Ο Απρίλιος ήρθε, η Άνοιξη έκανε την εμφάνισή της με τον τρόπο της και το μίνι αφιέρωμα του επιχειρώ στο Game of Thrones συνεχίζεται!
Το προηγούμενο άρθρο ήταν αφιερωμένο στον άρχοντα του Βορρά Ned Stark, ο οποίος μέσα από τη σύντομη παρουσία του στον πρώτο κύκλο, κατάφερε να μας εμπνεύσει ηθικά και επιχειρηματικά.
Μιας και ξεκινήσαμε το αφιέρωμα από τον άρχοντα του Βορρά και επικεφαλής του οίκου των Stark, αποφάσισα να συνεχίσω με το πασίγνωστο σε φαν και μη της σειράς, μότο των Starks «Winter is coming».
Παρόλο που δεν είναι επίκαιρο όσον αφορά την εποχή, είναι αγαπημένη φράση πολλών χαρακτήρων της σειράς η οποία επαναλαμβάνεται πολύ συχνά!
Τι σημαίνει όμως; Και γιατί επαναλαμβάνεται τόσο συχνά;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή! Το «Winter is coming» είναι το μότο των Starks, το οποίο σε πρώτο επίπεδο χρησιμοποιείται για να δηλώσει την προειδοποίηση και την επαγρύπνηση. Οι Starks, που είναι βόρειοι, πρέπει να είναι πάντα προετοιμασμένοι να προστατέψουν τα εδάφη τους από την έλευση της βαρυχειμωνιάς. Σε ένα δεύτερο επίπεδο υποδηλώνει ότι οι Starks, απεικονίζουν οι ίδιοι τον χειμώνα, κάτι που υπαινίσσεται και η κόρη του Ned, Arya, η οποία αφού σκότωσε όλα τα μέλη του οίκου Frey, άφησε ζωντανή μία κοπέλα με σκοπό εκείνη να διαδώσει το ότι ήρθε ο «χειμώνας» για τον οίκο Frey. Σε ένα τρίτο επίπεδο που είναι και αυτό που υπονοούν οι περισσότεροι χαρακτήρες όταν το χρησιμοποιούν, είναι η επιστροφή των White Walkers μαζί με τον χειμώνα.
Το βαθύτερο και πιο γενικευμένο νόημα αυτή της φράσης είναι ότι πρέπει πάντα να είμαστε προετοιμασμένοι για τις δύσκολες περιόδους που θα έρθουν, καθώς το «καλοκαίρι» ποτέ δεν κρατάει για πάντα ούτε για το Game of Thrones αλλά ούτε και για τις επιχειρήσεις.
Ο χειμώνας σίγουρα ήρθε για το Game of Thrones με την εμφάνιση των White Walkers στον 6ο κύκλο και αναμένεται να είναι βαρύς!
Τι γίνεται όμως με τις επιχειρήσεις και πώς θα μπορούσαν κι εκείνες να θωρακιστούν απέναντι σε έναν επερχόμενο «βαρύ χειμώνα»;
Ακολουθούν πέντε tips για να είστε προετοιμασμένοι και θωρακισμένοι!
Να κάνετε σωστή οικονομική διαχείριση
Βασική αρχή για τη δημιουργία και διατήρηση μίας εύρωστης επιχείρησης είναι η σωστή διαχείριση των οικονομικών της ενώ η στήριξη όσο γίνεται σε ίδια κεφάλαια αποτελεί ευτύχημα. Επομένως αν θέλετε να είστε προετοιμασμένοι για δύσκολες περιόδους κρατήστε κάποια από τα κέρδη σας σαν «μαξιλάρι ασφαλείας» και μην παίρνετε ρίσκα τα οποία δεν μπορείτε να διαχειριστείτε και να κοντρολάρετε σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πάνε όπως τα περιμένετε.
Να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό και να είστε μπροστά
Αν θέλετε να μείνετε ή να προχωρήσετε μπροστά, θα πρέπει να παρακολουθείτε πάντα τι κάνει ο ανταγωνισμός και να προσπαθείτε να είστε ένα βήμα μπροστά. Αυτό σημαίνει να παρακολουθείτε τις εξελίξεις στον κλάδο σας και το πιο σημαντικό να τις εφαρμόζετε!
Να είστε ενημερωμένοι και να παρακολουθείτε τις παγκόσμιες εξελίξεις
Για να είστε προετοιμασμένοι σαν επιχειρηματίες θα πρέπει να παρακολουθείτε και να γνωρίζετε τι συμβαίνει ή τι πρόκειται να συμβεί στο παγκόσμιο περιβάλλον και όχι μόνο στο επιχειρηματικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, καθώς συνήθως από εκεί ξεκινάνε οι «χειμώνες».
Να επενδύετε στους πελάτες σας
Πολλοί επιχειρηματίες επενδύουν χρόνο στο να βρουν πελάτες, και αφού θεωρήσουν ότι «τους έχουν», δίνουν περισσότερη σημασία στην εύρεση νέων. Αυτό λοιπόν που οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ή δεν του δίνουν σημασία, είναι ότι οι πιστοί πελάτες είναι αυτοί που θα στηρίξουν την επιχείρησή τους σε μία δύσκολη περίοδο και είναι και αυτοί που θα την πάνε μπροστά. Επομένως όσο δύσκολα και αν είναι τα πράγματα επενδύστε στο customer service και στο customer care. Δεν είναι πολυτέλεια, είναι αναγκαιότητα!
Να επενδύετε στην επιχείρησή σας
Η πιθανή έλευση μίας δύσκολης περιόδου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάθεστε άπραγοι και να περιμένετε να δείτε τι θα γίνει, ούτε φυσικά και να τα «παγώσετε» όλα. Για να μπορέσετε να είστε ένα βήμα μπροστά όπως είπαμε πριν, θα πρέπει να συνεχίσετε να επενδύετε στην εταιρική σας εικόνα, στο προσωπικό σας και στην εκπαίδευσή του και γενικά στην αναβάθμισή σας. Δεν εννοούμε βέβαια να γίνετε σπάταλοι, αλλά στο επίπεδο του δυνατού να είστε εκεί και να κάνετε αισθητή την παρουσία σας. Σε κανέναν δεν αρέσει η εικόνα της «παραίτησης», ούτε στους εργαζομένους σας (που είναι η εικόνα σας) αλλά ούτε και στους πελάτες σας.
Ο «χειμώνας» λοιπόν μπορεί να ήρθε στο Game of Thrones αλλά το αν θα έρθει και στην επιχείρησή σας είναι στο χέρι σας. Μέχρι το επόμενο άρθρο stay tuned!
Σχόλια