Έ. Μπαϊμά, Δέλτα: Όταν όλα γύρω αλλάζουν, το rebranding είναι μια απαραίτητη ενέργεια
Η Έλια Μπαϊμά, Marketing Director της Δέλτα (Vivartia Group) μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τη «δύναμη» του branding, με αφορμή και το πρόσφατο rebranding του Milko στο οποίο προχώρησε η εταιρεία.
Προχωρήσατε πρόσφατα σε rebranding του Milko. Πώς προέκυψε αυτή η απόφαση και ποια η στόχευση;
Tο Μilko, που διαχρονικά αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της κατηγορίας και ένα από τα πλέον γνωστά και αγαπητά youth brands, είναι απαραίτητο να πρωτοπορεί και να εξελίσσεται συνεχώς με στόχο να «μιλάει» στην καρδιά των νέων. Όταν, μάλιστα, μιλάμε για ένα brand που έχει επιλέξει να επικοινωνεί αξίες και όχι μόνο προϊοντικά χαρακτηριστικά, το στοίχημα να παραμένει πρώτο στην προτίμηση των νέων γίνεται ακόμα πιο απαιτητικό. Έτσι φέτος, πήραμε την απόφαση να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο τη μάρκα, κάνοντας ένα βήμα μπροστά, με στόχο να μιλήσουμε για τις αξίες που υποστηρίζει το brand, αγγίζοντας ξανά τους νέους και δίνοντάς τους την έμπνευση που χρειάζονται για να κατακτήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους.
Πάνω σε ποιους άξονες βασίστηκε ο επανασχεδιασμός του branding και η επιλογή του νέου λογοτύπου και design; Με ποια κριτήρια έγινε η τελική επιλογή και πώς εκφράζονται, μέσα από αυτά, οι αξίες της εταιρείας;
Η αλήθεια είναι ότι κρίναμε σκόπιμο να δούμε με ολιστικό τρόπο τη νέα επικοινωνιακή μας στρατηγική. Υπό το πρίσμα αυτό, η συσκευασία αλλά και το λογότυπο έπρεπε να έρθουν σε αρμονία με τα μηνύματα που θέλουμε να μεταδώσουμε. Σχεδιάστηκε λοιπόν εκ νέου, τόσο το λογότυπο, όσο και το εικαστικό της συσκευασίας, ώστε να μεταδίδονται οι αξίες του Milko, αλλά και της ίδιας της εταιρίας ΔΕΛΤΑ. Επιλέξαμε δυναμικές γραμμές, μιας γενιάς που δεν επαναπαύεται, βάλαμε σύμβολο του νέου logo τον κεραυνό που συμβολίζει την ενέργεια, που χρειάζονται σήμερα οι νέοι για να πραγματοποιούν τους στόχους τους, ενώ παράλληλα αποτυπώσαμε πλέον το νέο εικαστικό του μπουκαλιού, με κώδικες απλοποίησης που ταιριάζουν στη σύγχρονη αισθητική των νέων.
Φυσικά, όλη αυτή η επικοινωνιακή αλλαγή αποτυπώνεται και στην προϊόντική υπόσχεση της μάρκας Milko, που θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να καινοτομεί, παρουσιάζοντας σύντομα και νέες προτάσεις. Για εμάς στη ΔΕΛΤΑ, το Milko είναι ένα προϊόν για το οποίο αισθανόμαστε περήφανοι, τόσο γιατί έχει καταφέρει να ορίζει την κατηγορία των σοκολατούχων ροφημάτων, όσο και γιατί έχει τη δύναμη να βγει και εκτός των ορίων της ίδιας της κατηγορίας, οδηγώντας την αγορά σε νέους δρόμους.
Υπάρχουν κίνδυνοι από ένα rebranding; Με ποιες διαδικασίες εξασφαλίζεται η επιτυχία του;
Είναι μεγάλη πρόκληση για ένα πολύ αναγνωρίσιμο, καθιερωμένο brand, πόσο μάλλον για ένα mega youth brand όπως το Milko, να προχωρά σε ριζικές αλλαγές στο πλαίσιο ενός επαναλανσαρίσματος. Όμως αυτό, είναι στην πραγματικότητα η συνταγή της επιτυχίας του και ο μόνος τρόπος να διατηρηθεί στην κορυφή διαχρονικά. Φυσικά, είναι σημαντικό να βρεθεί ο σωστός τρόπος που θα προσεγγίσεις το κοινό σου, κάτι που μπορείς να πετύχεις μόνο κατανοώντας πλήρως τις ανάγκες του. Για το Milko, λοιπόν, ένας μόνο δρόμος υπήρχε, να επιδείξει δυναμικά διάθεση αλλαγής, με τρόπο που μπορεί να αποτελέσει για τους νέους πηγή έμπνευσης. Εκεί που το comforting και αναγνωρίσιμο Milko συνδυάζεται με κάτι νέο, που θα τους βοηθήσει να διαμορφώσουν ένα σπουδαίο μέλλον. Ένα μέλλον με καινούργιους κανόνες, τους δικούς τους!
Πότε θα λέγατε πως είναι απαραίτητο το rebranding για ένα προϊόν; Ποιοι παράγοντες είναι εκείνοι που δείχνουν την ανάγκη για κάτι τέτοιο και ποια η επιρροή του ανταγωνισμού;
Το rebranding σε μια εποχή που όλα γύρω μας αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς, είναι μια απαραίτητη ενέργεια, ώστε τα brands να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς και να παραμείνουν «φρέσκα» στα μάτια των καταναλωτών. Ιδίως για love brands όπως το Milko, το rebranding αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού της στρατηγικής τους. Επιπλέον, όσον αφορά στο Milko, οφείλει ως αδιαμφισβήτητος leader να εξελίσσεται συνεχώς και να ανανεώνεται, με στόχο να διαμορφώνει τις τάσεις και να παραμένει συνεχώς στην κορυφή.
Σας είδαμε να χρησιμοποιείτε animation και κανάλια όπως το Youtube για τη νέα σας καμπάνια. Έχει αυξηθεί η επιρροή των νέων μέσων σε σύγκριση με τα παραδοσιακά, όπως της τηλεόρασης;
Σύμφωνα με έρευνες, η δυναμική του Youtube σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα και εν προκειμένω της τηλεόρασης, έχει αυξηθεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται στο μέλλον, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Κατά συνέπεια το Milko, λόγω του νεανικού κυρίως κοινού, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα νέα κανάλια Youtube, Instagram, Facebook, όπου ζουν και αναπνέουν οι νέοι. Είναι μάλιστα γεγονός ότι πλέον δημιουργούμε content, κατά κύριο λόγο υπολογίζοντας τη δυναμική του στα digital κανάλια και όχι τόσο στα παραδοσιακά Μέσα. Έτσι, για παράδειγμα, η νέα μας καμπάνια, λίγες μέρες αφού ανέβηκε στο YouTube, έφτασε σχεδόν στο 1 εκ. views, με πολύ μεγάλο ποσοστό του κοινού να σχολιάζει θετικά τα μηνύματα της!
Θα πρέπει, φυσικά, να αναφερθεί πως η νέα καμπάνια έγινε με τη συμμετοχή του Γιάννη Αντετοκούμπο. Πώς έγινε η επιλογή του και τι είναι αυτό που προσφέρει στο brand; Υπάρχουν, ίσως, σημεία, στα οποία ταυτίζεται η φιλοσοφία της εταιρείας με την πορεία και την επιτυχία του γνωστού Έλληνα αθλητή;
Ο Γιάννης αποτελεί ένα από τα δυνατότερα success stories στη σύγχρονη ιστορία του ελληνικού αθλητισμού, ένας άνθρωπος - πρότυπο που μπορεί να μας εμπνεύσει όλους υπό το πρίσμα του «kantoalithino». Η συνεργασία μας με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο ξεκίνησε το 2014, πολύ πριν ο ίδιος γίνει γνωστός στο ευρύτερο κοινό. H ΔΕΛΤΑ ήταν η πρώτη εταιρία που πίστεψε και επένδυσε σε αυτό το παιδί, οπότε το όραμά μας εναρμονίζεται πλήρως με την πορεία του Γιάννη, εμπνέοντας τους νέους να κυνηγήσουν τα όνειρά τους με ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
Ποια η ανταπόκριση που υπάρχει από το καταναλωτικό κοινό; Υπάρχουν σημεία στα οποία προσαρμόζετε τη στρατηγική σας, βάσει του feedback που λαμβάνετε;
Το feedback που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα είναι παραπάνω από θετικό, κάτι που αποτελεί δικαίωση για μια μεγάλη προσπάθεια για να διατηρήσουμε το Milko στην κορυφή της αγοράς. Φυσικά, ακούμε προσεκτικά κάθε σχόλιο και αυτό είναι το πλεονέκτημα που μας δίνει η ανοικτή και interactive digital επικοινωνία που έχουμε δημιουργήσει με το κοινό μας. Και ναι, υπάρχουν πολλές φορές που τα σχόλια του κοινού έχουν αποτελέσει για εμάς πηγή έμπνευσης. Είναι, εξάλλου, μια αμφίδρομη σχέση!
Τι είναι αυτό που αναζητά πλέον ο Έλληνας καταναλωτής και πως μεταβάλλεται αυτό από γενιά σε γενιά; Ποια η «πρόβλεψη», αν θέλετε, που υπάρχει για το άμεσο μέλλον;
Οι συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή αλλάζουν με έντονους ρυθμούς. Ό,τι ισχύει σήμερα, μπορεί να αντικατασταθεί από κάτι διαφορετικό αύριο. Σίγουρα η τάση των καταναλωτών υποδεικνύει πως τα brands οφείλουν να αφουγκράζονται τις ανάγκες τους, να προσαρμόζονται και να βελτιώνονται, ώστε να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Και αυτό πρέπει να το κάνουν με τρόπο άμεσο και ευέλικτο! Αν κάτι θα ξεχωρίσει κάποιες μάρκες στο μέλλον, αυτό θα είναι η ικανότητά τους να απαντούν άμεσα στις διαφαινόμενες τάσεις αλλά και να μην φοβούνται να ρισκάρουν και αν χρειαστεί να προσαρμόσουν ακόμα και τη στρατηγική τους ανάλογα με αυτές!
Σχόλια