NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Μαρία Θεμελή: «Με αποκαλούν "Survivor" που επιχειρώ στην Ελλάδα του σήμερα»

Μαρία Θεμελή: «Με αποκαλούν "Survivor" που επιχειρώ στην Ελλάδα του σήμερα»

Η Μαρία Θεμελή, μετά από μια διαδρομή στον χώρο της επικοινωνίας, του marketing και της διαφήμισης, βρίσκεται πλέον επικεφαλής της δικής της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας, με σημαντικούς πελάτες. Σήμερα, μιλάει στο epixeiro.gr για τη σημασία του branding και του marketing, αλλά και για το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας.

Τι σας χαρακτηρίζει, τι σας κινητοποιεί, ποια είναι η Μαρία Θεμελή για κάποιον που δεν την γνωρίζει;

Θα σας πω μια φράση του Τζώρτζ Μπέρνταντ Σω που με χαρακτηρίζει και με εκφράζει: «Μερικοί άνθρωποι σκέφτονται τα πράγματα όπως είναι και ρωτάνε γιατί. Εγώ τα ονειρεύομαι όπως θα ήθελα να είναι και σκέφτομαι... γιατί όχι;» Με κινητοποιούν οι άνθρωποι, τα μεγάλα οράματα, τα κοινωνικά προβλήματα.

Στην καριέρα σας συνεργαστήκατε με πολλές εταιρείες. Τι ξεχωρίζετε από αυτήν την πορεία; Αντιμετωπίσατε διακρίσεις λόγω φύλου; Και σε τι βαθμό θα λέγατε πώς έχουν ξεπεραστεί αυτά τα κοινωνικά ζητήματα;

Είμαι τυχερή γιατί έχω συνεργαστεί με τις μεγαλύτερες εταιρίες σε εξαιρετικά νευραλγικούς κλάδους της αγοράς, εμπειρία ζωής με πολλές δυσκολίες και παράλληλα πολλές χαρές και επιτεύγματα.

Έχω συνειδητοποιήσει με τα χρόνια ότι το πρόβλημα δεν είναι οι άλλοι, αλλά το πώς εσύ τους αντιμετωπίζεις. Δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η δική σου οπτική σε αυτό. Άρα, ναι, υπήρξαν και διακρίσεις λόγω φύλου και δύσκολοι άνθρωποι, όπως υπάρχουν και σήμερα. Αλλά ξέρετε, με τα χρόνια και την εμπειρία συνειδητοποιείς ότι το πιο δυνατό όπλο είναι η αυτοπεποίθηση σου.

Αν πιστεύεις σε εσένα, σε αυτό που κάνεις, αν ενημερώνεσαι, εκπαιδεύεσαι, παίζεις με την εικόνα σου και δεν παίρνεις τα πάντα προσωπικά, τότε σίγουρα ξεπερνάς τα εμπόδια. Τα κοινωνικά ζητήματα θα παραμένουν, θα εξελίσσονται και πολλές φορές θα μεταλλάσσονται, η δική μας οπτική είναι αυτή που θα αλλάζει πάντα τα πράγματα προς το καλύτερο ή το χειρότερο.

Εγώ αποφάσισα να έχω μια θετική οπτική και να τα αντιμετωπίζω μόνο προς το καλύτερο.

Σήμερα είστε ιδιοκτήτρια εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας με σημαντικούς πελάτες από διάφορους τομείς. Σε τι διαφέρει το να εργάζεστε για μια εταιρεία από το να κρατάτε και το «τιμόνι» της;

Θα μπορούσα να σας πω ότι υπάρχουν διαφορές αλλά η αλήθεια είναι ότι, αν γυρίσω πίσω τον χρόνο, πάντα δούλευα με ενθουσιασμό και παίρνοντας πρωτοβουλίες σαν να ήταν δική μου η εταιρεία.

Νομίζω για αυτό σήμερα απολαμβάνω τόσο πολύ τη δουλειά μου. Δηλαδή, να σχεδιάζω στρατηγική επικοινωνία με τους πιο δυνατούς CEOs της αγοράς και να αισθάνομαι τις εταιρείες τους σαν να είναι δικές μου. Να νοιάζομαι για την πρόοδο και την επιτυχία, για τις αγωνίες τους και τη στρατηγική αντιμετώπισή τους.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερες υποδομές και σύστημα για να έχει περισσότερα κέρδη

Τι θα συμβουλεύατε μια μικρομεσαία επιχείρηση που θέλει να βελτιώσει την απόδοση της στους τομείς του branding και του marketing; Υπάρχουν λάθη που βλέπετε να γίνονται συχνά;

Μια μικρομεσαία επιχείρηση επιβάλλεται να παρακολουθεί στρατηγικά την επικοινωνία της. Χρειάζεται να στοχοθετεί, να σχεδιάζει στρατηγικές και να επικοινωνεί, μέσα από σωστές τακτικές, την προβολή της. Και όλο αυτό με συνέχεια και συνέπεια.

Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση είναι η επικοινωνία «αλεξίπτωτο», όπως συνηθίζουμε να λέμε στην αγορά. Μια κίνηση επικοινωνίας κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας και μετά... τίποτα! Έτσι χάνεται πολύτιμος χρόνος και χρήματα και αδυνατεί να χτίσει την εικόνα της.

Εστιάζοντας στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, ποια είναι η σημασία της και πώς μπορεί να υπάρξει πραγματική θετική επίδραση στην κοινωνία μέσω των σχετικών εταιρικών δράσεων;

Επίσης εξαιρετικής στρατηγικής σημασίας η επικοινωνία, αλλά πιο πολύ η δημιουργία αρχών Κοινωνικής Υπευθυνότητας που ακολουθούν το όραμα και τους σκοπούς της κάθε εταιρείας. Και για αυτό πρέπει να είναι προσαρμοσμένη πάνω σε αυτούς.

Σε αντίθετη περίπτωση μιλάμε για φιλανθρωπία, η οποία είναι πολύ χρήσιμη, συμβάλλει στην ελάφρυνση των κοινωνικών προβλημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί κοινωνική υπευθυνότητα για μία εταιρεία.

Ακόμα και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να σχεδιάζουν μικρά προγράμματα κοινωνικής υπευθυνότητας ξεκινώντας από το προσωπικό και την κουλτούρα που επιθυμούν να χτίσουν, παράλληλα με δράσεις που μπορούν να επιστρέψουν πίσω στην κοινωνία, ανάλογα πάντα και με το αντικείμενο τους.

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας; Πώς μπορεί να υποστηριχθεί περαιτέρω η επιχειρηματικότητα, τι απαιτείται;

Είναι δύσκολο, απαιτητικό και μεγάλη πρόκληση. Έχω πολλούς φίλους από το εξωτερικό που με αποκαλούν «Survivor» που επιχειρώ στην Ελλάδα του σήμερα!

Αλλά από τη στιγμή που αποφασίσαμε να μείνουμε Ελλάδα και να συνεχίσουμε, χρειάζεται συνεχής διαφοροποίησή από τους υπόλοιπους στην αγορά, ο καθένας στον τομέα του, μεγάλη εξωστρέφεια και επικοινωνία, δημιουργία networking και βέβαια η ελπίδα για δημιουργία κράτους που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις με φοροαπαλλαγές και θα τους δώσει κίνητρο να συνεχίσουν και όχι να κλείσουν.

them3.jpg?mtime=20190430173950#asset:123556

Υπάρχουν τομείς στους οποίους μπορεί να βασιστεί η Ελλάδα, πέρα, ίσως, από τον τουρισμό; Υπάρχει καινοτομία; Και ποιος βλέπετε πως είναι ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν οι startups;

Η Ελλάδα, εκτός από ένας υπέροχος τουριστικός προορισμός που έχει αναπτυχθεί, σίγουρα χρειάζεται περισσότερες υποδομές και σύστημα για να έχει περισσότερα κέρδη. Είναι μια ναυτιλιακή χώρα, κάτι που φαίνεται να αποτελεί και από τους μεγάλους τομείς ανάπτυξης.

Παράλληλα, σημαντικοί κλάδοι ανάπτυξης αποτελούν η ενέργεια, η περιβαλλοντική βιομηχανία, ο αγροτικός τομέας, η υγεία, οι κατασκευές και φυσικά η τεχνολογία με τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Οι περισσότερες startups ασχολούνται με την τεχνολογία, ξεκινούν πολλές και καταλήγουν μόνο οι πολύ καλές, αυτές που διαφοροποιούνται και τις οποίες χρειαζόμαστε για μια πορεία ανάπτυξης της αγοράς.

Ποια είναι η εικόνα που σας μεταφέρεται από τους επιχειρηματίες του Π. Φαλήρου; Και ποια η γενικότερη ανάπτυξη που υπάρχει στην πόλη σε αυτόν τον τομέα;

Το Π. Φάληρο είναι η πόλη που κατοικώ, εργάζομαι και αγαπώ. Είναι μια πόλη δίπλα στη θάλασσα και, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι, οι αλλαγές έρχονται πάντα από τη θάλασσα.

Είμαστε άνθρωποι πιο ανοιχτοί σε ιδέες και τυχεροί, γιατί η πόλη μας έχει την πολυτέλεια να διαθέτει πλεόνασμα οικονομικό, να έχει κοινωνικές δομές και φυσικά καθαριότητα, πάρκα, πολιτιστικές δράσεις.

Σίγουρα οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουμε κάποια προβλήματα, αλλά η τοπική αυτοδιοίκηση τα αφουγκράζεται και υπάρχουν προτάσεις και λύσεις που αφορούν στη δημιουργία ενός συνολικού προϊόντος για προσέλκυση επενδύσεων στον χώρο της εστίασης, των ξενοδοχειακών υποδομών και των αθλητικών εγκαταστάσεων.

Θα έλεγα να κλείσουμε με το πρώτο σας παραμύθι, «Η Πριγκίπισσα Τύχη και πώς να την κατακτήσετε». Κυρίως, με τον τίτλο του. Τελικά, υπάρχει τύχη, τυχαία γεγονότα, ή όλα εξαρτώνται από μας;

«Η Πριγκίπισσα Τύχη και πώς να την κατακτήσετε» είναι ένα αλληγορικό παραμύθι για παιδιά από 9 έως 109 ετών. Στα παιδιά θα δώσει την ευκαιρία να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους στη Χώρα των Παραμυθιών και να γνωρίσουν κάποιους ήρωες που τους ακολουθούν από την ημέρα που γεννήθηκαν και άλλους που μπορούν να μάθουν από την παιδική ηλικία πώς να τους αποφύγουν!

Για τους μεγάλους, είναι μια ιστορία για τη ζωή. Ένα κείμενο που στοχεύει να προβληματίσει και να μας φέρει πιο κοντά με τους φόβους μας. Τόσο κοντά που ο καθένας θα μπορεί να αναγνωρίσει τη δική του αλήθεια, να εμπνευστεί αλλά και να πάρει δύναμη να συνεχίσει.

«Να πέσει και να ξανασηκωθεί»... Να κατακτήσει την τύχη που είναι πολύτιμη και αυτό θέλει προσπάθεια όπως όλα τα πολύτιμα στη ζωή μας!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr