Η νέα γενιά πίσω από την επιτυχία των επιχειρήσεων Guy Laroche και Shoe Art Ioannou, εκπροσωπείται από τον Δημήτρη Ιωάννου. Έναν πολλά υποσχόμενο και καλλιεργημένο επιχειρηματία που έχοντας γερές βάσεις, βάζει τις γνώσεις και το αντρικό μυαλό σε έναν καθαρά γυναικοκρατούμενο χώρο, αυτόν της μόδας. Και το κάνει με απόλυτη επιτυχία.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για έναν νέο άντρα να επιχειρήσει και να πετύχει στον χώρο της μόδας;
Ο Όμιλος εκπροσωπείται τόσο από εμένα όσο και από την συνέταιρό μου κα. Πωλίνα Ιωάννου. Όπως καταλαβαίνετε, εγώ εκπροσωπώ την ανδρική οπτική γωνία και η Πωλίνα τη γυναικεία. Θεωρώ πως είμαστε μια καλή ομάδα καθώς και οι δυο μαζί αποτελούμε έναν ολοκληρωμένο συνδυασμό. Για έναν άντρα μόνο του ο χώρος της μόδας είναι πολύ δύσκολος , χρειάζεται έμφυτο ταλέντο και συνεχή ενημέρωση. Θα έλεγα, όμως, πως ο συνδυασμός εμπορίου-μόδας είναι δύσκολος και για μία γυναίκα μόνη της.
Θεωρείς ότι οι νέοι κάνουν κάποια λάθη;
Ως νέοι είναι λογικό να σφάλουμε, και πολλές φορές αυτά τα λάθη μας κρατάνε δέσμιους σε μια κατάσταση με μοναδική έκβαση την αποτυχία. Αν λοιπόν δεν είμαστε ανοιχτοί να δεχθούμε τις συμβουλές των μεγαλύτερων πιστεύω πως τα αρνητικά αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν . Αυτό είναι ένα λάθος πολλών νέων επιχειρηματιών που υιοθετούν ένα "εσφαλμένο" αλαζονικό μοντέλο.
Ένα από τα πολλά που αγαπούν και ακολουθούν οι γυναίκες είναι η μόδα η οποία έχει μια άμεση σχέση με εσάς αφού διατηρείτε κάποια από τα γνωστότερα καταστήματα γυναικείας ένδυσης και υπόδησης στη Θεσσαλονίκη. Πώς είναι για έναν άντρα να σκέφτεται και να πράττει με κύριο γνώμονα τις γυναίκες;
Μια γυναικεία γνώμη είναι σίγουρο ότι αντιπροσωπεύει επαρκέστερα τις προτιμήσεις των γυναικών καταναλωτριών. Δε σας κρύβω όμως ότι όσες φορές έχω βρεθεί σε κάποιο από τα καταστήματα μας, οι πελάτισσες ήθελαν να γνωρίζουν την αντρική γνώμη και αυτό τις έκανε πιο σίγουρες για την αγορά τους. Η ανδρική άποψη είναι πάντα επιθυμητή από τις γυναίκες, ακόμα και αν τις περισσότερες φορές δεν την ακολουθούν, είναι μία δεύτερη γνώμη. Ο κόσμος της γυναίκας είναι πολυδιάστατος και είναι πολύ ενδιαφέρον να προσπαθείς να εντοπίσεις τα "θέλω" της, και να της προσφέρεις την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στο κατάστημά σου.
Θεωρείς πως η Ελλάδα του σήμερα δίνει την ευκαιρία σε πολλούς νέους να πετύχουν στις επιχειρήσεις;
Αυτή τη στιγμή όσοι δεν αποκαρδιωθούν με την κατάσταση και δεν φύγουν στο εξωτερικό, όσοι αποφασίσουν να μείνουν εδώ και να παλέψουν σκληρά, γιατί μιλάμε για μάχη, θα πετύχουν. H Ελλάδα είναι μια χώρα με πολλές δυνατότητες, όχι μόνο στο κομμάτι της μόδας αλλά σε όλους τους τομείς. Είναι μια χώρα που "διψάει" για νέες ιδέες. Ο τουρισμός αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χώρας μας και πρέπει να το αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Αν λοιπόν υπάρχει όρεξη και δύναμη ψυχής να πεις "θα πετύχω", αν πιστέψεις εσύ ο ίδιος στον εαυτό σου, θα τα καταφέρεις.
Ποια τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Αυτή τη στιγμή ο όμιλος, αποτελούμενος από τις εταιρείες Guy Laroche, Shoe Art και Chic Οutlet, δραστηριοποιείται στις αγορές της Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Σερβίας. Τα σχέδιά μας για το άμεσο μέλλον είναι η επέκταση στις αγορές της Ρωσίας και Λευκορωσίας. Θεωρούμε ότι η δυναμική των αγορών αυτών είναι πολύ μεγάλη και θα επιδιώξουμε την επέκτασή μας εκεί.
Θεωρείς τους επιχειρηματίες της νέας γενιάς περισσότερο πετυχημένους;
Φυσικά και είναι πολύ πετυχημένοι. Είναι επιτυχία να μπορέσεις να αναδειχθείς μέσα σε μια τέτοια κακή οικονομική συγκυρία. Η κατάσταση θα αλλάξει, και αν ξεπεράσεις τα σημερινά εμπόδια, όταν ολοκληρωθεί ο οικονομικός κύκλος και τελειώσει η οικονομική κρίση, και γυρίσουμε στις "καλές εποχές" θα είσαι ήδη πολύ καλά τοποθετημένος στην αγορά και θα έχεις αποκτήσει πολύτιμες εμπειρίες που θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις ακόμα καλύτερα.
Ποια είναι τα εφόδια που πρέπει να κουβαλάει ένας άντρας για να πετύχει;
Τα εφόδια που πρέπει να κατέχει κάποιος είναι όρεξη για δουλειά, υπομονή και πολλές αντοχές γιατί τα χαστούκια είναι απανωτά. Είτε ξεκινάς κάτι καινούριο είτε αναλαμβάνεις μια ήδη υπάρχουσα επιχείρηση είναι πολύ δύσκολο ακόμα και να διατηρήσεις μια υγιή οικονομική κατάσταση. Σήμερα οι επιχειρηματίες που έμειναν είναι λίγοι αλλά είναι αυτοί που ρίσκαραν και πολέμησαν με έπαθλο την επιβίωση. Πρέπει η γενιά μας να είναι εργατική αλλιώς δεν μπορεί να επιβιώσει σήμερα. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να συμφωνήσουμε με τον εαυτό μας ότι η προσωπική μας ζωή μπαίνει σε δεύτερη μοίρα για να δοθεί όλος μας ο εαυτός στην επίτευξη του επαγγελματικού μας στόχου. Ένα σημαντικό κομμάτι είναι τα μικρά εμπειρικά μυστικά που δεχόμαστε από τους παλαιότερους στον χώρο του επιχειρείν.
Το παρόν άρθρο δημοσιέυτηκε στο τεύχος Μαϊου 2014 του περιοδικού "ADORE" της εφημερίδας "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ". Επιμελήθηκε από την Στελίνα Γλάστρα και την Ελένη Ντινώρη.
Σχόλια