NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Weengs: Δύο Έλληνες με έδρα το Λονδίνο αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργούν οι μικρές επιχειρήσεις

Weengs: Δύο Έλληνες με έδρα το Λονδίνο αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργούν οι μικρές επιχειρήσεις

Ο Αλέξης Χριστοδούλου, co-founder και CTO της startup Weengs με έδρα το Λονδίνο, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την δραστηριοποίηση της εταιρείας στον χώρο της διεκπεραίωσης online παραγγελιών για μικρές επιχειρήσεις, προσφέροντας τεχνολογία και υποδομή που διαθέτουν retailers όπως η Amazon και η Walmart.

Μιλήστε μας για την Weengs, το αντικείμενο εργασιών της και το πώς προέκυψε η ιδέα. Υπήρξε κάποιο «κενό» στην αγορά που θελήσατε να «καλύψετε»;

Η Weengs αναλαμβάνει την διεκπεραίωση online παραγγελιών για μικρές επιχειρήσεις, από τη συλλογή των αντικειμένων από το ράφι της επιχείρησης μέχρι την παράδοση της παραγγελίας στον αγοραστή.

Για παράδειγμα, εάν ένα κατάστημα με είδη διακόσμησης πουλήσει ένα βάζο στο e-shop του, η Weengs το γνωρίζει αυτόματα και στέλνει έναν οδηγό της στο κατάστημα να παραλάβει το βάζο απακετάριστο. Στη συνέχεια, ο οδηγός το μεταφέρει στην αποθήκη της Weengs, όπου με ειδικά μηχανήματα το βάζο συσκευάζεται με ασφάλεια και στη συνέχεια, με τη χρήση ειδικών αλγορίθμων, ανάμεσα από 35 διαφορετικές υπηρεσίες courier, επιλέγεται η καταλληλότερη για να παραδοθεί το βάζο στην ώρα του, με ασφάλεια και με το χαμηλότερο κόστος. Στην ουσία, προσφέρουμε στις μικρές επιχειρήσεις τεχνολογία και υποδομή που μόνο μεγάλοι retailers, όπως η Amazon, η Walmart και άλλες παρόμοιες εταιρείες, μπορούν να έχουν.

Ξεκινήσαμε την Weengs το 2015 με ένα αρκετά διαφορετικό μοντέλο, που μόλις είχε ξεκινήσει στην Αμερική και μας φάνηκε υποσχόμενο – προσφέροντας την ίδια υπηρεσία αλλά σε οποιονδήποτε ιδιώτη ήθελε να στείλει τα αντικείμενά του οπουδήποτε στον κόσμο και μάλιστα με λογική on demand. Μέσα σε λίγους μήνες, συνειδητοποιήσαμε ότι η υπηρεσία μας ήταν πιο ελκυστική σε επιχειρήσεις παρά σε ιδιώτες και σύντομα κάναμε το λεγόμενο «pivot» από B2C σε B2B, εξυπηρετώντας μόνο επιχειρήσεις.

Από την παραλαβή μέχρι την παράδοση, ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικότερες καινοτομίες που έχει παρουσιάσει και υιοθετήσει η εταιρεία σας;

Όλη μας η υπηρεσία στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, όπου προσπαθούμε συνεχώς να καινοτομούμε: συνδεόμαστε με όλες τις πλατφόρμες, όπου οι πελάτες μας πουλάνε τα προϊόντα τους, και αναλύουμε συνεχώς τα δεδομένα από τις παραγγελίες τους, ώστε να προβλέψουμε τη διαδικασία διεκπεραίωσης που θα χρειαστούν.

Στη συνέχεια, οι οδηγοί μας συλλέγουν απακετάριστα αντικείμενα σε ειδικές τσάντες με QR codes (σύντομα με RFID), κάτι που γίνεται για πρώτη φορά και συνεχώς μαθαίνουμε πως να το κάνουμε με ασφάλεια και πιο αποδοτικά. Στην καρδιά της υπηρεσίας βρίσκεται αυτοματισμός που μας επιτρέπει να πακετάρουμε μέχρι και 800 παραγγελίες την ώρα με έναν μόνο χειριστή.

Τέλος, χρησιμοποιώντας όλα τα δεδομένα. από την παραλαβή μέχρι την παράδοση, το σύστημα μας εκπαιδεύεται ώστε να επιλέξει την υπηρεσία courier με την καλύτερη απόδοση σε ταχύτητα, ασφάλεια και κόστος.

Ποιος είναι ο αριθμός του προσωπικού που απασχολείτε και πόσες αποστολές εξυπηρετείτε σε καθημερινή βάση; Δώστε μας μια γενικότερη στατιστική εικόνα γύρω από την Weengs.

Σήμερα απασχολούμε σχεδόν 80 άτομα και εξυπηρετούμε μερικές εκατοντάδες επιχειρήσεις στο Λονδίνο. Καθημερινά αποστέλλουμε χιλιάδες παραγγελίες, εκ των οποίων περίπου 80% προορίζεται για την Αγγλία και οι υπόλοιπες σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Μέχρι σήμερα έχουμε επεξεργαστεί πάνω από ένα εκατομμύριο προϊόντα των πελατών μας και είμαστε περήφανοι με το ποσοστό επιτυχίας παράδοσης (χωρίς ζημιές ή καθυστερήσεις) λόγω της τεχνολογίας μας, που είναι κατά πολύ καλύτερη από ότι συνηθίζεται στον κλάδο.

Για όσους γνωρίζουν το μέγεθος της αγοράς, αυτή είναι μόνο η αρχή, αφού μόνο στη Βρετανία κάθε χρόνο αποστέλλονται 3-4 δισεκατομμύρια online παραγγελίες.

weengs_founder.jpg?mtime=20190304131005#asset:116266

Ποιοι θα λέγατε πως χρειάζονται τις υπηρεσίες της Weengs, ποιοι είναι οι βασικοί πελάτες σας και γιατί να επιλέξουν εσάς σε σχέση, για παράδειγμα, με έναν «συμβατικό» courier; Γενικότερα, είναι ένας χώρος αυτός με προοπτικές, που προσφέρεται για ανταγωνισμό;

Οι πελάτες μας είναι οι μικρές επιχειρήσεις που δεν αντέχουν το κόστος μεγάλων αποθηκών, δεν έχουν την τεχνογνωσία να το κάνουν μόνοι τους και είναι πολύ μικρές για να έχουν πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες courier ταυτόχρονα. Μέσα από εμάς, δεν ασχολούνται καθόλου με την διεκπεραίωση της παραγγελίας και έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες που δεν θα είχαν μόνες τους.

Η κατάσταση στον χώρο εδώ και χρόνια είναι η ίδια: Οι αναπτυγμένες εταιρίες διεκπεραίωναν τις παραγγελίες τους, είτε από δικές τους οργανωμένες αποθήκες, είτε από τα λεγόμενα 3PL, αποθήκες τρίτων όπου τα προϊόντα τους ήταν αποθηκευμένα. Το κόστος για αυτές τις λύσεις είναι απαγορευτικό για τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες αναγκάζονται να πακετάρουν τις παραγγελίες τους στον χώρο τους και μετά ξεκινάει η περιπέτειά τους για να βρουν με ποιον courier θα τις στείλουν, αναλόγως με τον προορισμό, το χρόνο παράδοσης, το είδος του αντικειμένου (π.χ. δεν είναι σοφό να στείλεις έναν ακριβό καθρέφτη με την ίδια υπηρεσία που θα στείλεις ένα φτηνό στυλό). Φανταστείτε να το κάνεις αυτό κάθε μέρα για 20 παραγγελίες.

Ο ανταγωνιστής της Weengs, κατά παράδοξο τρόπο, είναι η ίδια η μικρή επιχείρηση. Πριν την Weengs, έκαναν όλη τη διαδικασία μόνοι τους. Αν πειστούν ότι με την Weengs κερδίζουν χρόνο και προσφέρουν καλύτερη εμπειρία στους πελάτες τους, μας αναθέτουν την διαδικασία. Οι couriers δεν αποτελούν ανταγωνιστές για μας αλλά συνεργάτες, και πιθανόν η Weengs να αποτελεί για αυτούς πιθανή εξαγορά στο μέλλον, αφού προσφέρουμε συμπληρωματική σε αυτούς υπηρεσία.

Σας βρίσκουμε σήμερα στο Λονδίνο. Ποιες είναι οι περιοχές που εξυπηρετείτε; Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας και σε άλλες χώρες ή να προσθέτετε νέες δυνατότητες και χαρακτηριστικά;

Εξυπηρετούμε όλο το Λονδίνο και σκοπεύουμε το 2020 να επεκταθούμε και σε άλλες βρετανικές περιοχές. Στο επενδυτικό μας σχήμα έχουμε ήδη ένα γερμανικό fund, αφού πιστεύουμε ότι η επόμενη δυνατή αγορά για εμάς είναι η Γερμανία.

Δουλεύουμε συνεχώς σε νέες ιδέες που θα κάνει την υπηρεσία της Weengs σχεδόν αόρατη και που οι παραγγελίες θα διεκπεραιώνονται ως δια μαγείας, ακόμα και οι επιστροφές, ασφάλιση εμπορευμάτων, έγγραφα για τα τελωνεία κλπ.

Η συγκεκριμένη δεν είναι η πρώτη σας προσπάθεια στον χώρο των startups, αφού έχει προηγηθεί και η Locish. Μιλήστε μας για την πορεία της συγκεκριμένης startup και για τα «μαθήματα» που ενδεχομένως πήρατε από αυτήν και που σας βοήθησαν στην ανάπτυξη της Weengs.

Με τον συνιδρυτή μου, Γρηγόρη Ζωντανό, συνεχίσαμε μαζί το ταξίδι της επιχειρηματικότητας που είχαμε ξεκινήσει μόνοι μας πριν γνωριστούμε. Η Locish ήταν η πρώτη μας: μία εφαρμογή, όπου ντόπιοι προσέφεραν συμβουλές σε πραγματικό χρόνο σε ταξιδιώτες μέσα στο κινητό τους.

Με χρηματοδότηση από το OpenFund φτάσαμε να το τρέξουμε σε Νέα Υόρκη και Σαν Φρανσίσκο, αλλά στην πορεία ανακαλύψαμε ότι η ιδέα και, κατά συνέπεια, το προϊόν, δεν ήταν αρκετά δυνατά για πετύχουν.

Αν και πολλές φορές πέφτει η ερώτηση για τα «μαθήματα», δεν νομίζω ότι υπάρχει απάντηση. Τα λάθη που κανείς τρέχοντας μια startup είναι τόσα πολλά και τόσο μεγάλα, που είναι αδύνατον καν να τα θυμηθείς – απλά αποτυπώνονται μέσα σου και με έναν μαγικό τρόπο γίνεσαι καλύτερος.

Παρόλα αυτά, ο κοινός παρονομαστής είναι πως δεν μπορείς να φέρεις μεγάλη αλλαγή αν δεν πάρεις μια μεγάλη απόφαση. Και συνήθως οι άνθρωποι βολεύονται στο να επαναλαμβάνουν αυτό που ήδη κάνουν και να ελπίζουν ότι κάτι θα αλλάξει. Ακόμα και σήμερα, που κάποιοι νομίζουν ότι η Weengs έχει βρει το δρόμο της, κάθε μέρα είναι ευκαιρία για μεγάλες αποφάσεις που θα κάνουν μεγάλη διαφορά ή κίνδυνος να συνεχίσουν όλοι να κάνουν αυτό που ξέρουν και να μην αλλάξει τίποτα. Αυτό μάθαμε με την Locish και αυτό μαθαίνουμε και στην Weengs.

Πηγαίνοντας ακόμη πιο πίσω, δραστηριοποιηθήκατε και στην Ελλάδα. Ποια η γνώμη σας για την ελληνική startup σκηνή και για τις δυνατότητες που προσφέρει η ελληνική αγορά;

Η δραστηριότητα σε νέες startups στην Ελλάδα έχει αλματώδη ανάπτυξη. Περισσότερες startups, περισσότερα διαθέσιμα κεφάλαια και τα success stories συμβαίνουν με τακτικό πλέον ρυθμό, δεν είναι φωτοβολίδες. Αυτό φέρνει περισσότερη εμπειρία και τροφοδοτεί τις νέες startups αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας τους.

Στο αν είμαστε μεγάλη ή μικρή σκηνή σε σχέση με άλλες χώρες, δεν νομίζω ότι έχει κανένα νόημα, δεν υπάρχει διαγωνισμός χωρών – όσο υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα κεφάλαια από τις διαθέσιμες αξιόλογες ιδέες, όλα είναι σε καλό δρόμο. Από την άλλη, το μηδαμινό μέγεθος της ελληνικής αγοράς και η διαφορετική κουλτούρα και υποδομές από άλλες χώρες είναι επίσης δεδομένο. Μία επιχειρηματική ιδέα που θα δουλέψει στην Ελλάδα πρέπει να βγει όσο πιο γρήγορα εκτός χώρας και δεν μπορεί να πάει σε χώρες που δεν έχουν το αντίστοιχο περιβάλλον – π.χ. μία επιτυχημένη τραπεζική εφαρμογή στην Ελλάδα δεν έχει καμία ελπίδα στην Αγγλία, όπου οι υποδομές και οι νόμοι είναι διαφορετικοί.

Αυτός ήταν και ο λόγος που ήρθαμε εδώ να κάνουμε την Weengs – ήταν η μεγαλύτερη αγορά e-commerce στην Ευρώπη. Θα συμβούλευα όποιον θέλει να ξεκινήσει μια επιχείρηση, να την τρέξει στην κατάλληλη αγορά και όχι εκεί που «η ζωή είναι ωραία». Αυτή τη συμβουλή πήραμε και εμείς για την Weengs. Και ευτυχώς η ζωή στο Λονδίνο είναι ωραία!

Για το κλείσιμο, ας επιστρέψουμε στο Λονδίνο. Πώς έχει επηρεάσει τον προγραμματισμό σας το επικείμενο Brexit και ποια θα λέγατε πως είναι η επίδραση της συγκεκριμένης εξέλιξης στο βρετανικό επιχειρείν;

Προς το παρόν, οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις εδώ περιμένουν να δουν τι θα γίνει. Και η Weengs είναι ακόμα μικρή, οπότε δεν έχουμε επενδύσει χρόνο ή χρήμα για το Brexit. Πραγματικά είναι τόσο μεγάλες οι αλλαγές που θα γίνουν μακροοικονομικά και με τρόπο που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Για τα πρακτικά της δουλειάς μας – π.χ. τελωνειακά έγγραφα – είμαστε έτοιμοι. Μένει να δούμε πως θα αντιδράσει η αγορά. Όσον αφορά στις startups εδώ, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι – οι νέες ιδέες και οι χρηματοδοτήσεις συνεχίζονται ακάθεκτες.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr