Ο καθηγητής και συγγραφέας Michael Le Boeuf συνήθιζε να λέει ότι η σπουδαιότερη «περιουσία» που έχει κάθε επιχείρηση είναι οι πελάτες της, γιατί χωρίς αυτούς δεν μπορεί να υφίσταται.
Αυτή η φράση συνοψίζει και το νόημα του βιβλίου του, How to Win Customers and Keep them for Life, που αφορά στη βελτίωση του τρόπου εξυπηρέτησης των πελατών. Σημειώνεται μάλιστα ότι το 68% των πελατών που χάνονται είναι εξαιτίας της αδιαφορίας των επαγγελματιών.
Αν λοιπόν κάθε επιχείρηση στόχευε στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πελατών, θ' αυξανόταν αντίστοιχα και η εμπιστοσύνη τους ως προς αυτό που τους παρέχεται, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία. Οι ευχαριστημένοι πελάτες εξάλλου είναι η «καλύτερη διαφήμιση» για κάθε επιχείρηση και επαγγελματία.
Η κεντρική ιδέα του βιβλίου που αναφέρεται παραπάνω είναι να κατανοήσεις, ως επαγγελματίας που παρέχει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του, πόσο σημαντική είναι η παραπάνω παραδοχή και πόσο μεγάλη σημασία έχει να κάνεις συνεχώς πράγματα με σκοπό να διευκολύνεις τους πελάτες σου.
Παρακάτω μπορείς να βρεις 5 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να επικεντρωθείς στους πελάτες σου, ανεξάρτητα αν εργάζεσαι μόνος σου ή έχεις κάποια επιχείρηση:
- Ευχαρίστησε τους πελάτες σου: Γραπτώς, κάθε φορά που προτιμούν τα προϊόντα σου.
- Μείνε σ' επαφή με τους παλιούς και νέους πελάτες σου: Είναι ίσως το σημαντικότερο σημείο, καθώς όχι μόνο θα αναδείξει την ανάγκη για επικοινωνία της επιχείρησής σου, αλλά θα βοηθήσει ιδιαίτερα και τους πελάτες σου στην περίπτωση που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου.
- Δώσε στους πελάτες σου περισσότερα απ' όσα περιμένουν: Σε συνέχεια του παραπάνω, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προλαβαίνεις κάποιες αντιδράσεις τους. Για παράδειγμα, ξέρεις ότι είναι πιθανό να χρειαστούν βοήθεια; Γιατί λοιπόν να μην προωθήσεις ένα μήνυμα πριν εκφράσουν το πρόβλημά τους ή να κάνεις μια κλήση για να βεβαιωθείς ότι πηγαίνουν όλα καλά με τη χρήση της υπηρεσίας και των προϊόντων που παρέχεις;
- Προσοχή στα προφανή: Οι τρόποι σου και η συμπεριφορά σου παίζουν σημαντικό ρόλο στην προτίμηση ή την απόρριψη απ' τους πελάτες σου.
- Μοιράσου οτιδήποτε μπορεί να φανεί χρήσιμο: Βοήθησε τους πελάτες σου και με οτιδήποτε άλλο πιστεύεις ότι αξίζει να μοιραστείς μαζί τους και μπορεί να τους βοηθήσει στη δουλειά τους. Για παράδειγμα μπορεί να είναι κάποια άρθρα ή βοηθητικά βίντεο που ανακάλυψες.
Δείτε εδώ το άρθρο της ομάδας Orbi.
Σχόλια