NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κεφάλαιο «Συνέταιρος»: Προσοχή στα ψιλά γράμματα!

Κεφάλαιο «Συνέταιρος»: Προσοχή στα ψιλά γράμματα!

​Μέσα από την πολυετή εμπειρία μου ως σύμβουλος μάρκετινγκ έχω συνεργαστεί αρκετές φορές με επιχειρήσεις όπου η έννοια της συνύπαρξης δύο συνέταιρων μπορεί να συμπυκνωθεί στη φράση σαν «δύο κοκόρια στο ίδιο κοτέτσι». Από τις εμπειρίες που έχω αποκομίσει κατέληξα σε ένα συμπέρασμα. Αυτά τα δύο κοκόρια μπορούν είτε απλώς να ξεπουπουλιαστούν είτε απλά να συνυπάρξουν, διπλασιάζοντας την παραγωγική δυνατότητα του κοτετσιού!

Η συνύπαρξη δύο ή και περισσότερων προσώπων σε ένα επιχειρηματικό σχήμα συνεταιρισμού, αποτελεί σύνηθες φαινόμενο για την ελληνική πραγματικότητα. Λόγοι προσωπικής ανασφάλειας, έλλειψη κεφαλαίων, αναγνώριση ατομικής αδυναμίας σε συγκεκριμένους τομείς του επιχειρείν, οδηγούν πολλούς νεοσσούς της επιχειρηματικότητας στην επιλογή ενός συνεταίρου με τον οποίο θα μοιραστούν τις προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά τους. Εύλογο και θεμιτό, αρκεί βεβαίως να αναγνωριστεί από την αρχή πως η μεγαλύτερη πρόκληση που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν είναι εκείνη της μεταξύ τους συνύπαρξης!

Κοινός στόχος

Εξαρχής προσδιορίστε τους στόχους σας και ταυτιστείτε ως προς τους τρόπους επίτευξής τους. Όσο κοινότυπο και αν ακούγεται, πρέπει να υπάρχει και από τις δύο πλευρές η διάθεση να ανοίξουν τα χαρτιά τους και ξεκάθαρα να συνηγορήσουν προς μία πορεία. Οικονομική επιτυχία, κοινωνική καταξίωση, ανάγκη για δημιουργία; Όποιος και αν είναι ο στόχος, πρέπει να είναι κοινός. Το πρώτο βήμα για τη διάλυση ενός επιχειρηματικού σχήματος είναι η λογική του ότι το κάθε μέρος αυτής της συμμαχίας θα αποκομίσει αυτό που του λείπει από τη ζωή του. Αν δεν είστε σύμφωνοι με το συνέταιρό σας για τον τελικό σας προορισμό, τότε συμφωνείτε πως πολύ απλά δεν πρόκειται να πάτε πουθενά!

Μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου

Ο επιμερισμός αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε δύο συνεταίρους δεν συνεπάγεται και την πλήρη αγνοία των δραστηριοτήτων της κάθε πλευράς από την άλλη. Είναι σύνηθες φαινόμενο, τα οδυνηρά αποτελέσματα του οποίου διαφαίνονται κυρίως στο τέλος μίας συνεργασίας. Εκεί δηλαδή που η μία πλευρά η οποία, ενώ ήταν για παράδειγμα επιφορτισμένη με την εταιρική επικοινωνία, δεν είχε γνώση για το κόστος των ενεργειών μάρκετινγκ καθώς ο τομέας πληρωμών ανήκε στο συνέταιρο! Αποτέλεσμα; Σε μία ενδεχόμενη διακοπή της συνεργασίας, θα παρουσιαστούν κενά πολύτιμης γνώσης τα οποία θα δυσκολέψουν πολύ τη συνέχεια της υπάρχουσας επιχείρησης ή τη δημιουργία μίας νέας. Πάντα να έχετε γνώση για όλους τους τομείς που αφορούν την επιχείρησή σας, έστω και αν δεν αποτελούν το κύριο αντικείμενο δραστηριοποίησης σας.

Αφήστε τη φιλία στο σπίτι

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων οι οποίες βασίστηκαν στην προϋπάρχουσα φιλία μεταξύ των συνεταίρων και πέτυχαν τους στόχους τους. Αντίστοιχα, υπάρχουν άλλα τόσα παραδείγματα όπου ακόμη και δεσμοί αίματος (Adidas – Puma) δεν ήταν ικανοί να ανασχέσουν το εκρηκτικό κλίμα που δημιουργείται μέσα σε ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό περιβάλλον τριβών και συγκρούσεων, όπως είναι αυτό μίας επιχείρησης. Η φιλία μεταξύ των συνεταίρων δεν είναι γνώμονας για την επιτυχία μίας επιχείρησης. Ευτυχώς, η σωστή επικοινωνία είναι! Και αυτή μπορεί να επιτευχθεί ανάμεσα σε δύο ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να μην μοιράζονται κάθε Σαββατοκύριακο την κοινή τους αγάπη για το ψάρεμα, αλλά μοιράζονται τους ίδιους στόχους. Θέλετε να πετύχετε; Δώστε ρεπό στο συναίσθημα!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr