Οταν το 2003 βρέθηκε στον αρχαίο ελαιώνα, που είχε κληρονομήσει από τον προπάππου του, «κάτι» σκίρτησε μέσα του.
«Από έξι χρόνων έκανα υπερατλαντικά ταξίδια και ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι μου ανήκε ένα κομμάτι γης, όπου μπορούσα να ξεκινήσω κάτι καινούργιο» διηγείται σήμερα στην «Κ» ο Ελληνοαμερικανός Φραγκίσκος Καρέλας, ιδρυτής αγροτουριστικής μονάδας «Ευμέλια» στη Λακωνία. «Αποφάσισα να προχωρήσω στη δημιουργία ενός πολυχώρου μέσα στη φύση» εξηγεί ο 40χρονος, που στο μεταξύ μετακόμισε μόνιμα στην Ελλάδα. Η ιδέα του πήρε «σάρκα και οστά» το 2009. Ωστόσο, χωρίς τη βοήθεια των νέων μέσων, ο επίγειος παράδεισος του κ. Καρέλα θα είχε παραμείνει ένα «κρυμμένο» μυστικό, γνωστό μόνο μεταξύ των σταθερών επισκεπτών της Πελοποννήσου.
«Εξαρχής, στήσαμε ένα πλήρες και εύκολο στη χρήση site, ενώ καθιερώσαμε newsletter και δουλέψαμε με το tripadvisor» αναφέρει. «Κομβικής σημασίας ρόλο έπαιξαν τα εργαλεία AdWords, YouTube και Google+, που κατέστησαν το εγχείρημά μας γνωστό σε όλο τον κόσμο». Η πλειονότητα των επισκεπτών της μονάδας, που λειτουργεί όλο τον χρόνο και προσφέρει πλήθος δραστηριοτήτων -από συνεδρίες γιόγκα μέχρι πάτημα του σταφυλιού- προέρχεται από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Βρετανία. «Δεν απουσιάζουν όμως και οι επισκέπτες από την Ιαπωνία ή την Αυστραλία», προσθέτει ο κ. Καρέλας, που παρουσίασε την «Ευμέλια» την περασμένη εβδομάδα στην εκδήλωση «H Google μηχανή ανάπτυξης για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις», που πραγματοποιήθηκε από την ομώνυμη εταιρεία σε συνεργασία με το Digital Europe & το Lisbon Council στις Βρυξέλλες. Πλάι του παρουσιάστηκαν άλλες δύο ακόμα ελληνικές «ιστορίες επιτυχίας» μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που σε πείσμα των καιρών αύξησαν τον τζίρο τους αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Καθημερινά τουλάχιστον μισή ώρα αφιερώνει η 32χρονη Ηρώ Χατζηλιά μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή της, προκειμένου να προωθήσει το ξενοδοχείο της οικογένειάς της, που βρίσκεται στα πέριξ της Ακρόπολης, αλλά επηρεάστηκε αναπόφευκτα από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών. «Αποφάσισα, λοιπόν, το 2013 να αξιοποιήσω τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της επιχείρησής μας και να επανακτήσω το χαμένο έδαφος». Ετσι, η Ηρώ «επιστρατεύει» την τεχνολογία: επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα, ώστε να είναι φιλική στον χρήστη, έχει έντονη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα ανεβάζοντας φωτογραφίες -προκαλώντας νοσταλγία σε όσους είχαν ήδη έρθει στην Αθήνα και ανυπομονησία σε όσους ακόμα δεν την είχαν επισκεφθεί- και χρησιμοποιεί με επιτυχία το AdWords και τα Google Analytics. «Μέσα σε ένα χρόνο, στοχεύοντας αποκλειστικά την αγορά των ΗΠΑ, είδαμε τις πωλήσεις του «Ηρα» να αυξάνονται κατά 52% στο δικό τους σύστημα κρατήσεων και κατά 75% στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων, ενώ παράλληλα αυξήθηκε κατά 50% η κίνηση στο εστιατόριό μας».
Οταν η κρίση χτύπησε τον κλάδο των κατασκευών, πολλοί αρχιτέκτονες μετανάστευσαν, άλλοι άλλαξαν αντικείμενο, μερικοί παρέδωσαν τα όπλα. Η Ζωή Αντωνιάδη, όμως, αντέδρασε διαφορετικά: έφτιαξε μια ιστοσελίδα, το ArchZone, με την υποστήριξη των AdWords, με στόχο πιθανούς πελάτες σε όλη τη χώρα. «Είχα εξαντλήσει το πελατολόγιο μου από τον κύκλο μου και έπρεπε να βρω μια νέα δεξαμενή, εφόσον ήθελα να συνεχίσω να έχω δουλειά» επισημαίνει η 35χρονη αρχιτέκτων. «Δέχομαι τηλεφωνήματα και e-mails από παντού». Φυσικά, αυτό δεν «μεταφράζεται» πάντοτε σε κλείσιμο συμφωνιών, «αλλά έχω την ευκαιρία να συστηθώ εξαρχής, να δείξω τη δουλειά μου και να πείσω ή όχι άγνωστους ανθρώπους». Οπως σχολιάζει, «ακολουθώ τις συμβουλές των ειδικών στο digital marketing, που κάνουν τη σελίδα μου πιο ανταγωνιστική, αλλά καλούμαι κάθε φορά να κερδίσω τον νέο πελάτη στην κατ' ιδίαν προσέγγιση». Σήμερα, οι δουλειές έχουν πολλαπλασιαστεί και το 99% των πελατών της προέρχεται από το Διαδίκτυο.
«Η Google θα εκπαιδεύσει 1 εκατ. Ευρωπαίους στην εκμάθηση κρίσιμων ψηφιακών εργαλείων μέχρι το 2016» ανέφερε στην εκδήλωση ο Matt Brittin, πρόεδρος στο EMEA Business and Operations της Google. «Δουλεύουμε για να βοηθήσουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν στο έπακρο την ψηφιακή ενιαία αγορά».
Σχόλια