Όταν μιλάμε για Proximity Marketing εννοούμε το μάρκετινγκ που στοχεύει στον καταναλωτή στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή, με απολύτως σχετική και εξατομικευμένη ενημέρωση.
Κατά το πρόσφατο παρελθόν είδαμε μια σειρά από μάρκες - από καζίνο μέχρι θεματικά πάρκα - να επιλέγουν τη χρήση τεχνολογιών proximity marketing για να ενισχύσουν την εμπειρία των πελατών τους. Οι Marketers σε όλους τους τομείς πλέον αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι το proximity marketing προσφέρει τεράστιες δυνατότητες - πέρα από την απλή παροχή vouchers και κουπονιών για την προώθηση. Αυτά τα εργαλεία λειτουργούν όταν χρησιμοποιούνται από τις μάρκες για να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών τους, καθώς και τα αξιοσημείωτα μοτίβα στην αγοραστική τους συμπεριφορά.
Και στο άμεσο μέλλον φαίνεται πως θα δούμε όλο και περισσότερες μάρκες να αναδιοργανώνουν τις στρατηγικές τους μάρκετινγκ με αυτή τη νέα τεχνολογία. Το πιο σημαντικό, καθώς όλο και περισσότερες εκστρατείες proximity marketing επιδεικνύουν τις προσφορές τους, θα υπάρχει μεγάλη αλλαγή στην αντίληψη των καταναλωτών, αφού ενισχύεται ο παράγοντας «εμπιστοσύνη», υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι ο καταναλωτής είναι αυτός που πραγματικά ωφελείται από την τεχνολογία.
Τι είναι λοιπόν, το proximity marketing, πώς λειτουργεί και τι μας επιφυλάσσει στο μέλλον; Ας δούμε τι λένε σχετικά οι ειδικοί:
Το proximity marketing αποκαλείται και «υπερτοπικό – “hyperlocal marketing”. Περιλαμβάνει τη στόχευση σε δυνητικούς καταναλωτές με εξατομικευμένες διαφημίσεις βάσει της εγγύτητας του καταναλωτή (ή της συσκευής) σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία και τους παρακινεί να προχωρήσουν σε μια απόφαση αγοράς στο άμεσο μέλλον.
Πώς λειτουργεί;
Το proximity marketing λειτουργεί σαν ραδιοφάρος που εντοπίζεται από μία συσκευή με bluetooth, σε ένα συγκεκριμένο σημείο μέσα στην περιοχή την οποία καλύπτει ο φάρος, ο οποίος περνάει πληροφορίες σε μορφή κειμένου, εικόνων ή βίντεο μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής για κινητά. Υπάρχουν κάποια προαπαιτούμενα γι’ αυτήν την τεχνική μάρκετινγκ. Αυτά είναι:
Πρώτα απ’ όλα, ο καταναλωτής θα πρέπει να χρησιμοποιεί κινητή συσκευή με Bluetooth στη συγκεκριμένη τοποθεσία όπου εφαρμόζεται η τεχνική του proximity marketing.
Ένας ραδιοφάρος πρέπει να αναπτυχθεί στην περιοχή όπου βρίσκεται ο καταναλωτής, προκειμένου να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα μάρκετινγκ ή άλλες πληροφορίες.
Ο καταναλωτής τον οποίο στοχεύουμε πρέπει να έχει κατεβάσει και εγκαταστήσει τη σχετική εφαρμογή στο κινητό του, ώστε να μπορεί να δέχεται ειδοποιήσεις προώθησης της μάρκας.
Τα τρία must για το proximity marketing
Όταν θέλουμε να αναπτύξουμε έναν τέτοιο «φάρο», υπάρχουν μια σειρά από παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως το διαθέσιμο καθεστώς ενέργειας για την επιλογή του σωστού είδους φάρου. Μόλις αναπτυχθεί ο φάρος στο σημείο που επιλέχθηκε από τη μάρκα για την προώθηση, η επικοινωνία πραγματοποιείται σε τρία βήματα:
- Ανίχνευση συσκευών: Ο φάρος αναζητά τις κινητές συσκευές με bluetooth με τη σειρά εγγύτητας τους, ενώ μεταδίδει τον αναγνωριστικό του αριθμό (ο οποίος είναι μοναδικός για κάθε συγκεκριμένο φάρο σε αυτή τη θέση) σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η εφαρμογή στο κινητό, θα φέρει επίσης μια λίστα με τους αναγνωριστικούς αριθμούς όλων των φάρων που έχουν ενεργοποιηθεί και θα τους συνδέσει με την τοποθεσία του καταναλωτή στον οποίο ανήκει η κινητή συσκευή. Μόλις ταιριάξουν οι αναγνωριστικοί αριθμοί στη συσκευή, η εφαρμογή της επιτρέπει να γνωρίζει ότι ο φάρος είναι σε κοντινή απόσταση.
- Αίτημα για άδεια: Για κάθε ενεργοποιημένη εφαρμογή bluetooth σε κινητή συσκευή που ανιχνεύεται εντός του εύρους εγγύτητας του φάρου, αποστέλλεται αίτημα στους καταναλωτές για επικοινωνία με την κινητή συσκευή τους.
- Αποστολή περιεχομένου: Μόλις ο καταναλωτής δώσει την άδεια, ανάλογα με το πώς είναι διαμορφωμένη η εφαρμογή, ο καταναλωτής θα ενημερωθεί με μια προειδοποίηση στην οθόνη του, όπου θα εμφανίζεται το μήνυμα της μάρκας. Με το πάτημα του μηνύματος ανοίγει η εφαρμογή και στην οθόνη εμφανίζεται εξατομικευμένο μήνυμα μάρκετινγκ, που μπορεί να περιλαμβάνει κείμενο, εικόνες, audio και video σχετικά με τα προϊόντα που βρίσκονται σε εκείνο το σημείο που επιλέχθηκε για την προώθηση ή ένα προϊόν-δώρο που βρίσκεται κάπου στο διάδρομο.
Κοιτάζοντας το αύριο
Όσο το proximity marketing αποκτά δυναμική και κινείται πέρα από το στάδιο δοκιμής, θα βλέπουμε μάρκες να χρησιμοποιούν τους φάρους συγκεντρώνοντας μια μεγάλη συλλογή δεδομένων καταναλωτών, τα οποία θα επιτρέψουν στις μάρκες αυτές να επικοινωνούν καλύτερα με τους πελάτες τους. Το αποτέλεσμα, φυσικά, θα έχει μόνο θετική επίδραση στη «bellow the line» προώθηση.
Διαβάστε το άρθρο του Πάνου Τσαγκαράκη εδώ.
Σχόλια