Μια απ' τις καθημερινές διαδικασίες που ακολουθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι η διαχείριση και η οργάνωση των οικονομικών τους. Παρακάτω συγκεντρώσαμε 4 απλές συμβουλές που μπορείς να εντάξεις στο πρόγραμμά σου για να διευκολύνεις την οργάνωση των οικονομικών σου εκκρεμοτήτων.
1. Υπολόγισε το χρόνο που αφιερώνεις στις εργασίες σου: Πόσο χρόνο καταναλώνεις για να εργαστείς πάνω σε ένα συγκεκριμένο έργο που έχεις αναλάβει; Καταγράφοντας το χρόνο που αφιέρωσες απ' την εκκίνηση του έργου μέχρι και την ολοκλήρωσή του, κατανοείς πιο σφαιρικά το πραγματικό του κόστος. Επιπλέον, καταγράφοντας το χρόνο σου μπορείς να παρακολουθήσεις αν σπαταλάς περιττό χρόνο σε ασήμαντες λεπτομέρειες, τον οποίο θα μπορούσες να γλιτώσεις για να γίνεις πιο παραγωγικός και έγκαιρος στην παράδοση των έργων σου. Για να έχεις την πλήρη εποπτεία της δουλειάς σου, μπορείς να υιοθετήσεις ένα πρόγραμμα καταγραφής των επιμέρους σταδίων των εργασιών που ολοκληρώνεις.
2. Τιμολόγησε συχνά: Μην αμελείς τη διαδικασία της τιμολόγησης, διότι θα ενισχύσει το μελλοντικό όγκο εργασίας σου. Η καλύτερη κίνηση που μπορείς να κάνεις είναι να τιμολογείς κάθε φορά που παραδίδεις κάποια δουλειά σ' έναν πελάτη. Αυτό θα ενισχύσει όχι μόνο τη ρευστότητά σου, αλλά θα σε βοηθήσει και να γνωρίζεις πάντα το ακριβές στάδιο ολοκλήρωσης της εργασίας που έχεις αναλάβει. Διάβασε εδώ περισσότερα για τη σωστή τιμολόγηση των προϊόντων και υπηρεσιών σου.
3. Διαχώρισε τους λογαριασμούς σου: Μια κίνηση που μπορεί να σε βοηθήσει στην οργάνωση των οικονομικών σου είναι ο διαχωρισμός των τραπεζικών λογαριασμών σε «επαγγελματικό» και «προσωπικό». Μ' αυτόν τον τρόπο θα μπορείς να ελέγχεις καλύτερα τη ρευστότητά σου.
4. Η τακτική «60-40»: Το Freelancers Union, ένας οργανισμός που παρέχει υποστήριξη στους ελεύθερους επαγγελματίες στις ΗΠΑ, προτείνει την εξής λογική διαχείρισης των οικονομικών εκκρεμοτήτων: Την τακτική «60-40». Με άλλα λόγια, για κάθε 1 ευρώ που εισπράττεις κρατάς τα 60 cents και τα υπόλοιπα αποταμιεύονται για τις υποχρεώσεις σου. Αυτή είναι μια γενική τακτική που πιθανώς να μην καλύπτει τον κάθε επαγγελματία, ωστόσο μπορεί να σε ωθήσει στην προνοητικότητα για την κάλυψη των εκκρεμοτήτων και των οικονομικών σου αναγκών. Εφαρμόζοντας μια παρεμφερή λογική, μπορείς να βρεις τον τρόπο αποταμίευσης που ταιριάζει καλύτερα στην καθημερινότητά σου και τις ανάγκες της δουλειάς σου.
Μάθε περισσότερα για τη διαχείριση των οικονομικών για τους ελεύθερους επαγγελματίες εδώ.
Δείτε εδώ το άρθρο της Ομάδας του Orbi.
Σχόλια