Εφοπλιστές: Πόσο αυξήθηκε ο στόλος τους το 2014 και πόσοι κατέβασαν την ελληνική σημαία
Συνεχίστηκε και το 2014 η ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου με νεότερα και μεγαλύτερα πλοία, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ωστόσο την ίδια ώρα ο στόλος υπό ελληνική σημαία μειώνεται σημαντικά.
Σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 134 το 2014 φθάνοντας πλέον τα 4.707 πλοία, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχεδόν 64.500 τόνους, έναντι 61.550 το 2013 και μόλις 44.436 τόνους το 2005.
Στον αντίποδα, συνεχίστηκε η τάση υστέρησης του ελληνικού νηολογίου, το οποίο δεν ακολουθεί την ίδια άνοδο, με αποτέλεσμα πλέον μόλις το 22% του ελληνόκτητου στόλου να υψώνει την ελληνική σημαία. Η συνολική πτώση αγγίζει το 10% από το 2005 μέχρι σήμερα.
Η εικόνα αυτή, όπως γράφει η "Καθημερινή", επιβεβαιώθηκε και από τη σχετική ετήσια έκθεση του Lloyd's Register-fairplay και του Committee (Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας), που εκπροσωπεί τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στο Λονδίνο. Βάσει αυτής, προκύπτει ότι ο στόλος υπό την ελληνική σημαία αυξήθηκε κατά μόλις 20 πλοία το 2014, αγγίζοντας τα 839 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 80,4 εκατ. τόνων.
Σε κάθε περίπτωση, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος βρίσκεται συνεχώς στην 1η θέση παγκοσμίως σε μεταφορική ικανότητα και στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από πλευράς αριθμού πλοίων. Σύμφωνα με τη Review of Maritime Transport (2014), οι Ελληνες εφοπλιστές ήλεγχαν το 2014 το 15,5% της παγκοσμίου μεταφορικής ικανότητας (με πλοία μεγαλύτερα των 1.000 τόνων), με δεύτερη την Ιαπωνία (13,6%) και την Κίνα (11,9%) και διακινούν το 45% των θαλάσσιων μεταφορών της Ε.Ε.-28.
Πηγή: newmoney.gr
Σχόλια