Τις 10 κορυφαίες τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τον τομέα της υγείας κατά τη διάρκεια του 2015 εξερευνά η εταιρία PwC στην ετήσια έκθεσή της με τίτλο "Top health industry issues of 2015".
Η έκθεση βασίστηκε σε μια έρευνα που συμπεριέλαβε 1.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, καθώς και συνεντεύξεις με ανώτατα στελέχη που εργάζονται στον τομέα. Η εξέλιξη της τεχνολογίας, οι συνεργασίες και ο αυξανόμενος ρόλος των επαγγελματιών υγείας είναι μεταξύ των παραγόντων που θα αποτελέσουν το επίκεντρο των αλλαγών στο συγκεκριμένο χώρο. Πιο συγκεκριμένα:
Αυτοέλεγχος
Οι γιατροί και οι καταναλωτές δηλώνουν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν υψηλής τεχνολογίας προσωπικό ιατρικό εξοπλισμό, χώρος ο οποίος γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Η φορετή (wearable) τεχνολογία, οι συσκευές που συνδέονται με τα smartphones και οι εφαρμογές (mobile apps) θα αποκτήσουν ενεργότερο ρόλο στην παροχή υπηρεσιών υγείας.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 52% των κλινικών γιατρών εμπιστεύονται τα mobile apps και τις συσκευές που παρακολουθούν τους δείκτες υγείας των ασθενών.
Εφαρμογές κινητών συσκευών
Η αυξανόμενη τάση της χρήσης εγκεκριμένων mobile apps από τον αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) θα διευκολύνει τη διάγνωση και τη θεραπεία διαφόρων καταστάσεων, εντείνοντας παράλληλα την ανάγκη για ισχυρά συστήματα προστασίας των προσωπικών πληροφοριών. Το 86% των κλινικών γιατρών πιστεύουν ότι τα mobile apps θα καταστούν σημαντικά, τόσο για τους επαγγελματίες υγείας, όσο και για τους ασθενείς στη διαχείριση των νόσων κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.
Λύσεις διευκόλυνσης έναντι προστασίας δεδομένων
Ως προς τις προτιμήσεις των καταναλωτών, η προστασία των προσωπικών δεδομένων υγείας χάνει έδαφος έναντι της διευκόλυνσης που παρέχει η ψηφιακή τεχνολογία και οι υπηρεσίες ανάλυσης πληροφοριών. Το 73% των καταναλωτών δήλωσαν ότι η ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών τους είναι πιο σημαντική σε σύγκριση με τη διευκόλυνση που προσφέρουν οι ψηφιακές λύσεις όσον αφορά τις σημειώσεις του γιατρού και την διάγνωση.
Καινοτομία και υψηλό κόστος υγείας
Το κόστος των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης θα ωθήσει την ανάπτυξη δημιουργικών συστημάτων παροχής και διαχείρισης της περίθαλψης. Στις ΗΠΑ το 1% των πιο δαπανηρών από όλους τους ασθενείς καταναλώνουν το 20% της εθνικής δαπάνης για την υγεία.
Κοστολόγηση προϊόντων
Καθώς τα νέα προϊόντα και τα εξειδικευμένα φάρμακα, που αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά το 2015, είναι υψηλού κόστους, θα απαιτηθούν περισσότερα τεκμηριωμένα στοιχεία που θα αποδεικνύουν την αξία τους. Οι φαρμακευτικές εταιρίες συμβουλεύονται να χρησιμοποιήσουν διάφορα σύνολα δεδομένων, όπως γενετικά και οικονομικά στοιχεία προκειμένου να επικοινωνήσουν την αξία των φαρμάκων. Σημαντική πρόκληση ωστόσο παραμένει η χρήση γονιδιωματικών στοιχείων, καθώς το 53% των καταναλωτών δεν προτίθενται να πληρώσουν για γενετικές εξετάσεις.
Διαφάνεια
Νέες πρωτοβουλίες για περισσότερη διαφάνεια ως προς τα δεδομένα των κλινικών μελετών, τα αποτελέσματα που έχουν οι υπηρεσίες περίθαλψης στην υγεία των ασθενών άλλα και οι οικονομικές σχέσεις των γιατρών με τις φαρμακευτικές εταιρίες θα βελτιώσουν την περίθαλψη των ασθενών και θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες. Το 37% των καταναλωτών εμπιστεύονται λιγότερο τον γιατρό τους εάν γνωρίζουν ότι ο ίδιος έχει οικονομικές σχέσεις με φαρμακευτικές εταιρίες, ωστόσο το 36% δήλωσε ότι η εμπιστοσύνη τους δεν επηρεάζεται καθόλου από μία τέτοια σχέση.
Στρατηγικές μάρκετινγκ
Το 2015 ο τομέας της υγείας στις ΗΠΑ θα γνωρίσει το προφίλ των νέο-ασφαλισθέντων προωθώντας αλλαγές στις στρατηγικές μάρκετινγκ άλλα και καλύτερα προγράμματα διαχείρισης νόσων. Ο αριθμός των νέο-ασφαλισθέντων ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια.
Αυξανόμενος ρόλος των επαγγελματιών υγείας
Κατά το επερχόμενος έτος οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ωθήσουν την ανάληψη περισσότερων καθηκόντων στην φροντίδα των ασθενών από πλευράς των νοσηλευτών, των ιατρικών βοηθών και των φαρμακοποιών. Καθώς η χώρα θα εφαρμόζει risk-based payment μοντέλα, ο ρόλος τους θα αυξάνεται με τους γιατρούς να αναθέτουν καθήκοντα και να παρακολουθούν την κατάσταση των ασθενών μέσω ψηφιακών εργαλείων. Σε ποσοστό που κυμαίνεται από 66% έως 87% οι καταναλωτές ανά τη χώρα αισθάνονται περισσότερη σιγουριά όταν βλέπουν στη θεραπευτική ομάδα νοσηλευτές ή ιατρικούς βοηθούς.
Η νεότερη γενιά καταναλωτών
Με τη μερική ανάκαμψη της οικονομίας και τη συνταξιοδότηση των baby boomers (άτομα ηλικίας 50-68) οι οργανισμοί και οι φορείς αναζητούν νέες λύσεις για να προσελκύσουν την πιο πρόσφατη γενιά καταναλωτών, τους millennials (άτομα ηλικίας 18-24).
Στις 3 κορυφαίες προτιμήσεις των millennials ως προς την εύρεση εργασίας περιλαμβάνεται η ασφάλιση της υγείας τους.
Συνεργασίες
Οι κοινοπραξίες, οι ανοικτές πλατφόρμες συνεργασίας και οι νέες συνεργασίες θα ωθήσουν τις εταιρίες του τομέα της υγείας προς την κατεύθυνση νέων στρατηγικών ανταγωνισμού.
Οι μεγαλύτερες εταιρίες σύναψαν περισσότερες από 70 συνεργασίες σε πολλαπλές κατηγορίες: από την έρευνα και ανάπτυξη, την τεχνολογία και το μάρκετινγκ μέχρι και την εκπαίδευση των ασθενών και το συντονισμό της περίθαλψής τους.
Πηγή: Pmjournal.gr
Σχόλια