H ανάπτυξη του Instagram είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Η πλατφόρμα «φιλοξενεί» 1 δισεκατομμύριο χρήστες, από τους οποίους οι 500 εκατομμύρια είναι καθημερινοί ενεργοί και οι 400 εκατομμύρια χρησιμοποιούν τα Instagram Stories σε καθημερινή βάση. Τα συγκεκριμένα στατιστικά είναι αρκετά ενθαρρυντικά για επιχειρήσεις και e-shops που δεν έχουν αναπτύξει ακόμα την ψηφιακή τους παρουσία στο Instagram.
Ξέρατε ότι το 83% των χρηστών χρησιμοποιούν το Instagram για να ανακαλύψουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του Instagram και ότι το 80% των χρηστών χρησιμοποιεί την εφαρμογή για να αποφασίσει αν θα αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία;
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τα e-shops; Ένα e-shop που θα χρησιμοποιήσει «έξυπνα» την πλατφόρμα του Instagram θα είναι σε θέση να βρει νέους δυνητικούς πελάτες και να αυξήσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις του. Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε όλους τους τρόπους με τους οποίους ένα e-shop μπορεί να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις του μέσω του Instagram.
1. Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των Shoppable posts
Η πώληση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας έχει γίνει πλέον πολύ εύκολη για τα e-shops. Όπως στο Facebook, έτσι και στο Instagram οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν προϊόντα στα posts που δημοσιεύουν. Πως γίνεται αυτό;
Αρχικά, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα Product Catalog μέσω του Facebook Business Manager και να προσθέσετε τα προϊόντα που θέλετε να πουλήσετε μέσω του Instagram. Στη συνέχεια, το Instagram θα πρέπει να εγκρίνει τα προϊόντα σας προτού ξεκινήσετε να πουλάτε μέσω της πλατφόρμας. Eφόσον εγκριθούν, μπορείτε να ξεκινήσετε να δημοσιεύετε τα προϊόντα σας.
Μια καλή στρατηγική για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των Shoppable posts είναι να χρησιμοποιήσετε user-generated περιεχόμενο, με ανθρώπους που έχουν χρησιμοποιήσει τα προϊόντα σας. Με αυτό τον τρόπο αυξάνετε το Social proof και οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να «ψωνίσουν» πιο εύκολα εφόσον δουν άλλους να χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι είστε ιδιοκτήτης ενός e-shop με γυαλιά ηλίου και οι πελάτες σας ανεβάζουν φωτογραφίες με το προϊόν σας στο Instagram. Μπορείτε να επιλέξετε τις καλύτερες φωτογραφίες και, με την συγκατάθεση των χρηστών, να δημοσιεύσετε shoppable posts στο Instagram feed σας.
Eάν πάλι οι χρήστες δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να αγοράσουν τα γυαλιά ηλίου, μπορείτε να τους ενθαρρύνετε να σώσουν το post και να κάνουν την αγορά αργότερα με διάφορα call to actions.
2. Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των Instagram Stories;
Ένα άλλο, εξίσου βοηθητικό χαρακτηριστικό για τα e-shops, είναι η πώληση προϊόντων μέσω των Instagram Stories. Mέσω αυτών, οι χρήστες μπορούν εύκολα και γρήγορα να «ψωνίσουν» τα προϊόντα ενός e-shop.
Οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πάρει την έγκριση από το Instagram για πώληση προϊόντων στην πλατφόρμα, είναι σε θέση να προσθέσουν product stickers στα stories που ανεβάζουν στα εταιρικά προφίλ τους. Μια στρατηγική για την αύξηση των πωλήσεων μέσω των Instagram Stories είναι η δημιουργία Highlights με συγκεκριμένα προϊόντα ή collections.
Ας χρησιμοποιήσουμε ξανά το παράδειγμα του e-shop με τα γυαλιά ηλίου. Το συγκεκριμένο e-shop μπορεί να δημιoυργήσει μια collection beach ή business look και να αποθηκεύσει γυαλιά με product stickers που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις συγκεκριμένες περιστάσεις. Επίσης, μπορεί να δημιουργήσει ένα άλλο highlight με διάφορες προσφορές σε γυαλιά ηλίου, αυξάνοντας, με αυτόν τον τρόπο, τις πωλήσεις του μέσω της πλατφόρμας του Instagram.
3. Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω του Explore Page
Τον Σεπτέμβριο του 2018, το Instagram λάνσαρε ένα νέο χαρακτηριστικό για e-commerce. Οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να δουν shoppable προϊόντα στο Explore feed τους. Ο αλγόριθμος του Instagram προτείνει προϊόντα στους χρήστες με βάση τα shopping ενδιαφέροντα τους.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι πολύ ενθαρρυντικό για τα e-shops, καθώς οι χρήστες που αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα μπορούν να ανακαλύψουν και τα δικά σας.
Εάν, για παράδειγμα, οι χρήστες χρησιμοποιούν το Instagram για να βρουν γυαλιά ηλίου, είναι πολύ πιθανόν να βρουν τα δικά σας γυαλιά ηλίου στο Explore Page τους.
4. Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω των Influencers
Ένα από τα τελευταία shopping χαρακτηριστικά του Instagram είναι η πώληση προϊόντων μέσω shoppable product tags στα προφίλ των Influencers. Βασική προϋπόθεση για την χρήση του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού είναι η μετατροπή του προφίλ του Influencer από business ή προσωπικό σε Content Creator. To συγκεκριμένο χαρακτηριστικό βρίσκεται ακόμα σε beta έκδοση.
Κατά την προσωπική μου γνώμη, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό έρχεται να βοηθήσει όλα τα e-shops που θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω του Instagram, καθώς οι άνθρωποι εμπιστεύονται ανθρώπους για να αγοράσουν ένα νέο προϊόν.
Οι Influencers είναι σε θέση να «πείσουν» τους δυνητικούς σας πελάτες να αγοράσουν τα προϊόντα σας. Τι καλύτερο από το να τους πείσουν τους υποψήφιους πελάτες σας μέσω των προσωπικών τους προφίλ τους και να αγοράσουν τα προϊόντα σας χωρίς καν να ψάξουν το e-shop σας!
5. Η απόλυτη shopping εμπειρία σε προϊόντα των e-shops μέσω του Instagram Checkout
Άφησα τελευταίο το νέο ανερχόμενο shopping χαρακτηριστικό του Instagram. To όνομα αυτού... Instagram Checkout. Οι χρήστες θα είναι σε θέση να ψωνίσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα μέσω του Instagram χωρίς να χρειαστεί να αφήσουν την εφαρμογή. Καταπληκτικό; Το Instagram θέλει να προσφέρει μια απλή, γρήγορη και ασφαλή εμπειρία shopping στους χρήστες του. Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν μέσω Visa, Mastercard, American Express, Discover και Paypal. To Ιnstagram Checkout βρίσκεται ακόμα σε beta έκδοση και θα λανσαριστεί στην παγκόσμια αγορά σύντομα!
Είδαμε παραπάνω όλους τους τρόπους με τους οποίους ένα e-shop μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του στο Instagram. Oι υποψήφιοι πελάτες σας δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο να επισκεφθούν το e-shop σας, καθώς επισκέπτονται συχνότερα τα Social Media. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αναπτύξετε την ψηφιακή σας παρουσία στο Instagram, όπου και μπορείτε να βρείτε πιθανούς πελάτες που μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα σας. Είναι άραγε το Instagram το μέλλον του e-commerce;
Σχόλια