεις χωρίς να αισθάνεται ενοχές, αναζητά πρωτοτυπία και ιδέες. Πολλές φορές απαιτεί όλα αυτά να είναι σε οικονομικότερες τιμές χωρίς συμβιβασμό στην ποιότητα.
« Όλα αυτά στην Κρι Κρι προσπαθούμε να τα προσφέρουμε, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα και πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις κάθε χρόνο σε εξελιγμένες τεχνολογίες, φιλικές στο περιβάλλον, ενισχύοντας παράλληλα την τοπική κοινωνία και οικονομία του νομού Σερρών και στοχεύοντας στη μέγιστη απόλαυση των καταναλωτών», επισημαίνει ο Δημήτρης Χατζηγιάννης.
Ως αδιαμφισβήτητη στη σημερινή οικονομία και κοινωνία, κρίνει τη σημασία της καινοτομίας η Διεύθυνση Marketing της Nestle στον τομέα του παγωτού. «Προσπαθούμε συνεχώς να επενδύουμε σε αυτό τον τομέα, τόσο σε νέες τεχνολογίες στη γραμμή παραγωγής, όσο και σε επίπεδο δημιουργίας προϊόντων που ακολουθούν τις γευστικές προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού και τις τάσεις όπως διαμορφώνονται. Οι καταναλωτές συνεχώς αναζητούν νέες οικονομικές προτάσεις που δεν υστερούν σε φαντασία, απόλαυση και εμπειρία. Από εκεί και πέρα, όταν η καινοτομία συνδυάζεται και με την καλύτερη ποιότητα τότε η συνταγή σίγουρα θεωρείται επιτυχημένη», επισημαίνουν τα στελέχη της Nestle.
Δες το άρθρο της Κατερίνας Πολυμερίδου εδώ.
Σχόλια