Πώς δίνουμε σήμα ότι ήρθαμε στην ζωή; Πώς αντιλαμβάνεται ο κόσμος γύρω μας ότι επιτέλους υπάρχουμε; Μα φυσικά με το πρώτο μας «κλάμα» στα σωτήρια χέρια του μαιευτήρα μας!
Ναι, σε αυτόν, ο οποίος αποφάσισε να μας ξεριζώσει από την πιο υπέροχη εννεάμηνη safe zone μας και να μας κάνει να την αναπολούμε παντού. Σε σημείο να έχουμε γίνει «υαλουρονικά» ρομποτάκια με ηττοπαθείς απορίες: «γιατί κανείς δεν με προσέχει;», «γιατί δεν πετυχαίνει η ιδέα μου;», «γιατί δεν αγοράζει κανείς το προϊόν μου;», «γιατί δεν έχω πελάτες στο κατάστημα;», «γιατί δεν έχω likes;», «που πήγαν όλοι οι followers μου;», κ.α..
Και αφού στο τεκμηρίωσα και επιστημονικά πως δεν μπορείς εύκολα να ξεφύγεις από το σύνδρομο του play safe, που τόσο λατρεύεις (και με έχεις κουράσει πια) διότι είναι στο DNA σου, σε ρωτώ: Δημιουργείς ή αντιγράφεις; Πουλάς ή σπέρνεις ανάγκη; Ρισκάρεις ή ακολουθείς τα χνάρια του τολμηρού «γείτονα»;
Πριν μου απαντήσεις, βάλε μία άνω τελεία και πάμε να επισκεφθούμε τον δολιο τον καταναλωτή! Ξεκινάει την μέρα του με έναν βομβαρδισμό από «μηνύματα» στα apps στο κινητό του, στα «ντυμένα» ΜΜΜ, στα social media, στις βιτρίνες, στην τηλεόραση, κλπ. Ταυτόχρονα, τρέχει να προλάβει την ζωή του, μια ζωή γεμάτη άγχη και υποχρεώσεις, μια ζωή, που δεν έχει μάθει πως να απολαμβάνει ακόμα κι αναρωτιέται γιατί. Κι εδώ είναι που έρχεσαι εσύ!
Θυμάσαι το «κλάμα»; Αποκωδικοποίησε το. Ένα παιδί για να πείσει ότι πεινάει πρέπει να κλάψει. Το αρσενικό του Νεάντερταλ, για να εντυπωσιάσει το θηλυκό, κουβάλησε ολόκληρο θήραμα στην σπηλιά τους. Βιομηχανία εκατομμυρίων στήθηκε επάνω στην κοσμητική τέχνη για να ομορφύνουν οι επόμενες γενιές και να αναζητήσουν μία καλύτερη «συντροφική» τύχη. Λογάριθμοι μεγατόνων προγραμματίστηκαν περίτεχνα για να αισθανθούν οι ντροπαλοί και οι μοναχικοί άνθρωποι αυτοπεποίθηση μέσω ενός «like» ή «follow». Θέλεις να μιλήσω για influencers, ambassadors και τα συναφή; Όλα έχουν έναν κοινό παρονομαστή! Να αποσπάσουν την προσοχή!
Ο καταναλωτής δεν αγοράζει προϊόν ή υπηρεσία! Στην ουσία αγοράζει την προσοχή! Θα διαλέξει το φόρεμα που θα ξεχωρίσει στο event (κι ας είναι άβολο), θα καπνίσει το πούρο με την μεγαλύτερη γεωμετρική επιφάνεια για να είναι ευδιάκριτος ακόμα κι από το απέναντι μαγαζί (κι ας μην αντέχει την μυρωδιά του) και θα ταξιδέψει σε τοποθεσίες που ξέρει πως οι φωτογραφίες του στα social media θα έχουν την μεγαλύτερη αντίδραση (κι ας τρώει κρυφά σουβλάκι κάθε μέρα).
Επομένως, εσύ που ενδιαφέρεσαι να πουλήσεις το προϊόν σου, την υπηρεσία σου, την ιδέα σου, ή ακόμα κι «εσένα», σε περίπτωση που θες να γίνεις influencer ή ambassador, το μυστικό είναι να τραβήξεις την προσοχή του κοινού σου (όχι της θείας που σ’ αγαπάει και σου κάνει τέλειο παντού)! Όσο μεγαλύτερη είναι η προσοχή που κατακτάς, τόσο αυτή θα μεταφράζεται σε Reach στα social media κανάλια σου, σε Likes στην προσωπική σου σελίδα, σε Φήμη στην καριέρα σου και φυσικά, σε Ευρώ στην τσέπη σου!
Δημιούργησε έξυπνα «επιθυμίες» για να μεταμορφωθούν σε ανάγκες! Φρόντισε μία ωραία εικόνα να ακολουθείται πάντα από ένα περιεχόμενο μοναδικό κάθε φορά (όχι αντιγραφές). Ο καταναλωτής θέλει έξυπνη γραφή, θέλει διαφορετικότητα, θέλει να τον προτρέπεις, όχι να τον καθοδηγείς... άμεσα. Μην υπερθεματίζεις! Όσο φανατικός follower/buyer κι αν είναι θα κουραστεί (η θεία έχει κι άλλα ανίψια). Φωτογραφίσου σε νέες τοποθεσίες, παίξε με το κείμενο, δώσε μία ιστορία πίσω από την κάθε σου κίνηση, δώσε ζωή στο brand σου και τέλος, γίνε εσύ Brand... New!. Οκ, δώσε και #hashtags, αλλά μην με κουράζεις σε προσωπικό post. Θυμήσου... έμμεση πώληση... δηλαδή, δεν πρέπει να την αντιλαμβάνομαι! Κι άντε πες εγώ είμαι έξυπνη (λέμε τώρα) . Οι υπόλοιποι που σιγά σιγά εξαφανίζονται από τα posts σου τι πάθανε;
Τέλος, θέλω να διευκρινίσω πως η διαφορετικότητα μπορεί να κεντρίζει την προσοχή, αλλά η ουσία είναι εάν αυτή η προσοχή μεταφράζεται σε μετρήσιμη κίνηση. Πόσοι δηλαδή από τους «Like» κάνανε αγορά στο e-shop μας; Πόσοι μας ζήτησαν προσφορά για τις υπηρεσίες μας; Πόσοι θεώρησαν πως αν κοινοποιήσουν την παρουσία τους στο μαγαζί μας θα αυξήσουν την δημοτικότητά τους; Εσύ θέλω να τολμάς και να θυμάσαι πως η ζωή διψάει για πρωταγωνιστές. Μην ντουμπλάρεις ρόλους που δεν σου ανήκουν!
Σχόλια