Γιατί τα Chat Apps θα είναι κρίσιμο κανάλι marketing τα επόμενα χρόνια
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων αποτελούν βασικό στοιχείο της καθημερινότητας των καταναλωτών. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το δεδομένο, οι marketers θα πρέπει να τις κατατάσσουν στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων της στρατηγικής τους, καθώς τα messaging apps μπορούν να συμβάλουν τόσο στην αύξηση του αριθμού των πελατών και των πωλήσεων, όσο και στην ενίσχυση της πελατειακής πίστης, σημειώνει η Debbi Dougherty, Head B2B Marketing, της Rakuten Viber.
Το μάρκετινγκ εμφανίζει σημαντικές αλλαγές. Έχοντας στη διάθεσή τους μια σειρά από νέες εφαρμογές και καινοτόμες πλατφόρμες, οι επαγγελματίες του κλάδου καλούνται να εντοπίσουν τα σημεία επαφής που έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση στους σημερινούς και μελλοντικούς πελάτες. Παρά όμως τη μεγάλη δημοσιότητα που δόθηκε σε εργαλεία όπως η εικονική πραγματικότητα ή οι ψηφιακοί βοηθοί, όλο και περισσότεροι marketers καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι πιο "παραδοσιακές" πλατφόρμες παραμένουν αποτελεσματικότερες.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων αποτελούν την κύρια τάση στις καθημερινές επικοινωνίες πολλών καταναλωτών – κι αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει σύντομα. Αξιοποιώντας σωστά τον τεράστιο αριθμό χρηστών, οι marketers μπορούν να προσεγγίσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει και να αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες τους όπως επιθυμούν.
Δείτε πώς τα messaging apps επιτρέπουν στους marketers να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού, να αυξάνουν τις πωλήσεις και να διευρύνουν τη βάση των πελατών τους:
Δημιουργία πελατειακής πίστης – πολύτιμων και αμφίδρομων σχέσεων με τους πελάτες
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων δίνουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν στην πράξη με ένα brand, είτε πρόκειται για την ταχεία επίλυση ενός προβλήματος εξυπηρέτησης πελατών, είτε απλά για να λάβουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με ένα νέο προϊόν. Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη messaging apps για να επικοινωνούν με τους φίλους και την οικογένειά τους, η αμφίδρομη επικοινωνία επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύξουν με τους πελάτες τους σχέσεις με διαπροσωπικό χαρακτήρα.
Όταν οι καταναλωτές ακολουθούν ένα εμπορικό σήμα στο Facebook ή το Instagram, η σχέση που χτίζεται ανάμεσα τους είναι μονόδρομη. Με άλλα λόγια, το brand δημοσιεύει περιεχόμενο – από φωτογραφίες νέων προϊόντων, μέχρι vlog tutorials για τον τρόπο χρήσης τους - αλλά ουσιαστικά η "αλληλεπίδραση" σταματά εκεί.
Εκτός από τη συνομιλία με έναν αντιπρόσωπο του brand, πολλές εφαρμογές προσφέρουν επίσης τη δυνατότητα συνομιλίας με chatbots. Αυτά τα εργαλεία είναι ιδανικά για υποστήριξη 24/7, γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήσεις και για τη διαχείριση και επίλυση απλών προβλημάτων των πελατών.
Δημιουργία εσόδων - Δημιουργήστε νέες ευκαιρίες για αγορές και αναζήτηση προϊόντων
Όταν οι marketers επιλέγουν να επενδύσουν σε ένα κανάλι, στοχεύουν στην χρηματική απόδοση αυτής της επένδυσης. Χωρίς αυτό να σημαίνει η εμπιστοσύνη των πελατών χάνει την αξία της, ωστόσο αυτό που επιθυμούν οι επαγγελματίες είναι να δουν πώς η επένδυση αυτή μεταφράζεται σε αύξηση των εσόδων της επιχείρησης. Για τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων η απάντηση είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Για τους καταναλωτές οι εφαρμογές μηνυμάτων αποτελούν πλέον πλατφόρμες που μπορούν να περιηγούνται και να μοιράζονται προϊόντα. Πάρτε, για παράδειγμα, μια ομαδική συνομιλία για ένα επερχόμενο γαμήλιο πάρτι. Αν η παρέα χρησιμοποιεί μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με λειτουργίες πληκτρολογίου για αγορές, τότε οι φίλοι του ζευγαριού μπορούν εύκολα να μοιραστούν προτάσεις για το νυφικό ή τη διασκέδαση, για να βοηθήσουν το ζευγάρι να αποφασίσει πριν προχωρήσει σε αγορές.
Αυτού του είδους η βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ως αποτέλεσμα πραγματική, μετρήσιμη αξία για τα brands που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να ενθαρρύνουν τους αγοραστές να ανακαλύψουν και να αγοράσουν νέα προϊόντα.
Προσελκύστε νέους πελάτες – Έξυπνες διαφημίσεις, χωρίς να περνάτε τις "κόκκινες" γραμμές
Η πελατειακή πίστη είναι σημαντικός στόχος για τα brands, αλλά αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο την αλληλεπίδραση με τους τρέχοντες πελάτες. Mέσα από την τεράστια βάση χρηστών των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, οι marketers μπορούν μέσω έξυπνων (αλλά όχι ενοχλητικών) διαφημίσεων. να προσεγγίσουν νέους πελάτες.
Η ιδιωτικότητα και οι στοχευμένες διαφημίσεις αποτελούν σήμερα καυτά θέματα στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε ό,τι αφορά την κατάχρηση των προσωπικών τους δεδομένων. Χρησιμοποιώντας τη σωστή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, οι επιχειρήσεις διασφαλίζουν ότι δεν παραβιάζουν τα όρια κατά τη συλλογή ή την ανάλυση πληροφοριών από τους χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προτιμάτε εκείνες τις εφαρμογές που δεν διαβάζουν και δεν πωλούν στοιχεία από προσωπικές συνομιλίες και χρησιμοποιούν μόνο ανώνυμα δεδομένα για τη στόχευση των χρηστών εντός της εφαρμογής.
Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ αναγνωρίζουν ότι η επένδυση στις νέες τεχνολογίες δεν είναι απαραιτήτως η καλύτερη διαδρομή για την προσέγγιση πελατών. Αντίθετα, επενδύοντας πόρους στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, οι οποίες αυξάνονται σταθερά σε δημοτικότητα, τα brands μπορούν να βοηθηθούν σημαντικά στο χτίσιμο ουσιαστικών σχέσεων εμπιστοσύνης με τους υπάρχοντες και νέους πελάτες τους.
Σχόλια