Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουμε στις συνεντεύξεις και πώς να τα αποφύγουμε
Η πρώτη συνέντευξη για δουλειά είναι προκαλεί συνήθως άγχος στους υποψηφίους, καθώς δεν υπάρχει πάντοτε η σωστή καθοδήγηση για το πως πρέπει να φερθεί κάποιος σε μια τέτοια επίσημη περίσταση.
Η εφημερίδα The Guardian δημοσίευσε τη λίστα με τα πέντε συνηθέστερα λάθη που γίνονται στις συνεντεύξεις, προκειμένου να προετοιμάσει τους νέους αποφοίτους για εκείνη την αγχωτική στιγμή. Τι πρέπει λοιπόν να αποφύγει κανείς;
Την αρνητικότητα
Αν και απαγορεύονται τα ψέματα, καλό θα ήταν στις απαντήσεις, ιδιαίτερα αυτές που αφορούν στην προϋπηρεσία του υποψηφίου, να δίνεται έμφαση στα θετικά στοιχεία και όχι τα αρνητικά. Το να κακολογήσει κανείς το πρώην αφεντικό του δεν θα φανεί σε καμιά περίπτωση θετικό στα μάτια του μελλοντικού εργοδότη.
Τα ακατάλληλα ρούχα
Αν και εξαρτάται από τον τομέα στον οποίο εργάζεστε, ο γενικός κανόνας ορίζει να φοράμε τα «καλά μας» όταν γνωρίζουμε για πρώτη φορά τον μελλοντικό εργοδότη μας. Αυτό δεν σημαίνει πως θα φορέσετε το καλό σας φόρεμα ή το σμόκιν σας, όμως είναι σημαντικό τα παπούτσια να είναι καθαρά, τα πουκάμισα σιδερωμένα και η όλη εμφάνιση να ταιριάζει με το εργασιακό περιβάλλον.
Το να μιλάς ελάχιστα ή ακατάπαυστα
Οι απαντήσεις θα πρέπει να έχουν δομή, δηλαδή να ξεκινούν μα μια εισαγωγή και να έχουν έναν επίλογο. Αν μιλήσετε ελάχιστα θα δείξετε ότι δεν έχετε ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος, ενώ αν αρχίσετε να μιλάτε πολύ, το πιθανότερο είναι ότι θα βομβαρδίσετε τους άλλους με άσχετες πληροφορίες.
Την μη επαρκή έρευνα
Πριν την σημαντική αυτή μέρα είναι απαραίτητο ο συνεντευξιαζόμενος να μάθει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί για την εταιρεία, αλλά και να αναλογιστεί τι απαντήσεις θα δώσει σε δύσκολες ερωτήσεις. Το Linkedin είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να μάθετε περισσότερα για το πρόσωπο που θα σας πάρει την συνέντευξη.
Την απουσία ερωτήσεων
Η διαδικασία της συνέντευξης δεν αποσκοπεί μόνο στο να γνωρίσουν οι εργοδότες τους υποψηφίους, αλλά και στο να μάθουν οι τελευταίοι κάποιες σημαντικές πληροφορίες για τον ρόλο που θα έχουν στην εταιρεία. Η απουσία ερωτήσεων δείχνει έλλειψη ενθουσιασμού, όμως θα πρέπει να αποφεύγονται οι ερωτήσεις των οποίων τις απαντήσεις θα έπρεπε να σας είναι ήδη γνωστές.
Τέλος, η εφημερίδα The Guardian πρόσθεσε μερικές ακόμα συμβουλές, όπως το να βρείτε το χαμόγελο που σας πάει πιο πολύ, να προπονηθείτε στην σωστή χειραψία και να δείξετε αυτοπεποίθηση, αποφεύγοντας παράλληλα την αλαζονεία.
Πηγή: huffingtonpost.gr
Σχόλια