Μπορεί οι αφίξεις από τη μακρινή χώρα της Άπω Ανατολής να σημειώνουν αύξηση περίπου 24%, σε απόλυτους αριθμούς ωστόσο οι Κινέζοι τουρίστες που κατάφεραν να έρθουν στην Ελλάδα υπολογίζονται σε μόλις 21 χιλ. Την ίδια ώρα η Γερμανία μετρούσε το 2012 370 χιλ. επισκέπτες από την Κίνα, η Αγγλία 406 χιλ. και Γαλλία 370 χιλ. Με δεδομένο πως οι Κινέζοι που έκαναν πέρσι τις διακοπές τους σε ευρωπαϊκό έδαφος ξεπέρασαν τα 3 εκατ., καταγράφοντας μάλιστα αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2011, ποιοι λόγοι τους κρατούν μακριά από τους ελληνικούς προορισμούς;
Αυτό είναι ένα μόνο από τα ερωτήματα στα οποία απαντά πρόσφατη μελέτη που διεξήγαγε η Τουριστική Ακαδημία της Κίνας για το ταξιδιωτικό προφίλ του Κινέζου τουρίστα. Σύμφωνα λοιπόν με τα συμπεράσματα της έρευνας, η απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης με την Ελλάδα, τα σημαντικά προβλήματα στην επικοινωνία (για παράδειγμα ελάχιστα ξενοδοχεία διαθέτουν προσωπικό που γνωρίζει κινεζικά, ενώ δυσκολίες παρατηρούνται και στις ξεναγήσεις) και -το σημαντικότερο- το γεγονός πως ελάχιστοι Κινέζοι tour operators συμπεριλαμβάνουν την χώρα μας στα προτεινόμενα ταξιδιωτικά πακέτα, είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι Κινέζοι προτιμούν να ταξιδέψουν αλλού στην Ευρώπη ή να επισκεφτούν την Τουρκία, όπου υπάρχει απευθείας πτήση με Κωνσταντινούπολη.
Τα ευρήματα της μελέτης αποκτούν βαρύνουσα σημασία για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού στην κινεζική αγορά, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπόψη πως οι Κινέζοι -λάτρεις των luxury brands- πέρασαν πέρσι στην κορυφή της λίστας των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα: σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, οι δαπάνες των Κινέζων τουριστών άγγιξαν συνολικά τα 75,5 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας στην κατάταξη τους Γερμανούς και τους Αμερικανούς.
Όπως δείχνει ωστόσο η μελέτη της Τουριστικής Ακαδημίας Κίνας, χρειάζονται πολλά περισσότερα για να δει η ελληνική αγορά το κινεζικό νόμισμα. Μερικές από τις «συμβουλές» που δίνει η Ακαδημία είναι για παράδειγμα να καταρτίσουμε καλύτερα και πληρέστερα πακέτα προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, να εστιάσουμε περισσότερο στην προσέλκυση γκρουπ και όχι τόσο μεμονωμένων ταξιδιωτών, να έρθουμε σε επαφή με περισσότερα ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Κίνα για να διαφημίσουν τους προορισμούς και να προχωρήσουμε σε προωθητικές κινήσεις από κοινού με την Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Κίνας. Ειδικότερα, όπως δείχνει η έρευνα, οι Κινέζοι τουρίστες αναζητούν πλούσια εμπορική αγορά, ξεναγούς που να μιλούν κινέζικα, κινέζικο φαγητό, αλλά και το πιο απλό: κινέζικα κανάλια στην τηλεόραση.
Η μελέτη πάντως δίνει ενθαρρυντικά μηνύματα για την Ελλάδα, καθώς οι μήνες που οι Κινέζοι προτιμούν να ταξιδεύουν είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Σαντορίνης η οποία την τελευταία περίοδο έχει γίνει ευρέως γνωστή στην κινεζική αγορά, ειδικά κατά την καλοκαιρινή σεζόν. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι tour operators προωθούν κρουαζιέρες στη Μεσόγειο και έτσι θα μπορούσε δυνητικά να υπάρξει όφελος για την Ελλάδα, δεδομένου πως οι Κινέζοι δεν επισκέπτονται μόνο μια χώρα, αλλά ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκεφτούν 2-3 κράτη.
Διαβάστε εδώ το άρθρο της Βίκυς Κουρλιμπίνη στο capital.gr
Σχόλια