Ν. Βελλιάδης: «Μα γιατί να ασφαλιστώ αφού η ασφαλιστική δεν θα με πληρώσει;»
Τη νοοτροπία του Έλληνα πολίτη σε σχέση με τον Βόρειο Ευρωπαίο προσπαθεί να εξηγήσει, σε συνέντευξη του στο epixeiro.gr, ο κ. Νίκολαος Βελλιάδης πρόεδρος της Brokers Union και της Blue Aigaion, υπογραμμίζοντας ότι ο Ευρωπαίος δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Ακόμα και ο επιχειρηματίας ή οι διοικήσεις των εταιρειών βάζουν την ασφάλεια τους σε δευτερεύουσα θέση, κινδυνεύοντας μέχρι και με παύση λειτουργιών.
Προσεγγίζοντας το θέμα, επισημαίνει ότι αρκετοί Έλληνες, ανεξάρτητα αν είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα, υπογράφουν χωρίς να παρατηρούν τους όρους των συμβολαίων, με αποτέλεσμα, όταν επέλθει το συμβάν, να υπάρχουν συγκρούσεις και διαφωνίες. Ωστόσο, διευκρινίζει ότι με το νέο νόμο για τη Διανομή των Ασφαλιστικών Προϊόντων (IDD) οι ασφαλιστές (ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες) είναι υποχρεωμένοι να εξηγήσουν τις καλύψεις. Το γεγονός αυτό δίνει πολλές πιθανότητες να περιοριστούν οι λάθος ερμηνείες.
Υπενθυμίζεται ότι οι BROKERS UNION & BLUE AIGAION, ομίλου Ν.Σ.Βελλιάδη, πραγματοποίησαν πριν από μερικές ημέρες την ετήσια εταιρική τους εκδήλωση για το Δίκτυο Συνεργατών τους στο GOLF PRIVΕ της Γλυφάδας.
Κύριε Βελλιάδη, ως άνθρωπος που βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά, πείτε μας πώς βλέπετε σήμερα την πορεία της ασφαλιστικής αγοράς σε σχέση με την οικονομία;
Μέχρι σήμερα η συμμετοχή της ασφαλιστικής αγοράς σε σχέση με την οικονομία της Ελλάδος είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ακούγεται ότι η νέα Κυβέρνηση θα προσφέρει τη συμμετοχή των ασφαλιστικών εταιρειών στους Κλάδους Υγείας και Συντάξεων σύμφωνα με τα συστήματα της Ευρώπης. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί η ασφαλιστική αγορά να έχει μεγάλη συμμετοχή στο ΑΕΠ της Ελλάδος.
Ελλάδα - Ευρώπη – Κόσμος: Σε τι διαφέρουν ως προς τη νοοτροπία της ασφάλισης; Γιατί ο Ευρωπαίος πρώτα κοιτά τη σιγουριά, πρώτα κοιτά να ασφαλιστεί από κινδύνους που απειλούν για παράδειγμα την περιουσία του, την ζωή του, την υγεία του και ο Έλληνας πληρώνει από την τσέπη του;
Ο Ευρωπαίος δεν περνάει ποτέ από την φαντασία του να αγοράσει ένα αντικείμενο, έστω και ένα μικρό κόσμημα της συζύγου του, και να μην τρέξει να το ασφαλίσει. Η ασφαλιστική συνείδηση σε σχέση με των Ελλήνων πολιτών δεν υπόκειται σε καμία σύγκριση. Υπάρχει όμως μία μεγάλη εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό. Στη Βόρεια Ευρώπη οι ασφαλιστικές εταιρείες κατά το μέγιστο, ανταποκρίνονται σε μία ζημιά του ασφαλισμένου. Η δε ασφαλιστικές εταιρείες της Ευρώπης έχουν υψηλού βαθμού φερεγγυότητα. Εάν τις συγκρίνουμε με τις ασφαλιστικές της Ελλάδος, θα διαπιστώσουμε ότι έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια πολλαπλές ασφαλιστικές εταιρείες, αφήνοντας τους ασφαλισμένους, κυρίως στον Κλάδο Υγείας, στον δρόμο και πολλοί από αυτούς να μην μπορούν να ασφαλιστούν λόγω προϋπάρχουσας ασθένειας. Η νοοτροπία του Έλληνα πολίτη είναι: «Μα γιατί να ασφαλιστώ αφού η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα με πληρώσει». Μόλις ο Έλληνας αποκτήσει ασφαλιστική συνείδηση καθώς και εμπιστοσύνη στις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, ίσως να καταφέρει να αλλάξει και την νοοτροπία του.
Και όμως, ακόμα και οι επιχειρηματίες, ή οι διοικήσεις των επιχειρήσεων, προτιμούν να κόψουν δαπάνες ή να μην βγάλουν ένα κονδύλι στους προϋπολογισμούς τους για την ασφάλιση τους. Τι συμβαίνει, μήπως δεν υπάρχουν πακέτα κάλυψης ή είναι πολλοί οι όροι και οι εξαιρέσεις ώστε να λειτουργούν απαγορευτικά;
Φυσικά και υπάρχουν πακέτα κάλυψης και ιδίως με ασφαλιστικές εταιρείες της Ευρώπης οι οποίες μπορούν να καλύψουν όλους του κινδύνους, πάντα όμως με το αντίστοιχο ασφάλιστρο. Όπως σωστά επισημαίνετε, ο Έλληνας επιχειρηματίας επιθυμεί να μειώσει τα έξοδα του, κυρίως αυτά που έχουν δευτερεύουσα σημασία. Ένα από αυτά είναι και η ιδιωτική ασφάλιση. Δεν λαμβάνει όμως υπόψη ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος μπορεί και να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στην επιχείρηση του.
Μία εταιρεία στην κάλυψη κλοπής αυτοκινήτου έχει τον όρο ότι πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό ΚΤΕΟ και να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτή την περίπτωση, εάν κλαπεί ένα αυτοκίνητο, η ασφαλιστική δεν αποζημιώνει. Πάντα όμως η απάντηση του ασφαλισμένου είναι: «Κανένας δεν με ενημέρωσε»
Λάθη από εσάς, την αγορά, ως προς την προσέγγιση του πελάτη έχουν γίνει; Μήπως οι πελάτες φοβούνται ότι θα χάσουν τα λεφτά τους στην περίπτωση που χρεοκοπήσει μία ασφαλιστική;
Όπως ανέφερα και ανωτέρω, οι πολλαπλές ανακλήσεις των αδειών των ασφαλιστικών εταιρειών, χωρίς την προστασία από τον Επόπτη των ασφαλισμένων, έχουν επιφέρει τη συνείδηση στον Έλληνα ότι δεν πρόκειται να αποζημιωθεί, με αποτέλεσμα να νιώθει και φόβο μήπως χάσει και τα χρήματα που έχει καταβάλλει. Στην Ευρώπη δεν ανακαλούνται οι άδειες, αλλά μπαίνουν σε καθεστώς run off, όπου κατά ένα μεγάλο ποσοστό υπάρχει προστασία του ασφαλισμένου. Ως παράδειγμα, μπορείτε να πάρετε την AIGAION Ασφαλιστική, η οποία έκανε εκκαθάριση της εταιρείας και περίπου δεκατέσσερα εκατομμύρια ευρώ πληρώθηκαν στους ασφαλισμένους.
Εξειδικεύεστε και στην ασφάλιση σκαφών ψυχαγωγίας, το καλοκαίρι είναι μπροστά μας. Υπάρχουν ιδιοκτήτες σκαφών που να βγαίνουν ανασφάλιστοι; Έχετε συναντήσει περιπτώσεις ανασφάλιστων που να έχουν αντιμετωπίσει ή προκαλέσει ατυχήματα;
Τα σκάφη αναψυχής καθώς και η ασφάλιση της αστικής ευθύνης είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο το οποίο έχουμε υποδείξει επανειλημμένως. Τι εννοώ: Η αστική ευθύνη θα υπεισέλθει σε μια ζημιά προς τρίτους αλλά τέτοιες ζημιές γίνονται συνήθως στην μαρίνα όταν υπάρχει κακοκαιρία και το σκάφος χτυπήσει το διπλανό, είτε όταν είναι στο καρνάγιο και προξενήσει ζημιά σε τρίτους (έχουμε δει ιστιοφόρα να πέφτουν από τον αέρα στα διπλανά σκάφη προξενώντας ζημιές).
Δυστυχώς, ο Νόμος 4256 που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα, καλύπτει μόνο την αστική ευθύνη όταν το σκάφος είναι εν κινήσει, κάτι που πολύ σπάνια συμβαίνει ως μορφή ατυχήματος. Συνεχώς ενημερώνουμε τους συνεργάτες για την ιδιαιτερότητα του παραπάνω Νόμου, ο οποίος έχει αποδειχτεί και με δικαστικές αποφάσεις. Έχουμε προσφέρει την κάλυψη της αστικής ευθύνης με βάση τις ξένες ρήτρες όπου καλύπτονται τα πάντα. Η διαφορά είναι ότι για 50 ευρώ ή 60 ευρώ περισσότερα, οι ασφαλιζόμενοι προτιμούν το φθηνό ασφάλιστρο και τη βεβαίωση μόνο για το λιμεναρχείο. Στο ερώτημα,αν υπάρχουν ανασφάλιστα σκάφη, πιστεύω ότι σίγουρα θα υπάρχουν, αλλά εξαρτάται από τον έλεγχο που κάνει το λιμεναρχείο, διότι δεν πρέπει να φύγει από τον λιμένα ένα σκάφος χωρίς την έγκριση του λιμεναρχείου.
Περιπτώσεις που οι ασφαλιστικές δεν έχουν δώσει αποζημίωση; Πότε κάποιος δεν δικαιούται αποζημίωση; Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια παραδείγματα;
Είναι δύσκολο να εντοπίσει κάποιος τους λόγους για τους οποίους μία ασφαλιστική δεν έχει αποζημιώσει. Η ασφαλιστική πάντοτε στηρίζεται στους όρους των συμβολαίων. Το πρόβλημα είναι ότι οι ασφαλιζόμενοι δεν μπαίνουν στη διαδικασία να διαβάσουν τους όρους των συμβολαίων τους. Να σας παραθέσω ένα παράδειγμα: μία εταιρεία στην κάλυψη κλοπής Αυτοκινήτου έχει τον όρο ότι πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό ΚΤΕΟ και να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτήν την περίπτωση, εάν κλαπεί ένα αυτοκίνητο, η ασφαλιστική δεν αποζημιώνει. Πάντα όμως η απάντηση του ασφαλισμένου είναι: «Κανένας δεν με ενημέρωσε». Πλέον, με τον νόμο του IDD, υπάρχει πιθανότητα να μειωθούν τέτοια γεγονότα, αφού οι διαμεσολαβητές είναι υποχρεωμένοι να δίνουν πλήρη ανάλυση των καλύψεων ενός συμβολαίου και να έχουν την υπογραφή του ασφαλισμένου ότι είναι ενήμερος. Η ερώτηση όμως είναι: θα μπει στην διαδικασία να τα διαβάσει ο ασφαλισμένος;
Πείτε και για δύο λόγια για την εταιρεία σας, το ιστορικό και τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Οι εταιρείες BROKERS UNION & BLUE AIGAION δραστηριοποιούνται στην ασφαλιστική αγορά από τις αρχές του 2016, μετά την απόφαση να γίνει η εκκαθάριση της ασφαλιστικής εταιρείας AIGAION. Είμαστε υπερήφανοι ότι μέσα σε τρία χρόνια η BROKERS UNION κατάφερε:
- να έχει 975 συνεργάτες,
- το 2018 να έχει μία παραγωγή 18.000.000 ευρώ,
- το 2019 να τρέχει με μία μεγάλη αύξηση που θα κλείσει περίπου στα 35.000.000 ευρώ.
Η δε BLUE AIGAION, έχοντας πάρει όλες τις ναυτασφαλίσεις της AIGAION καθώς και μεγάλες αστικές ευθύνες, σε συνεργασία πάντα με τα Lloyds του Λονδίνου, έχουν καταφέρει να διαθέτουν 390 στενούς συνεργάτες. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η σύνθεση του χαρτοφυλακίου είναι περίπου 50/50 και αυτό δείχνει την σωστή πορεία της εταιρείας, όπου είναι συγκεντρωμένη στους λοιπούς και σύνθετους κινδύνους και όχι στο κλάδο των Αυτοκινήτων. Η τεχνογνωσία όλου του προσωπικού είναι στον μέγιστο βαθμό και αυτό μπορούμε να το προσφέρουμε και στους συνεργάτες μας. Τα αποτελέσματα μας, δεν είναι πιστεύω μόνο η παραγωγή αλλά και τα αποτελέσματα που έχουμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Για αυτό τον λόγο υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και ανάλυση των ζημιών από τις εταιρίες μέσω του τμήματος αναλογιστικής μελέτης που διαθέτει η BROKERS UNION.
Σχόλια