Η Chic Greek Gifts δημιουργεί τα πολιτιστικά δώρα που επιλέγουν οι διάσημοι
Η Εβελίνα Μπάκιντα, founder της κρητικής Chic Greek Gifts, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τα δώρα με άρωμα Ελλάδας που φτιάχνει η συγκεκριμένη εταιρεία, προτάσεις που έχουν επιλέξει γνωστές προσωπικότητες όπως ο Πρίγκηπας Κάρολος, η Μαρία Μενούνος, ακόμη και ο ποδοσφαιριστής Mesut Özil.
Μιλήστε μας για το συγκεκριμένο project, την εταιρεία Chic Greek Gifts. Πώς προέκυψε η δημιουργία της; Δώστε μας μια εικόνα και για το σήμερα, το σημείο στο οποίο βρίσκεται.
Όλα ξεκίνησαν το 2015 όταν εγώ η ίδια διάλεγα δώρα για να στείλω στο εξωτερικό. Έψαχνα κάτι το ιδιαίτερο, που να αντικατοπτρίζει την ελληνική κουλτούρα, όχι το τετριμμένο σουβενίρ. Η αναζήτηση αυτή μου έδειξε το κενό που υπήρχε στην αγορά για ποιοτικό ελληνικό δώρο. Η ενασχόλησή μου με τις εξαγωγές παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και το ακαδημαϊκό μου υπόβαθρο στο μάρκετινγκ και τον πολιτισμό μου έδωσαν τη δύναμη και την αυτοπεποίθηση να ξεκινήσω κάτι καινούργιο. Έτσι, δημιουργήθηκαν τα Chic Greek Gifts. Πρόκειται για μία σειρά πολιτιστικών δώρων με θέματα από την ελληνική ιστορία, μυθολογία, γαστρονομία, τέχνη, στιγμές από τη σύγχρονη καθημερινότητα. Η απήχηση των Chic Greek Gifts με οδήγησε να τα μετατρέψω, από χόμπι που ήταν τα προηγούμενα τρία χρόνια, σε κύρια εργασία, καθώς η δυναμική που διαφαίνεται είναι αξιοπρόσεκτη.
Ποια είναι, λοιπόν, τα προϊόντα της Chic Greek Gifts, τι θα βρει κάποιος υπό το συγκεκριμένο brand; Πώς επιλέγετε τι θα φιλοξενήσετε μέσα στα κουτιά και τους παραγωγούς που θα υποστηρίξετε;
Ψάχνουμε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας για οτιδήποτε μας συναρπάσει. «Να έχει κάτι να πει» συνηθίζω να λέω. Σε μας θα βρείτε χειροποίητες σφραγίδες από την Καβάλα, μαξιλαράκια λεβάντας από την Πάρο και ελιές από τη Λακωνία. Soft spot οι κάθε λογής πιστοποιήσεις: βιολογικά, καινοτομίας, βραβευμένα. Αγαπημένος τόπος η Κρήτη, καθώς έχει ισχυρό brand name στο τρόφιμο αλλά και στην χειροτεχνία. Συνεργαζόμαστε με υφάντρες και κεραμίστες και σχεδιάζουμε μαζί προϊόντα τα οποία δοκιμάζουμε στην αγορά. Προσωπικά έχω ιδιαίτερη αδυναμία σε συνδυασμούς υλικών, στην ένωση του σύγχρονου με το παλιό, και μου αρέσει να εφευρίσκω εναλλακτικούς τρόπους χρήσης αντικειμένων. Έμπνευσή μας τα ταξίδια σε όλον τον κόσμο, η αρχαία ελληνική ιστορία, ο Μινωικός πολιτισμός, η ελληνική κουζίνα, ήθη και έθιμα που φέρνουν το χαμόγελο στα χείλη και την ζέστη στην καρδιά.
Ποια θα λέγατε πως είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό; Σε τι διαφέρει, δηλαδή, η δική σας πρόταση, γιατί κάποιος να επιλέξει τα προϊόντα σας;
Κάθε δώρο Chic Greek Gift, είτε πρόκειται για λιχουδιά, καλλυντικό, τέχνημα, είτε συνδυασμό αυτών, έχει ένα αφήγημα το οποίο του προσδίδει αξία και συναρπάζει. Μην ξεχνάμε ότι η έννοια του δώρου είναι η έκπληξη, η επίκληση στο συναίσθημα, η χαρά, το αναπάντεχο. Ο μύθος λοιπόν που κρύβεται κάτω από το δικό μας περιτύλιγμα γοητεύει, δημιουργεί την ευχαρίστηση του αποδέκτη αλλά και την πληρότητα εκείνου που χαρίζει. Με αυτό το δυνατό μας σημείο, παρέχουμε custom ιδέες, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του πελάτη. Έχουμε κάνει πάρτι στη Μύκονο όπου αγοραστής ήταν μια Λονδρέζικη εταιρία και εμείς απλώς στείλαμε τα δώρα σε πολυτελές ξενοδοχείο. Μας έχουν ζητήσει δώρα με θέμα το «ελληνικό άσπρο». Έχουμε σχεδιάσει δώρα για παραδοσιακό γάμο, αυστηρό συνέδριο, χαλαρή ελληνική βραδιά. Δουλειά μας είναι να δώσουμε το κατάλληλο ύφος σε κάθε περίσταση. Βοηθάει να γνωρίζουμε την εθνικότητα των παραληπτών, την εκδήλωση ή το θέμα του συνεδρίου, το προφίλ του αγοραστή καθώς και το budget. Η καλύτερη επιβράβευση που έχω ακούσει από πελάτη είναι ότι «τους λύνουμε τα χέρια».
Ένα σημαντικό κεφάλαιο είναι, φυσικά, η Ελλάδα, η «επίδραση» της οποίας είναι εμφανής σε κάθε πτυχή του brand. Πόσο «ισχυρό» είναι, τελικά, το brandname «Ελλάδα», πόσο αναγνωρίσιμο είναι στο εξωτερικό και ποιες οι δυνατότητες που προσφέρει;
Στα Chic Greek Gifts χρησιμοποιούμε πολύ το γαλανόλευκο χρώμα. To όνομά μας «φωνάζει» Ελλάδα και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Άλλωστε, το όραμά μας είναι να γίνουμε πρεσβευτές της ελληνικότητας στα πέρατα του κόσμου. Δεν είμαστε η Ιταλία της μόδας και της γαστρονομίας, αλλά η Ελλάδα έχει πολλά ισχυρά brand names στο εξωτερικό και προσπαθούμε στρατηγικά να τα αξιοποιήσουμε ανάλογα με το target group. Για παράδειγμα, το όνομα Ελλάδα και η Ελληνορθόδοξη θρησκεία έχουν πολλή δύναμη στην Αμερική. Η Κρήτη είναι ισχυρό brand στην ευρωπαϊκή αγορά στο gourmet τρόφιμο. Η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι ηχηρά brand names και τα χρησιμοποιούμε όταν προωθούμε φυσικά καλλυντικά κλπ. Υπάρχουν αρκετοί Έλληνες και ξένοι διαμορφωτές της κοινής γνώμης που προωθούν καθετί ελληνικό. Παρακολουθούμε από κοντά οτιδήποτε ενδιαφέρον έχουν να πουν.
Ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο είναι ότι έχουν επιλέξει τα προϊόντα σας μια σειρά από διάσημες προσωπικότητες. Μιλήστε μας για αυτούς και για το πώς προέκυψε το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Ποια είναι η «επίδραση» στην πορεία ενός brand όπως το Chic Greek Gifts όταν το προτιμήσει κάποιος αναγνωρίσιμος;
Η αισθητική παίζει μείζονα ρόλο στο σχεδιασμό ενός δώρου, πόσο μάλλον όταν ο αποδέκτης είναι κάποια διάσημη προσωπικότητα. Στα Chic Greek Gifts, ξεπερνώντας τη γνώμη της προηγούμενης γενιάς, που σίγουροι για την ποιότητα των αγνών προϊόντων τα τύλιγαν σε χαρτοσακούλα, δίνουμε μεγάλη σημασία στη συσκευασία, στο φιόγκο, στο «WOW effect»! Τα άριστα προϊόντα δικαιούνται να είναι σε πολυτελή συσκευασία. Έτσι, η τελευταία τάση του «unboxing» μας βρίσκει ήδη στην αγορά του διεθνούς jet set καθώς δώρα μας έχουν ήδη πάρει ο Prince Charles και η Camilla Parker Bowles, η Maria Menounos και ο Keven Undergaro, ο ποδοσφαιριστής της Arsenal Ozil, η Miss Τουρκία, ο Mr. Big από το Sex & the City, αρκετοί πρέσβεις, πρυτάνεις, εκπρόσωποι ξένων χωρών κλπ. Φυσικά, η προτίμησή τους μας ανοίγει πόρτες καθώς αυξάνονται έτσι οι συνεργασίες μας με διεθνή συνέδρια που διεξάγονται στη χώρα μας και με πολυτελή τουριστικά καταλύματα που φιλοξενούν επισκέπτες από όλον τον κόσμο.
Έχοντας τη «βάση» σας στο Ηράκλειο της Κρήτης, χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις για την ευρύτερη διάθεση των προϊόντων. Πόσο εύκολο είναι για μια επιχείρηση να «φτάσει» σε άλλες αγορές; Ποιες οι συμβουλές και οι προτάσεις σας για εξωστρέφεια;
Το διαδίκτυο είναι ένα τρομερό εργαλείο στα χέρια μας με απεριόριστες δυνατότητες. Σήμερα, μπορεί κάποιος να επιλέξει να μένει στην επαρχία για την ποιότητα ζωής και να συνεργάζεται με όλη την υφήλιο. Στη δική μας περίπτωση, ο καθένας μπορεί να παραγγείλει ένα δώρο από το e-shop chigreekgiftscom και να μας υποδείξει σε ποιο σημείο της γης να το στείλουμε. Οι τηλεπικοινωνίες είναι σε υψηλό επίπεδο, όλα γίνονται μέσω email, με ένα what’s up call ή κάποιο μήνυμα. Παρόλα αυτά, για να έχουμε επικαιροποιημένη γνώση και να κατεβάζουμε νέες ιδέες πρέπει να ταξιδεύουμε συνεχώς, να επισκεπτόμαστε διεθνείς εκθέσεις και να αφουγκραζόμαστε τις αγορές του κόσμου. Η Κρήτη, ως βάση, μας δίνει γερές ρίζες και μας ενθαρρύνει να αναζητήσουμε και αλλού την έμπνευση χωρίς να μας περιορίζει στα στενά όριά της.
Κεφάλαιο γυναικεία επιχειρηματικότητα. Κοιτώντας κάποιος το βιογραφικό σας, θα δει πως είστε μια γυναίκα με σημαντική επαγγελματική πορεία και παρουσία στον χώρο του επιχειρείν. Υπάρχουν δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια γυναίκα σε αυτούς τους τομείς; Θα προτείνατε σε άλλες να δοκιμάσουν, να κάνουν την ιδέα τους πράξη;
Θίγετε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα. Όλοι μας γνωρίζουμε τη δυσκολία που αντιμετωπίζει η γυναίκα στον εργασιακό χώρο, είτε μισθολογικά, είτε λόγω φόρτου εργασίας μέσα και έξω από το σπίτι, υποχρεώσεις οι οποίες απαιτούν τα 100 χέρια της ινδικής θεότητας Κάλι. Να ξέρετε πως γυναίκες είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από τις οικογενειακές επιχειρήσεις που επιβιώνουν στην κρίση. Γυναίκες είναι πίσω από παραδοσιακά επαγγέλματα που αναβιώνουν με δημιουργικό τρόπο. Ως ενεργό μέλος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης, στηρίζω όσο μπορώ γυναίκες και νέους να πιστέψουν στις δυνατότητές τους. Αξιοποιώντας την εμπειρία μου μετά από χρόνια στις εξαγωγές, τους βοηθάω να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων τροφίμων και τέχνης στην τουριστική αγορά και - γιατί όχι - και στο εξωτερικό. Γυναίκες που πιστεύουν στον εαυτό τους κάνουν θαύματα. Τη δουλειά τους την ξέρουν καλά. Χρειάζονται μόνο μια μικρή καθοδήγηση, μια διαφορετική οπτική και ένα ενθαρρυντικό χτύπημα στον ώμο. Δεν είναι λίγες οι φορές που συζητάμε για τις αποτυχίες μας και πώς αυτές μας έφεραν ένα βήμα μπροστά. Κανείς δεν έχει ανάγκη να ακούσει για το τέλειο εγχείρημα. Αυτό που βοηθάει στο προχώρημα του καθενός είναι να εμπνευστεί από αληθινά παραδείγματα επιχειρηματιών που πέτυχαν μέσα από λάθη και δυσκολίες.
Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας; Υπάρχουν ενδεχόμενες βελτιώσεις που θα πρέπει να υπάρξουν; Υπάρχουν δράσεις που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα;
Η αλήθεια είναι ότι το παζλ της επιχειρηματικότητας και δη του entrepreneurship στην Ελλάδα είναι για γερούς λύτες. Είναι ασταθές, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει και ακόμα και των φρονίμων τα παιδιά περνάνε καθημερινά από δοκιμασίες. Χαίρομαι να πω πως, παρόλο που είναι αποσπασματικές και όχι μέρος ενός συντεταγμένου όλου, υπάρχουν αρκετές δράσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας. Προσωπικά έχω αξιοποιήσει κάποιες από αυτές, όπως το Venture Garden με συνεργασία της The Hellenic Initiative και του ALBA, το Erasmus for Young Entrepreneurs μέσω του STEP C του ITE-FORTH Institute ακόμα και προγράμματα απασχόλησης προσωπικού του ΟΑΕΔ. Τρία πράγματα θεωρώ πολύ σημαντικά: να μάθουμε να ακούμε τους εν δυνάμει μέντορές μας, να γνωρίζουμε πού θα βρούμε την πληροφορία και να μην φοβόμαστε να μοιραστούμε την ιδέα μας μην τυχόν και μας την κλέψουν. Οι πλέον προσοδοφόρες ιδέες προέκυψαν σε ομαδικά brainstorming, τα καλύτερα plan B εφαρμόστηκαν μετά από συμβουλές μεντόρων και το μυστικό όλων είναι να φτάσεις στην πηγή της πληροφορίας.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την Chic Greek Gifts; Ποια θα θέλατε να είναι η εξέλιξη του brand μέσα στα επόμενα χρόνια;
Η ιδέα των Chic Greek Gifts αναφέρεται στον τρόπο να διηγηθούμε την ιστορία μας. Απαιτείται συνέχεια και συνέπεια για την εδραίωση του brand στο μυαλό του καταναλωτή. Όραμά μου είναι να υπάρχει αναγνωρισιμότητα σε όλους τους κλάδους που μας αφορούν, όχι μόνο τουριστικό και lifestyle αλλά και σε όσους ασχολούνται με τα συνέδρια, γάμους, εταιρικά δώρα την περίοδο των Χριστουγέννων και όχι μόνο. Να τρέχουν όλα τα κανάλια διανομής με γοργούς ρυθμούς (B2C δηλ. το eshop αλλά και B2B). Να μεγαλώσουμε και να μπορέσουμε να δώσουμε δουλειά και σε άλλους, υπαλλήλους και προμηθευτές. Να εμπνεύσουμε όσους θέλουν να ασχοληθούν με το όραμα της Ελλάδας που δημιουργεί και να τους πείσουμε να μείνουν στο τόπο τους.
Σχόλια