Όποιο κι αν είναι το αντικείμενο της δουλειάς σου, η εξυπηρέτηση των πελατών αποτελεί ένα απ' τα σημαντικότερα κεφάλαια.
Ως ελεύθερος επαγγελματίας χρειάζεται να επικοινωνείς καθημερινά με νέους και παλαιότερους πελάτες σου. Γι' αυτό και παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει κάποια απ' τα σημαντικότερα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να βελτιώσεις τη σχέση με τους υπάρχοντες πελάτες σου, αλλά και να επεκτείνεις το πελατολόγιό σου.
1. Επικοινώνησε με τους πελάτες σου
Πολλές φορές είναι πιθανό οι πελάτες σου να αντιμετωπίζουν προβλήματα στη χρήση των υπηρεσιών ή των προϊόντων σου. Σ' αυτήν την περίπτωση προτίμησε την τηλεφωνική επικοινωνία, καθώς οποιαδήποτε άλλη επικοινωνία δεν μπορεί να τους καλύψει πλήρως. Για παράδειγμα, αν επικοινωνείς με κάποιον πελάτη σου μέσω email υπάρχει η πιθανότητα να μην κατανοήσεις ακριβώς τις ανάγκες και το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ή να ανταλλάξετε πολλά emails χωρίς ουσιαστικά να επιλυθεί το πρόβλημα.
Αντιθέτως, μέσω τηλεφώνου μπορείς να αναπτύξεις καλύτερα τις διαπροσωπικές σχέσεις, καθησυχάζοντάς τον για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπίζει. Επιπλέον, όταν σκοπεύεις να καλέσεις κάποιον απ' τους πελάτες σου ίσως χρειαστεί να απαντήσεις κάποιες απορίες του ή μπορεί να σου ζητηθούν περαιτέρω πληροφορίες. Γι' αυτό και η προετοιμασία πριν την κλήση μπορεί να σε βοηθήσει να βρίσκεσαι σε ετοιμότητα και να διευκολύνει την επικοινωνία σας. Να θυμάσαι ότι η καλή επικοινωνία και συνεργασία σου με κάθε πελάτη θα σε βοηθήσει όχι μόνο να χτίσεις δυνατές σχέσεις μαζί του, αλλά και θα ενισχύσει τον επαγγελματισμό σου.
2. Μίλησε μόνο γι' αυτά που μπορείς να προσφέρεις
Προσπαθώντας να κρατήσεις κάποιον πελάτη, πολλές φορές μπορεί να παρουσιάσεις περισσότερα απ' αυτά που μπορείς τελικά να προσφέρεις. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα όχι μόνο στις σχέσεις σου με τους πελάτες αλλά και στη φήμη σου, αφού θα έχεις περισσότερους δυσαρεστημένους πελάτες. Καλύτερα να εκπλήσσονται θετικά, παρά να απογοητεύονται από τις ελλείψεις στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
3. Δώσε αξία σ' αυτό που παρέχεις
Η ποιότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών που διαθέτεις στους πελάτες σου θα πρέπει να είναι υψηλή. Για να μπορείς όμως να το επιτύχεις αυτό, θα πρέπει να δίνεις μεγάλη σημασία και στις ανάγκες τους. Ζητώντας τη γνώμη τους, συζητώντας τις ανάγκες ή τις ιδέες που πιθανώς να έχουν πάνω στα προϊόντα σου, μπορείς να βοηθηθείς για το μελλοντικό προσανατολισμό σου και τη βελτίωση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.
4. Ενημερώσου όσο καλύτερα μπορείς για τη δουλειά σου
Οποιοδήποτε κι αν είναι το αντικείμενό σου είναι σημαντικό να είσαι πλήρως πληροφορημένος και ενημερωμένος για ό,τι καινούργιο αφορά τον τομέα σου. Έτσι, όχι μόνο θα μπορείς να βελτιώσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά θα καταφέρεις να βοηθήσεις πιο αποτελεσματικά και τους πελάτες σου ενημερώνοντάς τους για οτιδήποτε πιθανώς να τους απασχολεί. Γνωρίζοντας καλύτερα τη δουλειά σου αποπνέεις περισσότερη εμπιστοσύνη και ενισχύεις τον επαγγελματισμό σου.
Δείτε εδώ το άρθρο της Ομάδας Orbi.
Σχόλια