NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Marketers, οι κατά συρROI εκτελεστές ιδεών - Γίνε ο Captain Branding του χωριού!

Marketers, οι κατά συρROI εκτελεστές ιδεών - Γίνε ο Captain Branding του χωριού!

​Στην ζωή μας καθημερινά καλούμαστε να αποδείξουμε την ταυτότητά μας. Με τον όρο ταυτότητα εννοούμε το σύνολο των αντιλήψεων, αξιών και ιδιοτήτων που προσδιορίζουν τον εαυτό μας και τον κάνουν να ξεχωρίζει από το πλήθος. Πάμε τώρα να εξετάσουμε την ίδια λέξη σύμφωνα με την μαθηματική επιστήμη. Ταυτότητα είναι η ιδιότητα δύο «πραγμάτων» να είναι απολύτως όμοια. Και εδώ έρχεται η υπόθεση και αποκτά νόημα!

Η διττή σημασία της έννοιας της ταυτότητας προσδιορίζει και την σπουδαιότητα αυτής, καθώς μπορεί να εννοούμε το ταυτόσημο, αλλά συνάμα και το μοναδικό, αυτό που καταφέρνει να ξεχωρίζει! Και όπου βλέπεις «ξεχωρίζει», πρέπει να καταλαβαίνεις, πλέον, πως δεν υπάρχει εύκολος δρόμος.

Οι Marketing Musketeers ,την ταυτότητα, την λέμε στα «παραθαλάσσια χωριά» μας Branding. Παλιότερα, μόνο μεταξύ μας καταλαβαινόμασταν. Τώρα αρχίζεις να μας καταλαβαίνεις κι εσύ. Αναζητείς σεμινάρια, άρθρα, ώρες και μέρες για να αποδράσεις στις δικές μας «εξωτικές παραλίες». Ο λόγος που τα δικά μας μέρη τα χαρακτηρίζω παραθαλάσσια είναι γιατί η θάλασσα, όσο όμορφη κι αν είναι, κρύβει παγίδες. Μία ξαφνική μπόρα ή ένα αναπάντεχο τσουνάμι είναι ικανά να σε βουλιάξουν και να επιτρέψουν σε ένα «άγνωστο» κύμα να σε ξεβράσει σε άγνωστη γη.

Εμείς, βέβαια, υποτίθεται, πως είμαστε καπεταναίοι. Αυτό, όμως, είναι ένα παράσημο που σε κάθε project τίθεται υπό αμφισβήτηση. Επομένως, θέλω να κατανοήσεις πως βήμα το βήμα μαθαίνεις να μετατρέπεις την φουρτούνα σε μπουνάτσα και το αποτέλεσμα αυτής της επιδεξιότητας να μεταφράζεται σε κέρδος.

Επιστρέφοντας στην έννοια, λοιπόν, της ταυτότητας ή αλλιώς του branding, καλείσαι να σκεφτείς το σύνολο των ιδιοτήτων σου (εσωτερικών, εξωτερικών, συναισθηματικών, κ.α.) και να απαντήσεις στην ερώτηση «τι είναι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζεις σε σχέση με κάποιον άλλο;» Γιατί το θέμα στο branding δεν είναι υπόθεση ψυχοθεραπείας και να λύσουμε το άλυτο ερώτημα «ποιος είμαι εγώ;». Τα key points στο branding είναι «ποιος είμαι εγώ σε σχέση με τους άλλους;», «πώς με βλέπουν οι άλλοι;» «πώς θέλω να με βλέπουν οι άλλοι;»

Κι αφού μου επιτρέπεις να τα λέμε σαν φίλοι και να με διαβάζεις καθώς πίνεις το καφεδάκι σου, θα σου πω κι εγώ τον δικό μου τον καημό, το ROI. Ξέρεις τι είναι το ROI; Επισήμως, είναι η ένωση των αρχικών από τις λέξεις Return On Investment. Στα «χωριά» μας είναι το Νο1 χιτάκι σε όλα τα «Reach Bars». Καταλαβαίνεις που το πάω με αυτήν την αλληγορία φαντάζομαι. Σε κάθε project ή ενέργεια που προτείνεις στον εργοδότη/πελάτη/επιχειρηματικό εαυτό σου ακολουθεί η ερώτηση «ποιο είναι το ROI;». Κι έτσι σου αποκαλύπτω πως ο δικός μου καημός ήταν εξ αρχής και δικός σου.

Ζούμε στην εποχή «Show Me the Money». Το ROI είναι στην ουσία η μετουσίωση της διάσημης πρότασης του Jerry Maguire. Γιατί να χτίσεις και να επενδύσεις σε μία στρατηγική branding και να μην ακολουθήσεις την επί ετών επιτυχημένη οδό των κλασσικών μεθόδων προβολής (περιοδικά, TVspots, e-mail marketing, τηλεπωλήσεις, κ.α.); Γιατί να επενδύεις στη «διαφορετικότητά» σου μέσω: της χαρακτηριστικά προσεγμένης εμφάνισής σου, της έξυπνης και ιδιαίτερης διαδικτυακής γραφής σου, της δημιουργίας πρωτότυπων φωτογραφικών λήψεων και βιντεοσκοπήσεων, της χρήσης χορηγούμενης καμπάνιας στα social media κανάλια σου; Πάντως, η απάντηση σίγουρα δεν είναι στη σελίδα με την στατιστική ανάλυση, αλλά ούτε και στον τραπεζικό σου λογαριασμό, που μειώνεται επικίνδυνα!

Όταν έχεις κάνει το σωστό homework με το branding σου, τότε θα έχεις καταλάβει πως το ROI έχει να κάνει με την ικανότητά της «μοναδικότητάς» σου να μετατρέπει τον αριθμό των followers (virtual or not) σε likes, τα likes σε clicks εκεί που η εταιρεία/project/εσύ θέλεις να τα κατευθύνεις και, τέλος, τα clicks σε πραγματικά ευρώ στον παραπάνω ταλαίπωρο τραπεζικό λογαριασμό.

Δεν μετριούνται όλα. Μπορεί στη νέα διαδικτυακή μας πραγματικότητα μια διαφημιστική καμπάνια να προσφέρει εξελιγμένα εργαλεία στατιστικής ανάλυσης, όμως δεν σημαίνει πως όλοι αυτοί που «αντέδρασαν» ή «κλίκαραν» και εκτόξευσαν το Reach (απήχηση) στα ύψη θα αγοράσουν και το προϊόν μας. Και φέρε μου όσα στατιστικά θες να το συζητήσουμε. Ακόμα και ένα έξυπνο δημιουργικό μπορεί να γίνει viral, κι αυτό είναι σπουδαίο στα «μέρη» μας, αλλά μετρήσιμα μπορεί να μην καταφέρει να προτρέψει το κοινό του σε ενέργεια σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογεί, εν τέλει, το κόστος του.

Επομένως, για να έχεις εξασφαλισμένο ROI σε κάθε ενέργεια ή project που αναλαμβάνεις, πρέπει να διακρίνεις «το πίσω κείμενο» της λέξης ROI, το οποίο δεν είναι άλλο από το Reach On Idea. Όλα ξεκινούν από την Ιδέα. Εάν η ιδέα είναι αντικειμενικά αξιόλογη και την σπείρεις με τα απαραίτητα εργαλεία, την ποτίσεις με υπομονή και ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, σύντομα θα θερίσεις την επιθυμητή χρηματοroi για να χτίσεις μία νέα πραγματικότητα. Γιατί στην τελική, Καπετάνιος δεν γεννιέσαι, ΓΙΝΕΣΑΙ!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr