Τι πρέπει να εξετάσετε πριν επεκτείνετε την επιχείρηση σας στο εξωτερικό
Για ένα επιχειρηματικό άνοιγμα απαιτείται οπωσδήποτε μια διεξοδική έρευνα, πόσο μάλλον όταν αυτό το άνοιγμα αφορά στην είσοδο μιας επιχείρησης σε καινούργιες αγορές.
Παρακάτω αναφέρονται ορισμένοι κρίσιμοι παράγοντες οι οποίοι πρέπει να ληφθούν υπόψη καθώς σχεδιάζετε να επεκτείνετε την επιχείρησή σας.
Αξιολογήστε την είσοδο και την πιθανότητα επιτυχίας σε διαφορετικές αγορές
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να αξιολογήσετε την αγορά που σκοπεύετε να εισέλθετε. Πρώτον, είναι χρήσιμο να εξετάσετε το μέγεθος της αγοράς στο σύνολό της. Φυσικά, το ΑΕΠ είναι ένας εύκολος δείκτης για το μέγεθος της αγοράς μιας χώρας, όμως αναλόγως το προϊόν σας μπορεί να χρειαστεί να εξετάσετε τον πληθυσμό μιας συγκεκριμένης πόλης ή ακόμα και την πρόσβαση στο Internet σε εθνικό επίπεδο.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές πτυχές που πρέπει να εξετάσετε πριν εισέλθετε σε μια νέα αγορά. Για παράδειγμα, θα χρειαστεί να προσδιορίσετε εάν οι κυριότεροι παίκτες του κλάδου σας έχουν και την κυριαρχία στην συγκεκριμένη αγορά. Στον χώρο όπου στοχεύετε να επεκταθείτε κυριαρχούν μερικές μόλις επιχειρήσεις ή είναι ένας χώρος γεμάτος από εταιρείες που ανταγωνίζονται για ένα μερίδιο αγοράς; Όποια κι αν είναι η απάντηση, πρέπει να είστε σε θέση να δικαιολογήσετε ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα έναντι των τοπικών παικτών.
Έχετε επαρκείς οικονομικούς πόρους για την επέκταση;
Μόλις αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την αγορά στην οποία επιθυμείτε να εισέλθετε, είναι απαραίτητο να εξετάσετε και το κόστος επέκτασης σε αυτή. Αυτά τα έξοδα μπορεί να περιλαμβάνουν την ενοικίαση γραφείου, την μεταφορά, τον εξοπλισμό, καθώς και τις διάφορες επαγγελματικές υπηρεσίες (νομική, μάρκετινγκ, προσλήψεις κλπ.). Εάν η επιχείρησή σας έχει αρκετά κέρδη και οικονομίες για να καλύψει το κόστος επέκτασης της, τότε μπορεί να βασιστεί στα ίδια κεφάλαια που διαθέτει. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να εξετάσετε άλλες δυνατότητες χρηματοδότησης, όπως η λήψη δανείου ή η λήψη επενδύσεων.
Το λειτουργικό κόστος διαφέρει ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες
Η επέκταση μιας επιχείρησης σε μια νέα χώρα παρουσιάζει και νέα λειτουργικά έξοδα. Πρώτον, πρέπει να συμπεριλάβετε τον φόρο εισοδήματος εταιρειών στις προβλέψεις κόστους σας. Είναι επίσης σημαντικό να κατανοήσετε τυχόν εθνικούς ή τοπικούς φόρους πωλήσεων και ΦΠΑ, καθώς αυτοί θα επηρεάσουν την τελική τιμή που πληρώνουν οι πελάτες για το προϊόν σας.
Επιπλέον, πρέπει να εξετάσετε το κόστος ζωής σε μια νέα πόλη. Αυτό θα επηρεάσει τον μισθό που αναμένεται να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι σας. Οι τιμές των ακινήτων μπορεί επίσης να διαφέρουν εάν σκοπεύετε να αγοράσετε ή να ενοικιάσετε ακίνητα για τη νέα τοποθεσία της επιχείρησής σας.
Τέλος, θα πρέπει να έχετε κατανοήσει το κόστος δανεισμού. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν σκοπεύετε να δανειστείτε στη χώρα στην οποία σχεδιάζετε να επεκταθείτε. Για να έχετε μια εικόνα για το πώς αυτό θα επηρεάσει το κόστος σας, ερευνήστε τα επιτόκια για διάφορους τύπους δανείων που μπορεί να σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
Πώς θα στελεχώσετε τη νέα σας επιχείρηση;
Εάν η επέκτασή σας απαιτεί την πρόσληψη νέων υπαλλήλων σε μια διαφορετική χώρα, θα χρειαστεί να διασφαλίσετε ότι είστε σε θέση να βρείτε τους κατάλληλους υποψηφίους. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το πετύχετε αυτό. Οι καλύτεροι υποψήφιοι πιθανόν να προκύψουν μέσω του δικτύου σας, ή ακόμα και με την βοήθεια ενός επαγγελματία recruiter ο οποίος θα αναλάβει την αναζήτηση και διαθεσιμότητα υποψηφίων. Η εύρεση ενός ατόμου που κατέχει άπταιστα τόσο τη γλώσσα όσο και την κουλτούρα της τοπικής αγοράς είναι καθοριστικής σημασίας για να σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε με πελάτες, προμηθευτές καθώς και δημόσιους οργανισμούς στη χώρα.
Διεξάγετε μια λεπτομερή έρευνα γύρω από τις τοπικές νομικές απαιτήσεις
Πριν προχωρήσετε στην επέκταση, είναι συνετό να βεβαιωθείτε ότι κατανοείτε τους επιχειρηματικούς νόμους που διέπουν την χώρα στην οποία σκοπεύετε να εισέλθετε. Μπορεί να είναι χρήσιμο να προσλάβετε έναν δικηγόρο που να μπορεί να εξετάσει προσεκτικά τους νόμους περί φορολογίας και ασφάλισης καθώς και τις απαιτήσεις συμμόρφωσης για τις διεθνείς επιχειρήσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να κατανοήσετε πλήρως το νομικό πλαίσιο και να υπολογίσετε τυχόν σχετικές δαπάνες προτού κάνετε σχέδια για επέκταση. Δεν θέλετε να ξοδέψετε χιλιάδες ευρώ για να διαπιστώσετε ότι δεν μπορείτε να πουλήσετε κανένα από τα προϊόντα σας.
Όπως βλέπουμε να συμβαίνει γύρω μας, η άγνοια ενός επιχειρηματία είναι η ευκαιρία ενός άλλου. Σε έναν κόσμο όπου οι εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν την επιτυχία των επιχειρήσεων όπως ποτέ άλλοτε, το ένστικτο και η συνηθισμένη εμπειρία δεν μπορούν πλέον να καθοδηγήσουν μελλοντικές στρατηγικές. Για να αποκτήσετε ένα στρατηγικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, πρέπει να γνωρίσετε και να εξετάσετε το τι, πού και γιατί το περιβάλλον της αγοράς που σκοπεύετε να εισέλθετε είναι ευνοϊκό και κατάλληλο για την επιχείρηση σας.
Σχόλια