Google Chrome: Έρχονται σημαντικοί περιορισμοί στο «μπλοκάρισμα» διαφημίσεων
30/05/2019 | 12:27
07/08/2025 | 23:27
Η Google φαίνεται πως εμμένει στις αποφάσεις της για το πώς θα λειτουργεί στο κοντινό μέλλον το μπλοκάρισμα διαφημίσεων στον Chrome, μια πορεία που ανακοινώθηκε, για πρώτη φορά, πριν από μερικούς μήνες.
Συγκεκριμένα, μέσω του Manifest V3, το οποίο αποτελεί την διεπαφή που χρησιμοποιούν τα διάφορα extensions για να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, η εταιρεία θα καταργήσει το webRequest API. Μέσω αυτού, τα διάφορα extensions, όπως το Adblock και το Ublock, ελέγχουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων, μπλοκάροντας τις διαφημίσεις πριν αυτές «κατέβουν».
Η απόφαση δέχθηκε σφοδρή κριτική από χρήστες και developers καθώς θα επηρέαζε, σε σημαντικό βαθμό, το ad blocking. Η Google φαίνεται πως μένει σταθερή στα παραπάνω, με κάποιες προσαρμογές. Δεν θα υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις για τους enterprise χρήστες (οι οποίοι όμως κάνουν χρήση των συγκεκριμένων διεπαφών με άλλες στοχεύσεις), ενώ θα υπάρξει και νέα έκδοση του API που χρησιμοποιείται για το μπλοκάρισμα διαφημίσεων.
Εντούτοις, σε αυτό θα μπορούν να οριστούν έως 30.000 κανόνες και 5.000 δυναμικές καταχωρίσεις. Σημειώνεται πως μόνο η EasyList, μια λίστα που χρησιμοποιείται από πολλά σχετικά extensions, έχει πάνω από 75.000 κανόνες. Η αλλαγή θα επηρεάσει την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών αποκλεισμού διαφημίσεων στον Chrome, εκτός εάν οι προγραμματιστές βρουν τρόπο να «συμπιέσουν» τα δεδομένα.
Σε κάθε περίπτωση, η Google έχει δηλώσει ότι οι τιμές δεν είναι οριστικές.
Με πληροφορίες από ghacks, 9to5google
Σχολιάστε