Στην ερώτηση «ποιος είναι ο Νο.1 τουριστικός προορισμός στην Αμερική», οι περισσότεροι μάλλον θα δώσουμε λάθος απάντηση. Η σωστή απάντηση είναι το Ορλάντο, μια πόλη στην πολιτεία της Φλόριντα με πληθυσμό μόλις 2 εκατ. κατοίκους, η οποία έφθασε, το 2017, να προσελκύσει 72 εκατ. τουρίστες (4 εκατ. περισσότερους επισκέπτες από την προηγούμενη χρονιά).
Η ανθηρή τουριστική βιομηχανία αφήνει στο Ορλάντο 70 δις. δολάρια το χρόνο, με έναν στους τρεις κατοίκους να απασχολούνται άμεσα στην εν λόγω βιομηχανία.
Γιατί, Ορλάντο;
Πώς όμως κατάφερε το Ορλάντο, μια πόλη χωρίς να έχει επιδείξει μνημεία ή ιστορικά αξιοθέατα, να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση και, σε μία δύσκολη χρονιά (καθότι χτυπήθηκε για δύο εβδομάδες μέσα στο καλοκαίρι από τον τυφώνα Irma), να πιάσει αυτό το δυσθεώρητα μεγάλο νούμερο στις αφίξεις;
Το Ορλάντο φιλοξενεί, πέρα από κινηματογραφικά στούντιο, 12 θεματικά και θαλάσσια πάρκα (με κορυφαίο το Walt Disney World Resort), χαρακτηριζόμενο δικαίως ως «πρωτεύουσα των θεματικών πάρκων».
Σήμερα λοιπόν το Ορλάντο είναι ο κορυφαίος προορισμός οικογενειακών διακοπών σε παγκόσμιο επίπεδο. Πέρα από τα εξαιρετικής ποιότητας θεματικά και θαλάσσια πάρκα, ο επισκέπτης έχει στη διάθεσή του αναρίθμητες γαστρονομικές προτάσεις, μουσεία, νυχτερινή ζωή, περισσότερα από 470 ξενοδοχεία με 120.000 δωμάτια κ.ά.
Η συμβολή του Visit Orlando
Όλα αυτά, όμως, δεν θα υπήρχαν χωρίς την ύπαρξη του Visit Orlando, του επίσημου τουριστικού οργανισμού της πόλης, που αποτελείται από 1.200 μέλη-συνεργάτες και δραστηριοποιείται σε 14 χώρες. Στόχος του είναι η προσφορά υπηρεσιών μάρκετινγκ και πωλήσεων, ενώ χρηματοδοτείται από την πολιτεία καθώς και από τα μέλη της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στον απόηχο του χτυπήματος του τυφώνα, το Visit Orlando ανέλαβε άμεσα δράση, καθώς λάνσαρε μια σειρά από ενέργειες που στόχο είχαν να καταδείξουν ότι τα πάρκα και τα λοιπά αξιοθέατα ήταν έτοιμα να δεχθούν ξανά τουρίστες. Η καμπάνια, που αξιοποίησε τα social media αλλά και παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας, παρουσίαζε αυθεντικές εικόνες αληθινών επισκεπτών του Ορλάντο, οι οποίοι σε πραγματικό χρόνο έδειχναν να απολαμβάνουν και να εξυμνούν τις παροχές που προσφέρει η πόλη.
Άκρως επιτυχημένη ήταν και η εκστρατεία Neverending story, που παρακινούσε τους επισκέπτες να ανεβάσουν ιστορίες και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σε Facebook, Instagram και Twitter.
Πόλος έλξης και για business travelers
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το Ορλάντο δεν απευθύνεται μόνο σε οικογένειες, καθώς συγκαταλέγεται ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους προορισμούς για διεξαγωγή business meetings, συνεδρίων και κάθε λογής επιχειρηματικών δράσεων. Κάθε χρόνο προσελκύει 5,5 εκατ. business travelers, ενώ μόνο το κεντρικό εκθεσιακό κέντρο της πόλης υποδέχεται περίπου 1,5 εκατ. επισκέπτες το χρόνο.
Για να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, το Ορλάντο διαθέτει δύο διεθνή αεροδρόμια καθώς και ένα τρίτο για τους business travelers που μετακινούνται με ιδιωτικά τζετ ή πτήσεις τσάρτερ.
Η προσφορά φρέσκων προτάσεων
Την ίδια στιγμή, το Ορλάντο δεν επαναπαύεται στις δάφνες του και φροντίζει ώστε να ανανεώνεται διαρκώς και να προσφέρει νέες εμπειρίες και αξιοθέατα, προκειμένου να συντηρεί τη φήμη του και να κρατά ενθουσιασμένους τους επισκέπτες του. Ενδεικτικά να πούμε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια προστέθηκαν τουλάχιστον 100 νέες ψυχαγωγικές διαδρομές, καταστήματα, resorts, εστιατόρια κ.ά.
Ένας δε από τους στόχους που έχει τεθεί για τα επόμενα χρόνια είναι η τόνωση της ροής των επισκεπτών εκτός ΗΠΑ, καθώς οι ξένοι επισκέπτες του Ορλάντο δεν ξεπερνούν τα 7 εκατ.
Σχόλια