NEWSFLASH...
Top Stories από το Διαδίκτυο
ανάγνωση

Επτά συμβουλές για αγορά πακέτων ταξιδίων μέσω Internet

Επτά συμβουλές για αγορά πακέτων ταξιδίων μέσω Internet
17_04_2014 | 11:27 15_11_2016 | 11:24

Μόνο το 62% των ηλεκτρονικών «γραφείων» αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων, πακέτων ταξιδίων ή διαμονής ήταν συμβατά το 2013 με τους κοινοτικούς κανόνες, αναφέρει έρευνα της Κομισιόν.

Παράλληλα, δίνει και 7 συμβουλές για αγορές μέσω Internet:

  • Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον έμπορο; Βεβαιωθείτε ότι ο έμπορος παρέχει το όνομά του, την διεύθυνση της έδρας του γεωγραφική και την ηλεκτρονική του διεύθυνση (e-mail).
  • Σε περίπτωση που κάνετε κράτηση μέσω ενδιάμεσου φορέα, βεβαιωθείτε ότι θα λάβετε τα στοιχεία της αεροπορικής εταιρείας ή του ξενοδοχείου, πέραν εκείνων του διαμεσολαβητή - πράκτορα.
  • Έχετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για τα αεροπορικά ταξίδια ή το ξενοδοχείο; Βεβαιωθείτε ότι σας δίνονται επαρκείς πληροφορίες. Για παράδειγμα: πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι (διαδρομή, χρόνος), αεροπορική εταιρεία, όνομα και την τοποθεσία του ξενοδοχείου.
  • Πόσο πραγματικά πρόκειται να κοστίσει; Γνωρίζετε την τελική τιμή; Η τελική τιμή μπορεί να είναι υψηλότερη από τις τιμές που αναφέρονται αρχικά ή αυτών που αναγράφονται σε διαφημίσεις. Μπορεί να περιλαμβάνει προαιρετικές χρεώσεις που μπορείτε να επιλέξετε ρητά αν επιθυμείτε ή όχι και να μην «προστεθούν» μέσω προσημειωμένων τετραγωνίδιων.
  • Έχετε το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων; Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πολλές φορές δεν μπορείτε να ακυρώσετε ταξιδιωτικές υπηρεσίες σας. Ζητήστε πληροφορίες σχετικά με την πολιτική ακύρωσης.
  • Μπορείτε να βρείτε εύκολα τους όρους της σύμβασης; Να γνωρίζετε ότι θα πρέπει να είστε σε θέση να εκτυπώσετε ή να αποθηκεύσετε αντίγραφο των όρων και προϋποθέσεων, το αργότερο λίγο πριν από την αγορά.
  • Έχετε κάποιο πρόβλημα; Αναφέρετε αμέσως στο σημείο επικοινωνίας που σας υποδείχθηκε, αν για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο δεν είναι σύμφωνο με την κράτησή σας.
  • Η πτήση σας καθυστερήσει; Να θυμάστε ότι ως επιβάτης έχετε ειδικά δικαιώματα. Σε περίπτωση προβλήματος με κάποιον έμπορο σε άλλο κράτος μέλος, μπορείτε να το αναφέρετε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή σας.

Η Επιτροπή εξηγεί ότι οι έλεγχοι που έγιναν το 2013 έδειξαν ότι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία ήταν μόνο το 67% των σημείων πώλησης ανά την ΕΕ. Ελέγχθηκαν συνολικά 552 ιστοσελίδες εκ των οποίων βρέθηκαν 382 που δεν είχαν συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ. Μέχρι σήμερα 173 ιστοσελίδες από αυτές έχουν συμμορφωθεί και 209 ιστοσελίδες βρίσκονται σε διαδικασία.

Ελέγχθηκαν για να προσδιοριστεί εάν οι πληροφορίες ήταν εύκολα προσβάσιμες, αν η τιμή περιλαμβάνει και προαιρετικές δράσεις, αν παρέχονται διευθύνσεις για ερωτήσεις και καταγγελίες, αν κοινοποιούνται οι όροι σε απλή και κατανοητή γλώσσα.

Τα κύρια προβλήματα που διαπιστώθηκαν ήταν:

  • Η έλλειψη υποχρεωτικών πληροφοριών σχετικά με την ταυτότητα του εμπόρου, την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βρέθηκε σε 162 περιπτώσεις.
  • Η έλλειψη σαφών οδηγιών για το πώς διαμαρτύρονται (157 τόποι).
  • Προβλήματα (133 περιπτώσεις) σε επιπλέον κόστη πχ. για αποσκευές, ασφαλιστικές καλύψεις, προτεραιότητα επιβίβασης κλπ.
  • Το συνολικό τίμημα δεν καταγραφόταν εκ των προτέρων σε 112 ιστοσελίδες.

Πηγή: capital.gr

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr